תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

מרכז הבעה – טיפול בהיפראקטיביות

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

מרכז הבעה – טיפול בהיפראקטיביות

נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז

תמי רוסו לייזרוביץ – מנהלת מרכז הבעה, המרכז לאבחון פסיכו דידקטי וטיפול בכל הגילאים.
בעלת תואר ראשון בחינוך מיוחד ותואר שני בטיפול באמנות ומתמחה בטיפול רב מערכתי.

מרכז הבעה הינו מרכז לאבחון פסיכו דידקטי ולטיפול, אליו ניתן לפנות בכל שלב בחיים, ומיועד לכל קבוצות הגילאים. את המרכז ייסדה הגברת תמי רוסו לייזרוביץ, שהינה בעלת תואר ראשון בחינוך מיוחד, תואר שני בטיפול באמנות, המתמחה בטיפול רב מערכתי, ומהווה חוט מקשר בין כל הגורמים הסובבים את הילד, החל מהדרכת הורים וכלה בתדרוך המערכת החינוכית, על מנת להתאימה באופן אופטימאלי לצרכי הילד. מרכז הבעה נוסד על מנת לאבחן ולטפל בילדים, בני נוער ומבוגרים, אשר נקלעו לקשיים הן בתחום הדידקטי והן בתחומים אחרים בכל הביטי החיים, קשיים הנובעים בעקבות הלקות עימה נולדו. מטרת המרכז הוא לסייע בהתמודדות עם הבעיות שהתגלעו, באמצעות שיטות פסיכולוגיות מתקדמות פרטניות וקבוצתיות כדוגמת פסיכותרפיה, פסיכודרמה, טיפול באומנות, טיפול משפחתי ואף ייעוץ זוגי, הכול בהתאם לצרכיו הייחודיים של המטופל. במרכז הבעה קיים דגש על ההיבט הדידקטי ומתקיימת ההוראה המתקנת שמטרתה ללמד את הילד לרכוש את הכלים לעקוף ולהתמודד עם הלקויות, כאשר כערך מוסף הילד רוכש מחדש ביטחון עצמי ולומד להכיר את יכולותיו ומעלותיו, על מנת להצליח לממש את מלוא הפוטנציאל הגלום בו באופן האופטימאלי, מכיוון שבמרכז הבעה מאמינים כי ” בכל אחד מסתתרים כוחות- רק צריך לאפשר להם לצאת…”

היפראקטיביות:
היפראקטיביות נכללת בקטגוריה של הפרעות קשב ריכוז והיפראקטיביות. המושג מכונה באנגלית ,ADHD והיא נובעת מכשל פתולוגי במערכת העצבים המרכזית. תסמיניה עשויים להתבטא באמצעות קשיים בקשב, קשיים בריכוז, אימפולסיביות והיפראקטיביות, כאשר לעיתים התופעה מתבטאת בתסמינים חלקיים בלבד, ובמידה והתופעה מתקיימת ללא תסמין ההיפראקטיביות היא מכונה . ADD בעבר הייתה קיימת אבחנה בין התופעות ואולם כיום ישנה נטייה לסווג את ה- ADDכמקרה פרטי של ה- .ADHD הפרעת הקשב, הריכוז וההיפראקטיביות שכיחה בקרב חמישה עד עשרה אחוזים בקרב האוכלוסייה, ולרוב מתגלה בילדות המוקדמת. מכיוון שהלקות מולדת, היא אינה חולפת, ונותרת למשך כל אורך החיים. ההפרעה עשויה לבוא לידי ביטוי בכל הביטי החיים ולפגוע הן בחיים האקדמיים והן בתקשורת הבין אישית. על פי המדריך האבחוני, אין ההפרעה מוגדרת כלקות למידה, ואולם מרבית החוקרים מסווגים אותה כתת קטגוריה בשל הפרעות הקשב הפוגמות ביכולת מימוש הפוטנציאל הדידקטי.
הפרעת הקשב, הריכוז וההיפראקטיביות נובעת מגורמים ביולוגיים ואולם גורמים סביבתיים פסיכולוגיים וחברתיים עשויים לעצב את הסינדרום הכולל. הדבר יוצא אל הפועל באמצעות ההשלכות המשניות בתחום הרגשי וההתנהגותי, על כן קיימת חשיבות גדולה לאיתור ההפרעה בשלביה המוקדמים, כאשר ככל שהלקות מתגלה בגיל צעיר יותר, כך ניתן לטפל ביתר יעילות בהשפעות המשניות הנלוות לתופעה. את התסמינים ניתן למזער באופן זמני באמצעות מתן טיפול תרופתי, אך התסמינים שבים מייד עם תום ההשפעה התרופתית, ואולם, ניתן לתת מענה להפרעות המשניות באמצעות רכישת כלים בדמות אסטרטגיות למידה על מנת לעקוף את המגבלה.

היפראקטיביות: אבחון וטיפול באמצעות מרכז הבעה
מרכז הבעה מרכז תחתיו את כל אמצעי האבחון והטיפול תחת קורת גג אחת באמצעות צוות מקצועי מיומן, לכל שכבות הגיל החל מילדים ובני נוער וכלה במבוגרים. אחד השירותים המוענקים במרכז הוא האבחון הפסיכו דידקטי, המבוצע באמצעות אנשי מקצוע עתירי ניסיון בתחום. המבדק מורכב מאבחון דידקטי ומאבחון פסיכולוגי שמטרתו לפרוס תמונה רחבת היקף על מצבו הפסיכולוגי והדידקטי של הילד, על מנת לאפשר טיפול יעיל המותאם בדיוק לאופי הקושי. מטרת האבחון הדידקטי הוא לבחון את לקות הלמידה באמצעות בחינת יכולות הקריאה, כתיבה, תפקודי שפה, הזיכרון, הקשב ותפקודי השפה של הילד ביחס לשכבת בני גילו, בעוד שבאבחון הפסיכולוגי נבדקים ההיבט הרגשי, ההיבט השכלי, רמת המשכל, והיכולות החברתיות על כל ההשלכות שלהם. מבדק נוסף המתבצע במרכז הבעה הוא מבחן TOVA שמהווה מבחן ממוחשב, שמטרתו לבחון באופן נוירולוגי את הפרעת הקשב, הריכוז וההיפראקטיביות ובמקביל לבדוק את יעילות הטיפול התרופתי. לאחר זיהוי ממוקד של הקשיים, קיים מערך טיפול באמצעים מגוונים, על מנת לתקוף ולטפל בבעיה מכל היבטיה, החל מטיפול פסיכולוגי ודידקטי, כמו הוראה מתקנת וריפוי בעיסוק באופן פרטני, וכלה בהדרכות קבוצתיות של ילדים, מתבגרים ומבוגרים, על מנת לסייע בהתמודדות עם הקשיים האופייניים לשכבות הגיל הללו בהתאם לקושי.

נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז

צור קשר עם מכון חיבורים

[contact-form-7 id=”86886″ title=”Appointment_מכון חיבורים”]

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה