תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

מכון שמיים – אימון קשב וריכוז

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

מכון “שמיים” הינו מרכז טיפולי מיוחד, אשר מעניק אימון אישי לבעלי הפרעת קשב וריכוז. אימון זה מיוחד כיוון שמלבד שהוא טיפול איכותי, הוא גם מעניק מסגרת נכונה להמשך פיתוח אישי ויכולת ליצור כלים אישיים ויעילים.

הפרעות קשב וריכוז הינן הפרעות אשר נוצרות עקב שינוי נוירולוגי-עצבי במוח. למעשה, התפקוד “הטבעי” של המוח משתנה ומביא לכדי שינויים ביכולת האדם לקלוט, לאסוף, לעבד ולנתח מידע מהסביבה הכללית. אדם בעל הפרעה זו, אינו ממיין או מסווג את המידע שנקלט באמצעות גירויים חזותיים, שמיעתיים או כלליים מהסביבה. כך נוצר עומס מערכתי, עודף מידע והיכולת הטבעית של האדם להגיב בצורה נכונה נפגעת.

הסימפטומים העיקריים של הפרעת קשב וריכוז הם לרוב היפראקטיביות, אימפולסיביות, וקשיי קשב וריכוז בהקשרי משימות תלויות זמן. הפרעה זו מועברת בתורשה מהורים לילדים, והלוקים בה נולדים עמה. ההפרעה מלווה את הלוקים בה לאורך כל חייהם ואינה חולפת. בניגוד לעבר, אשר בו לא היה מענה איכותי שהניב תוצאות, כיום ניתן להגיע לטיפולים איכותיים ולשפר את רמת החיים, תוצאות מבחנים ורמת ביצוע בעבודה ובתחומים נוספים – למרות קיומה של ההפרעה ואף יחד עמה.

החוקרים המדעיים העריכו בשנים האחרונות, כי אחוזי הלוקים בהפרעה מתוך כלל האוכלוסייה עומד על כ-10%. מיטב אנשי החינוך, הפסיכולוגיה, הרפואה והנוירולוגיה כבר נתנו את תשומת ליבם לכך שממדי ההפרעה הולכים וגדלים. למעשה, ניתן למצוא כיום בכל בית ספר וכמעט בכל כיתה, תלמידים עם אבחנה מקצועית להפרעות קשב וריכוז. לכן, ישנה חשיבות לאבחון בגיל צעיר, למתן טיפול איכותי ואישי ובמידה ואפשר, כפי שמציע מרכז שמיים – לבצע אימון אישי להפרעות קשב וריכוז.

אימון קשב וריכוז הינו מיוחד בכך שהוא מעצב את הדרך הנכונה להתמודדות עם הפרעת קשב וריכוז. יש לזכור כי מלבד ההפרעה, ישנם אצל ילדים ומתבגרים גם משברים “טבעיים” של גיל ההתבגרות. לצד זה, הוסיפו את ההפרעה שכל כך פוגעת בדימוי העצמי, בביטחון העצמי ובתחושת המסוגלות. אנשי הצוות במכון, מובילים את המטופלים בתהליך מיוחד. בתהליך זה, הילדים לומדים להכיר את “הטבע” שלהם יחד עם ההפרעה. הילדים לומדים להכיר בהפרעה, בדרך השפעתה על חייהם ואת ההשלכות העתידיות שיכולות להיות לכך. במקום פחד, כעס או עצבות, הילדים לומדים ליצור מבנים, אסטרטגיות גישה נכונה, דרכים לניתוח והפנמה אישית ועוד. הילדים מבינים בעצמם שבמקום להישאר לבד מאחור, הם יכולים להתקדם קדימה ולחיות בשלווה עם ההפרעה. לפעמים אף ניתן למצוא מקרים בהם ההפרעה רק הפכה ליתרון, כדוגמת אנשי פרסום שאינם יכולים להתרכז בשום דבר מלבד ברעיון פרסומי מבריק, שיהפוך חברה למצליחה.

במהלך האימון, הילדים, התלמידים והמתבגרים לומדים לקחת אחריות על המתרחש בחייהם, על ההחלטות שלהם, על דרכי התגובה ובעיקר להתפתח ולהתקדם לבד. זה שהם בעלי הפרעה לא מקל עליהם, אבל אין שום סיבה שחייהם יהיו ברמה נמוכה יותר מאחרים. הם יכולים ללמוד, להתפתח, להתחזק ולהשתפר, בדיוק כמו כולם.

הקשבה, פתרון קונפליקטים, שליטה עצמית, חיזוק הערך העצמי והביטחון העצמי – הם רק חלק בתהליך ההפנמה, ההבנה והשיפור בחייהם של הלוקים בהפרעה.

צוות מכון שמיים מגיע ממגוון תחומים ומונה מטפלים מומחים, פסיכולוגים מומחים,  קלינאיות תקשורת ועוד. המרכז הוקם בשנת 2002 ומאז צבר לו מוניטין רב.

במרכז, מלבד אימון אישי לקשב וריכוז, ניתנות הדרכות וסדנאות ומתקיימות קבוצות תמיכה להורים ומשפחות, וסדנא לשיפור מיומנויות חברתיות לילדים ומתבגרים.
צוות המרכז מלמד את כולם כיצד להגיב, כיצד לאזן ובעיקר להרגיע את המצב כשכולם בלחץ, כעס, מתח או דיכדוך.

חלק מהטיפולים במרכז מוכרים על ידי קופות החולים המובילות וחברות הביטוח השונות.

הנכם מוזמנים להגיע ולהתחיל בטיפול איכותי.

נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז

 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה