תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

מכון רום – אבחון וטיפול הפרעות קשב וריכוז

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

מכון רום הינו מרכז לפסיכולוגיה חינוכית-יישומית מתקדמת. אנשי צוות המכון נמנים על מיטב הפסיכולוגים ומטפלים בתחומים הקליני, התפתחותי, חינוכי-לימודי, שיקומי, תעסוקתי ועוד. המכון מבצע טיפולים על בסיס השיטות המתקדמות ביותר, אשר הוכחו מחקרית.

 

במהלך השנים האחרונות, אנשי חינוך החלו להבין את ממדי התופעה והשפעתה על האוכלוסייה הכללית. ההפרעות החלו להיות שכיחות יותר, ודרשו אבחונים וטיפולים איכותיים על מנת לתת פתרון מתאים.

הפרעות קשב וריכוז הן הפרעות אשר מקשות על התפקוד הנורמטיבי של האדם. הפרעות אלו משנות את דפוסי התגובה וההתנהגות של הלוקה בהפרעה. כתוצאה משינויים אלו, נוצר עומס על האדם.

 

מקורן של הפרעות קשב וריכוז הוא בשינויים ותהליכים שונים במערכת הנוירולוגית-עצבית. למעשה, כתוצאה משינויים אלו, האדם הלוקה בהפרעה, אינו ממיין או מסווג את המידע שהוא קולט מהסביבה. כתוצאה מכך, כל גירוי חזותי, שמיעתי, תחושתי או כללי מהסביבה נקלט על ידי האדם. בעקבות זאת נוצר עומס של מידע, שיוצר עומס מערכתי על האדם והוא אינו מסוגל להגיב בצורה נכונה למתרחש.

הפרעה זו היא מולדת ועוברת בתורשה. ההפרעה מלווה את האדם לאורך חייו ואינה חולפת. בעזרת טיפול אישי ואיכותי ניתן למזער את השפעותיה ולשפר את איכות חייו של הלוקה בה.

 

הסימפטומים העיקריים של הפרעה זו הם היפראקטיביות, אימפולסיביות וקושי בביצוע משימות מורכבות לאורך זמן. לרוב, ההפרעה מורגשת בצורה משמעותית בגיל הילדות, עם תחילת תהליך הלמידה במערכת החינוך. יש לציין, שההפרעה מלווה את האדם גם בשאר התחומים כגון עבודה, יחסים וזוגיות, חברה, ניהול עצמי ועוד.

 

בתחום הלימודי, ההפרעה מקשה על התלמידים לרכוש ולחזק מיומנויות בסיסיות כגון קריאה, הבנת הנקרא, כתיבה, חשבון ועוד. במידה והתלמיד אינו מאובחן ומטופל בהתאם, הוא יכול לפתוח פער בלימודים, אשר מקשה עליו להתפתח ולהצליח, בהתאם לפוטנציאל האישי.

מעבר לסימפטומים העיקריים שהוזכרו, מופיעות בעיות נוספות כגון רמת מוסחות גבוהה, פטפטנות יתר, התפרצות לדברי אחרים, חולמנות, מתח פיזי ונפשי ועוד.

ילדים רבים נשלחים לאבחונים בתחום קשיי רגשיים ואינם מקבלים טיפול נכון.

ההפרעות מסוג זה מאותרות באבחונים כמו מבחן TOVA ומבחן BRC. מבחנים אלו מאפשרים בדיקת המצב הקיים, נתינת חוות דעת מקצועית לטיפול ומיקוד של המטפל לבעיות האישיות של המטופל, אשר יש לשים עליהן את הדגש.

 

מכון מור מעניק מגוון טיפולים איכותיים, על בסיס אבחונים מעמיקים-אישיים. במכון ניתן לבצע טיפול גם לנוטלים רטלין.

במידה והמטופל לא מקבל טיפול תרופתי, מכון רום מתמחה בפיתוח תכנית טיפול אישית, אשר משנה ומשפרת את נושא התזונה, שעות והרגלי שינה, תפקוד נשימתי ופיזיולוגי, שינוי ושיפור הרגלי הלמידה הקיימים, הבנה והתייחסות נכונה לגירויים מסיחים שונים ועוד.

המכון מבצע טיפולים פסיכולוגיים איכותיים, אשר מעניקים למטופלים יכולת ליישם את התובנות וההמלצות, גם לאחר סוף הטיפול במכון.

במכון ניתן ללמוד במגוון סדנאות, כמו רכישת מיומנויות למידה מתקדמות, התמודדות עם חרדת בחינות ועוד.

 

מכון רום הוקם ומנוהל על ידי ד”ר ישראל וינקלר. ד”ר וינקלר הינו פסיכולוג שיקומי ונוירופסיכולוג מומחה. לצדו, על צוות המכון נמנים מומחים בתחום החינוכי, קליני, התפתחותי, שיקומי ותעסוקתי.

הנכם מוזמנים למכון רום להתחלת תהליך טיפול איכותי שיביא להצלחה בלימודים, בעבודה ובחיים האישיים.

 

נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז.

 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה