תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

מרכז דף חדש – אבחון פסיכודידקטי

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

אבחון פסיכודידקטי הוא אבחון חינוכי-פסיכולוגי אשר מטרתו  לבחון את מקור הקשיים הלימודיים ואת מצבו הרגשי  של התלמיד. האבחון  מעמיק ומורכב  משני אבחונים שונים: אבחון דידקטי אשר מסווג את לקויות הלמידה בהקשר אקדמי(יכולות בתחום הלימודים) ואבחון פסיכולוגי אשר יוצר פרופיל פסיכולוגי אישי של המאובחן. אבחון זה נקרא גם “אבחון משולב”.

 

מלבד יכולת שכלית- קוגניטיבית אשר משפיעה על תפקודו של המאובחן , קיים  קשר עם התחום הרגשי, התנהגותי, חברתי ואישיותי. האבחון בודק את הקשר שמתקיים בין מערכות אלו וממליץ כיצד יש לפעול ברמה האישית, בתוך העולם הפנימי של המאובחן, על מנת להובילו להישגים בתחום הלימודי והחברתי.(העלאת הדימוי העצמי,פיתוח כישורים חברתיים,המנעות מחרדת בחינות ועוד.)

 

בנוסף,האבחון הפסיכו-דידקטי בודק מרכיבים רבים: כישורי שפה, כישורי למידה, מנגנוני למידה קיימים, רמת התפקוד של הזיכרון, תפקוד גרפו-מוטורי, יכולות הקשב, דרכי חשיבה,ניהול עצמי ועוד. במהלך האבחון מתקיימת בחינה ייחודית שמטרתה היא איתור לקויות למידה. לאחר ביצוע אבחון איכותי, ניתן להגדיר את מצבו של המאובחן ןלערוך מסקנות והמלצות להמשך. כיוון שכל אדם הוא עולם בפני עצמו, ישנה חשיבות רבה לקיום אבחון אישי ומעמיק על מנת לבנות תכנית טיפול אישית.

 

במרכז “דף חדש” מתבצע אבחון פסיכודידקטי איכותי אשר בודק מגוון תפקודים ,כגון :רמת חשיבה מילולית ובלתי מילולית, תפיסה חזותית ותפיסה שמיעתית, יכולת קריאה וכתיבה וסוגיה, יכולת זיכרון לטווחים קצרים וארוכים, תפקודים ניהוליים , כמו: התארגנות, ניהול זמן,  ועוד.

מטרת האבחון במרכז היא לבנות תכנית עבודה אישית ומפורטת מותאמת לתלמיד, על פיה יוכל הצוות החינוכי לסייע לתלמיד באופן שוטף במהלך שנת הלימודים. בנוסף, האבחון ממליץ על התאמות לקשיים (הקראת שאלון בחינה, תוספת זמן, התעלמות משגיאות כתיב ועוד) ויחד עם זאת- אפשרות לבניית תכנית הוראה מתקנת אישית ומעקב יעיל.

האבחון תקף ל-6 שנים והוא מוסדר ומבוקר על ידי משרד החינוך.
 

במרכז ניתן לערוך בדיקת קשב ממוחשבת להערכה ראשונית של הפרעת קשב
והיפראקטיביות. הבדיקה משולבת CPT ושאלון DSM-IV. אם אתם מתלבטים,זה הזמן.

הנכם מוזמנים לפגישת הכוון ללא עלות, יחד נפתח דף חדש.

 

 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה