תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

מרכז אתרוג – טיפול רגשי

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

אתרוג – המרכז לקידום סביבה רגשית בריאה
מרכז אתרוג לקידום סביבה רגשית בריאה נוסד בחדרה בשנת 2005 על ידי צוות מיומן של מקצוענים מובילים מתחומי האבחון והטיפול. המרכז עוסק בתכנון ויישום של תכניות התערבות, שכולן מיועדות לסייע לאדם לפתח ולשמור על סביבה רגשית בריאה.
סביבתו הרגשית של האדם מורכבת מעולמו הפנימי וממערכות היחסים שלו עם הסובבים אותו, במגוון מעגלים וקבוצות, מגיל הינקות ולכל אורך שנות חייו. קושי ליהנות מסביבה רגשית בריאה עלול להביא לפיתוח קשיים המעיבים ופוגעים באיכות חיינו. ובכל זאת, חשוב לזכור כי בכל מפגש עם קשיים ומצוקות, יש לאדם יכולת לפעול על מנת לייצר עבור עצמו סביבה תומכת ובריאה. מרכז אתרוג מציב לעצמו כמטרה את העמדת מיטב הכלים והאפשרויות למשימה זו עבור הפונים אליו, בהתבסס על הפסיכותרפיה בגישותיה השונות.

המרכז מתפעל שתי זרועות עיקריות: האחת, היא המכון הקליני של המרכז, המאויש על ידי פסיכותרפיסטים המעניקים טיפולים פסיכולוגיים לכל הגילאים, באופן פרטני, זוגי או משפחתי, וכן עוסקים באבחון בתחומים השונים. השנייה. המרכז מקיים מרכז הדרכה להורים וסגלי חינוך, המתמקד בהקניית יכולות וגישות המסייעות למבוגרים התנהלות שיוצרת סביבה בריאה ומיטיבה עבור הילדים.

טיפול רגשי
מאז ומתמיד האדם, בהיותו המפותח שביצורים החיים, התמודד עם תחושות קשות וסוגיות של מצוקה רגשית. לאורך שנות ההיסטוריה ההתמודדות עם מצוקות אלה לבשה מגוון רחב של פנים וצורות, וההתייחסות אליהן השתנתה בהתאם לרוח התקופה והמבנה החברתי של בני האדם. עם זאת, נדמה שבעשורים האחרונים מציאות חיינו היומיומית הולכת ונהיית מאתגרת עד כדי תחושה שלפעמים היא בלתי אפשרית. קצב החיים ההולך ומתגבר, ריבוי האתגרים והתפקידים שעל כל אחד מאתנו למלא (ילד, תלמיד, הורה, בן זוג, אדם עובד…), הערפול המתמיד סביב שאלת “הדרך הנכונה” ו”לחיות נכון”, כל אלה יכולים ליצור אצלנו תנודות בין רגעי אושר ושמחה ולרגעים של פחד, עצב ומתח. בנקודות הקשות יותר, נכון עבורנו לעצור, להתבונן פנימה, ולשאול את עצמנו מה נכון עבורנו, מדוע הגענו למצב בו אנו נמצאים וכיצד נוכל לשפר את הרגשתנו. לעתים לא נדע אפילו מהן השאלות שצריכות להישאל. במצבים כאלה- טיפול רגשי עשוי לסייע רבות.

טיפול רגשי יכול להתבצע במגוון גישות וממגוון נקודות מבט. יש את הגישה הפסיכו-דינמית, הרואה בתהליכים לא מודעים שמקורם בשלבי התפתחות מוקדמים יותר כמקור לקשיים בהווה, יש את הגישה הקוגניטיבית- התנהגותית, העוסקת באיתור דפוסי חשיבה והתנהגות המכשילים את האדם ומקשים עליו, ומבקשת לסייע לו לשנותם באופן אקטיבי. יש גישות נוספות, ויש טיפולים הלוקחים מכל גישה אלמנטים שונים ומייצרים גישה אינטגרטיבית המביאה בחשבון את כל ההיבטים בנפשו של האדם. במהלך הטיפול, דרך שיח בין המטפל למטופל, נחשפים ומובהרים הקונפליקטים ונקודות השבר בחיי הנפש של האדם. הבנה שלהם הופכת את הקושי מאיום עמום ולא ברור המסב לנו עצב, מתח ולחץ, לבעיה ברורה יותר, ומכאן פחות מאיימת וניתנת לחשיבה, עיבוד ואף פתרון.
במכון אתרוג אנו מקיימים טיפול פסיכולוגי למגוון גילאים. המטפלים במכון הם כולם אנשי מקצוע מוסמכים ומעולים בתחומם. אורך הטיפולים כמו גם תדירות המפגשים, משתנה בהתאם לצורך של המטופל והמלצת המטפל, והחלטה עליהם מתקבלת במשותף על ידי המטפל והמטופל. הדגשים בטיפול מתקיימים בהתאם לגיל המטופל והמקום שלו בחיים. כשמדובר בילדים ומתבגרים, חשוב מאוד לערב בתהליך הטיפולי גם את ההורים, ולהציע להם את ההתערבות המתאימה על מנת לסייע להם בהתמודדות עם הקושי של ילדם. ילדים ונוער סובלים מקשיים רגשיים ומצוקות בדיוק כמו כל אדם אחר, אך במקרה שלהם- הם עדיין אינם אנשים אוטונומיים לגמרי, וחשוב שההתמודדות עם הקושי תקיף גם את סביבתם הקרובה. לבירור כל השאלות האלו, אנו מזמינים הורים, ילדים ובוגרים לפנות למרכז אתרוג.

 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה