תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

מרכז הבעה – הוראה מתקנת

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

מרכז הבעה
מרכז הבעה מעניק שירותי אבחון עבור כל הגילאים. המרכז נמצא ברמת גן, והאבחונים הנערכים בו הם מכל מיני סוגים וכן הם משמשים למטרות מגוונות (אבחון קשב וריכוז, אבחון חושי, אבחונים דידקטיים, אבחונים פסיכו- דידקטיים וכד’). כמו כן, גם הטיפולים המועברים במרכז ומייצגים שיטות וגישות מרובות, כגון פסיכותרפיה קלינית “קלאסית” (המועברת באופן פרטני או קבוצתי), תרפיה בהבעה ויצירה (טיפול באומנות או טיפול בדרמה), קבוצות טיפוליות להורים, ילדים ומתבגרים וכן קבוצה משותפת להורים וילדים, קלינאית תקשורת וריפוי בעיסוק. המרכז הוקם על ידי תמי רוסו לייזרוביץ’. תמי היא בעלת תואר ראשון בחינוך מיוחד, ובנוסף תואר שני בטיפול באמנות. גישתה של תמי, על פיה גם מתנהל המרכז, היא כי טיפול מערכתי רב מקצועי, המאפשר תקשורת ותיאום בין כל הגורמים המטפלים בילד (ובכלל זה גם עם המסגרת החינוכית של הילד ואנשי החינוך אותם הוא פוגש) הוא קריטי ומרכזי להצלחת הטיפול. בנוסף, המרכז פועל מתוך אמונה שילד לא אמור להזדקק לטיפול ארוך של שנים, ולכן כאשר יש תחושה כי הילד הגיע לתפקוד סביר, והדבר מדווח ומוסכם על כלל הגורמים המטפלים המעורבים בטיפול, כמו גם צוותי החינוך וההורים, אזי נערך תהליך פרידה מסודר מהילד והוריו, והם ממשיכים בדרכם.

הוראה מתקנת
הוראה מתקנת היא ענף של תחום החינוך העוסק בטיפול בלקויות למידה וקשיי למידה שונים באמצעות שיטות הוראה אישיות ופרטניות.
כיצד יודעים שילד זקוק להוראה מתקנת? ילדים רבים חווים קשיים בלימודים. קשיים אלו יכולים לנבוע מקשיים בקשב ובריכוז, מלקות למידה, ממצוקות רגשיות, מקשיים בהתארגנות, מליקויים בסגנון העבודה וכן מבעיות של מוטיבציה והתגייסות ללמידה. כל אלה הם קשיים שהילד המתמודד מולם עשוי להפיק תועלת מהוראה מתקנת.
ילדים המתמודדים עם קשיים לימודיים חווים לעתים קרובות חוויות חוזרות ונשנות של כישלון ואכזבה. חוויות אלו הופכות אותם פגיעים יותר לתסכול ולירידה בדימוי העצמי.
ההוראה המתקנת מאפשרת לילד סביבה מקבלת ונינוחה, ופעמים רבות זו הפעם הראשונה בה מזדמן לו לפגוש למידה שלא במסגרת מלחיצה ולעתים מנוכרת כמו הכיתה בבית הספר. בתהליך ההוראה המתקנת מתייחסים להתגברות על הקשיים הספציפיים של התלמיד, ובנוסף התלמיד זוכה לתמיכה ועידוד של חשיבה חיובית ומודעות עצמית, העלאת מוטיבציה ושיקום הדימוי העצמי.
כיצד זה עובד? תהליך ההוראה המתקנת מתבסס קודם כל על מידע שנאסף במגוון דרכים: ראיון עם התלמיד ועם הוריו, דיווחים מהמסגרת החינוכית, אבחונים (במידה ועבר אבחון דידקטי או פסיכו- דידקטי), תצפיות ואבחונים של המורה להוראה מתקנת עצמה/ו. איסוף מידע כזה נועד לאתר לא רק את הקשיים של התלמיד אלא גם את נקודות החוזק שלו והתחומים בהם הוא שולט (תחומים אלו יכולים להוות בסיס טוב להמשך למידה וחוויה של הצלחה).

בהמשך לכך נבנית עבור התלמיד תכנית למידה אישית בהתאם לצרכיו, ומנוסחים עבורו יעדים (ותתי-יעדים בדרך) לתהליך הלמידה. לכל אורך התהליך התלמיד והמורה נמצאים בבקרה על ההתקדמות. הלמידה בתהליך הוראה מתקנת היא למידה פעילה, בה התלמיד אינו צופה מקשיב ופסיבי אלא סוכן פעיל בחויה הלימודית.
במרכז הבעה נערכים מפגשי הוראה מתקנת, באווירה תומכת וחיובית, המאפשרת הקניית חוויה של הצלחה שעשויה להיות זרה לתלמיד בכל הקשור לתחום הלימודי. הוראה מתקנת במסגרת מרכז הבעה מוצעת לתלמידים הפונים עם מגוון רחב של קשיים.

נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה