תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

מרכז אתרוג – אבחון וטיפול בהפרעות קשב וריכוז

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

אתרוג – המרכז לקידום סביבה רגשית בריאה
מרכז אתרוג הוקם בחדרה בשנת 2005 על ידי צוות מוביל רב-מקצועי מתחומי הייעוץ, האבחון והטיפול. המרכז עוסק בתכנון והוצאה לפועל של התערבויות שמטרתן פיתוח ושמירה על סביבה רגשית בריאה.
הסביבה הרגשית שלנו מורכבת ממערכות היחסים עם הסובבים, במגוון מעגלים וקבוצות, מגיל הינקות ולכל אורך שנותינו. פגיעה בסביבה רגשית בריאה ומספקת עלולה ליצור קשיים המעיבים על רווחתנו ואיכות חיינו. עם זאת, חשוב לזכור כי בכל מצב של קושי ומצוקה, אדם יכול לפעול על מנת להשיב לעצמו את התחושה של סביבה בריאה ותומכת. מרכז אתרוג פועל לסיוע ביצירה, טיפוח ושמירה על סביבה רגשית בריאה. המכון הקליני של המרכז מאויש על ידי פסיכותרפיסטים המעניקים טיפול פסיכולוגי למגוון גילאים, באופן פרטני, זוגי או משפחתי, וכן אבחונים והדרכות. בנוסף, המרכז מקיים מרכז הדרכה לאנשי חינוך והורים, המעוניינים ללמוד ולפתח כישורים ויכולות שיסייעו להם לשמור על סביבה רגשית בריאה עבורם ועבור ילדיהם ותלמידיהם.

הפרעת קשב וריכוז
הפרעת קשב וריכוז היא הפרעה נוירולוגית- התפתחותית. זו ההפרעה השכיחה ביותר בקרב ילדים בגילאי הגן ובית הספר היסודי. במסגרת ההפרעה נפגעת קבוצה של תפקודים ויכולות, הנכללים כולם תחת הכותרת “קשב וריכוז”. יכולות אלו כוללות את יכולת המיקוד לאורך זמן, את היכולת להתרכז מול הסחות דעת (רעש, אנשים בסביבה, מחשבות ש”רצות”), פיצול של הקשב למספר גירויים ומטלות (מולטי- טסקינג) , היכולת לעבור בין מטלות שונות וכיוב’. בחלק גדול מהמקרים, ההפרעה מלווה גם בהתנהגויות היפר- אקטיביות ואימפולסיביות, ואכן ילדים המאובחנים כסובלים מהפרעת קשב וריכוז נוטים להיות יותר תזזיתיים וחסרי שקט, ולהיות מעורבים בתאונות ולהיפצע יותר.

מקובל לחשוב על ההפרעה כמאפיינת ילדים בסיטואציות בית ספריות ואקדמיות בלבד, אבל למעשה הסובלים מההפרעה יסבלו ממנה כל חייהם (כאשר כמובן, אופן הביטוי שלה משתנה בהתאם להשתנות של אתגרי היומיום). הפגיעה המיידית והבולטת ביותר של ההפרעה היא כמובן בתחום הלימודי, אך יש לה השלכות נוספות מעבר לכך. ילדים הסובלים מקשיי קשב וריכוז מתקשים לעתים קרובות למצוא את מקומם בחברת הילדים. חבריהם לגן ולכיתה מתקשים להכיל את הפעלתנות הרבה ואת הקצב המהיר שלהם, ומנגד הם עצמם מתקשים להתמיד לאורך זמן בפעילות משותפת, מנה שעשוי למנוע מהם ליטול חלק במשחק חברתי. בנוסף, ילדים אלה נוטים לשאת עמם היסטוריה של כישלונות, ולחיות בתחושה שהם מאכזבים ומכעיסים את הוריהם ואנשי החינוך העובדים עמם. כל אלה הופכים את הילדים הסובלים מההפרעה למועדים לסבול מתסכול ומצוקה, פגיעה בדימוי העצמי ובידוד חברתי. השלכות רגשיות אלה הופכות אבחון נכון וטיפול מתאים לחשובים מאין כמוהם.

אבחון וטיפול
במרכז אתרוג אנו מקיימים אבחונים לילדים שיש חשד כי הם סובלים מהפרעת קשב וריכוז. האבחון נערך ע”י נירולוגית מומחית בתחום. הדר’ רוני כהן.
הטיפול בהפרעה עשוי להיות טיפול תרופתי ועשוי גם לכלול רכיבים התנהגותיים לסיוע בהתמודדות עם קשיי הקשב והריכוז. הורים, ילדים ובוגרים החושדים כי הם סובלים מההפרעה, מוזמנים עוד היום ליצור קשר עם מרכז אתרוג לקביעת פגישה.

נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז

 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה