תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

מרכז איזונים – טיפול רגשי

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

 

תחילת הדרך…

הדרך לספר על ריקי קאופמן ועבודתה מוכרחה לעבור בראשית דרכה הטיפולית. בעת שליוותה משלחת תלמידי תיכון למסע בפולין, פגשה ריקי תלמידה שסבלה מהתקפי חרדה חוזרים ונשנים בכל פעם שניצבה מול המראות הקשים במחנות ובאתרים בהם ביקרו. באחת הנסיעות מצאה עצמה ריקי מול אותה תלמידה, כאשר היא כמעט לא מסוגלת לנשום בעוד הרופא המלווה היה באוטובוס אחר. בהיעדר כלים אחרים, החלה ריקי להנחות את התלמידה כיצד להרגיע את נשימתה ולשוב למצב שלו ומאוזן. מתוך חוויה מכוננת זו, הבינה ריקי את העוצמה שביכולת לסייע לאנשים לא רק בהיבט החינוכי, אלא באמת ללוות אותם בתהליך עמוק וקרוב של ריפוי.

טיפול במרכז איזונים

הקליניקה של ריקי קאופמן ממוקמת בבנימינה בקרבת הרכבת. בקליניקה נערכים טיפולים למגוון קשיים, ביניהם שחרור ממתחים, התמודדות עם דיכאון, טראומה, מערכות יחסים,תחושת תקיעות בחיים והתמודדות עם קשיי תקשורת ולקויות למידה. בנוסף, ריקי מלווה את מטופליה בדרכם לשיפור איכות חייהם ורווחתם, במסעם אל הצבת מטרות ומימושן, חיבור לגוף ולנפש (“היה הרופא של עצמך”), רכישת כלים ללמידה, הגשמת חלומות וכיו”ב. בטיפולים השונים נעשה שימוש בטכניקות הלקוחות מעולם מדיטציה, טכניקות נשימה נכונה, שימוש בקריסטלים, רפואה קוריאנית (סו-ג’וק).

טכניקת “מוח אחד”

שיטת הדגל, עיקר העשייה הטיפולית של ריקי, מתבססת על שיטת “מוח אחד”. ריקי התוודעה אל השיטה כאשר הצליחה בזכותה להשתחרר מהתקפי מיגרנה כרוניים מהם סבלה. “מוח אחד” היא שיטת ריפוי העושה שימוש בערוצים של התת-מודע וגוף האדם על מנת לקדם את הטיפול בבעיה מסוימת. גם אנשים שמראים רמה גבוהה של מודעות ויודעים להסביר בבירור וברהיטות מה מציק להם, לעתים מוצאים שגופם (ובלי שיהיו מודעים לכך- גם התת מודע שלהם) מספר סיפור אחר. הטיפול בגישת “מוח אחד” מתבסס על מתן מקום והקשבה לגוף ולתת מודע, על מנת לעמוד על גיל הבעיה, ההיסטוריה שלה והמקור לה. העלאה למודעות של בעיות וקשיים ששורשיהם נטועים בהיבטים של העבר, והבנת הדרך בה הם משפיעים על חיי האדם בהווה, מסייעת לאדם להתפייס עם קשיים אלה ולשחררם.
בסיסו של הטיפול בשיטת מוח אחד הוא באבחון גופני- באמצעות בדיקה של הגוף ותגובות השרירים, מתאפשרת הצצה לתגובות שעוקפות את מערכת האמונות וההנחות של המטפל והמטופל (בניגוד לגישות מילוליות המושפעות מהאופן בו האדם תופס את קשייו). לאחר אבחון שכזה המטופל והמטפל נוקטים במגוון טכניקות שנועדו להשיב לגוף ולנפש את האיזון החסר להם. מי שמנתב את הטיפול ובעצם נותן משוב דרך תגובותיו- הוא המטופל. בכך הגישה מציבה את המטופל כאדון לתהליך שהוא זקוק לו, על מנת לשפר את הרגשתו ומצבו.

נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז

 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה