תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

חשיבותו של אבחון משווה לקראת החלטה על מתן תרופה

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

מכון קשב וחשיבות פועלו

מכון קשב זהו מרכז לאבחון לקויות למידה והפרעות קשב וריכוז. העבודה האיכותית שעושה המכון אפשרה לו להרחיב את פעילותו, וכיום פועלים בארץ תשעה סניפים שלו בפתח תקווה, רחובות, מודיעין, נתיבות, בני ברק, קריית מוצקין, באר שבע, אשדוד ונתניה. האנשים שעומדים בראש היוזמה המבורכת הזאת דאגו לכך שכל אדם שיש לו בעיה בתחום הרלבנטי יוכל להגיע לאבחון בסניף הקרוב לביתו. האבחון יאפשר לקבל תוצאות מדויקות ומוכחות, כדי להמשיך לטפל בבעיה שהתגלתה. מכון קשב מספק שירותי אבחון וייעוץ מקצועיים, על מנת לאפשר לאנשים המתמודדים עם הפרעות קשב וריכוז להגיע לטיפולים העתידיים מצוידים בתוצאות אבחון מדויקות ואיכותיות ביותר. המידע שהנבדק יקבל יאפשר לטיפולים שהותאמו על סמך תוצאות אלה להעניק תוצאות חיוביות ואיכותיות ביותר. אלה יעזרו לאדם לנהל אורח חיים נורמאלי, ויסייעו לו לתפקד בצורה הטובה ביותר. אחד האמצעים הידועים בטיפול בהפרעות קשב וריכוז הוא הריטלין.

ריטלין – יתרונות וחסרונות

ריטלין הוא שמו הפופולארי והידוע ביותר של סם תרופתי בעל אפקט מעורר. אנשים המאובחנים כבעלי הפרעות קשב וריכוז, נוטלים ריטלין משום שי לו השפעה הפוכה עליהם – הוא לא מעורר אותם, אלא מאפשר להם להתרכז ולהירגע. עם זאת, מחקרים מראים שרק 75% חווים רגיעה עקב נטילת ריטלין. 25% הנותרים חווים את האפקט המעורר, מה שגורם להחרפת הבעיה. בעיה נוספת של הריטלין הינה שקיימות תופעות לוואי רבות, בעיקר כאשר הוא ניתן לילדים. התופעות עלולות לבוא לידי ביטוי על ידי תיקים בלתי רצוניים (תגובה שלילית של מערכת העצבים), התפרצויות זעם (קיצון של תחושה כללית – ככל שהסם מרגיע יותר, כך ההתפרצויות חזקות יותר, כאשר השפעתו מתנדפת, או כאשר המינון מפסיק להיות מספק). עם זאת, ריטלין היא עדיין התרופה הנפוצה להתמודדות עם הפרעות קשב וריכוז. יש גם כאלה נוטלים אותה במהלך תקופות מלחיצות בחייהם, כאשר דרוש ריכוז רב (למשל סטודנטים בתקופות מבחנים, או תלמידים בזמן הבגרויות), מה שעוזר להם לעבור את התקופות האלה בשלום. 

מכון קשב וריטלין

במסגרת הייעוץ הפסיכיאטרי והרפואי הניתן במכון קשב, לאחר ביצוע האבחונים השונים, יציגו אנשי המקצוע בפני האנשים שאובחנו, או להורי הילדים שאובחנו, את האפשרויות השונות שעומדות בפניהם. ריטלין הינה בהחלט אחת האופציות הנפוצות ביותר להתמודדות עם הפרעות קשב וריכוז, משום שמדובר בתרופה שעוזרת לרבים. אך הרופאים יתריעו גם על תופעות הלוואי האפשריות, וגם ימליצו על שילובים שונים של התרופה עם טיפול פסיכולוגי פרטני, או משפחתי. רופאים רבים מעידים על כך שריטלין יכול להיות תרופה מעולה לזמנים קצובים, אך על האדם גם ללמוד להתמודד עם הבעיות באופן עצמאי. כיון שללמוד לשלוט על המוח זו משימה לא פשוטה, יש צורך באמצעים מסוימים לפרקי זמן קצובים. ריטלין זו דרך טובה לאזן את הגוף לעבודה עצמאית ומאומצת לשיפור עצמי. המומחים במכון קשב יעזרו להבין האם ריטלין יעזור לכם או לילד שלכם.

 

נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה