תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

מרכז יהבים – אבחון וטיפול בהפרעות קשב וריכוז

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

מרכז יהבים – אבחון וטיפול בהפרעות קשב וריכוז

מרכז יהבים הוא מרכז לימודי הפועל בגדרה מאז שנת 2008. תחת הסיסמא “מרכז יהבים- ללמוד אחרת” המרכז מציע מגוון אפשרויות לחיזוק לימודי, סיוע וליווי מול קשיים בתחום הלימודי והאישי ואבחון בכל הנוגע להיבטים השונים של הלמידה. כמו כן, מרכז יהבים מציע אלטרנטיבה למעוניינים ללמוד לבגרות שלא במסגרת מערכת החינוך הרגיל.
הקו המנחה את מרכז יהבים הוא הקפדה על התאמה לתלמיד וצרכיו. הקבוצות הפועלות במרכז הן קטנות בהרבה לעומת מסגרות החינוך השונות, וצוות ההוראה בהן שומר מכל משמר על תלמידים שלא “ייבלעו” וילכו לאיבוד כמו שקורה (למרבה הצער) בזרם התלמידים העצום של מערכת החינוך. בנוסף, צוות המרכז רואה חשיבות גדולה במתן תשומת לב גם לפן הרגשי של ההתמודדות עם הלמידה, ולכל אורך הדרך התלמידים במרכז זוכים להעצמה אישית עבורם ועבור הוריהם, ומתקיימת חשיבה משותפת שלהם ושל צוות המרכז כיצד לחזק את התלמיד, לשפר את בטחונו העצמי וכישוריו החברתיים, להבין את קשייו ולמצוא להם את המענה ההולם ביותר.
המרכז מנוהל על ידי ורד יהב, שייסדה אותו יחד עם בעלה אמיר. ורד היא בוגרת תואר ראשון בפסיכולוגיה ותואר שני בייעוץ חינוכי, והיא בעלת ניסיון רב כיועצת חינוכית. בנוסף עבדה במשך ארבע שנים בניהול יחידת שיקום נכים ומשפחות שכולות של משרד הביטחון בניו יורק.

הפרעת קשב וריכוז (ADHD)
יכולות הקשב והריכוז הן קבוצה של יכולות שמאפשרות לאדם להתנהל באופן יעיל בסביבה שלו, לא להיות “מופגז” יתר על המידה במידע וגירויים ולעשות שימוש נכון במידע שהוא מקבל ובחשיבה שלו על מנת לפתור בעיות או להשיג מטרות. יכולות אלה כוללות את היכולת להימנע מהיסח דעת, את היכולת להתמקד במשימה או פעילות, את היכולת לעבור בין מטלות או לבצע מספר מטלות במקביל וכיוב’. הפרעת קשב וריכוז (ADHD) היא הפרעה התפתחותית הפוגעת ברכיבים השונים של הקשב והריכוז. בנוסף לקשיים ביכולות שהוזכרו, הפרעת קשב וריכוז מלווה לעתים קרובות בהתנהגות אימפולסיבית ובהיפראקטיביות.
הפגיעה הכי בולטת ומורגשת של הפרעת קשב וריכוז היא בתחום הלימודי. ילדים מגיל הגן ואילך נדרשים לתפקוד יומיומי הכולל ישיבה במפגש או בכיתה, הקשבה, מיקוד ועיבוד של חומר. כל אלה דורשים גיוס של משאבי קשב שהסובלים מההפרעה מתקשים לגייס. עם זאת, ההשפעה של הפרעת הקשב לא מסתכמת בתחום זה. בתחום החברתי, ילדים אלה מתקשים ליטול חלק בפעילויות כמו משחק משותף בגלל קושי להתמיד בפעילות, בעיני חבריהם ללימודים ואנשי החינוך הם עשויים להתפס כמזלזלים (בהיותם לא קשובים), הם נושאים עמם לרוב מטען כבד של כישלונות ואכזבות מצד הסביבה. אלה מהם הסובלים מהיפראקטיביות גם עלולים לחוש דחיה עקב קושי של המשפחה והמסגרת להכיל אותם. מעל כל אלה מרחפת תחושת בלבול שנובעת מהעובדה שילדים אלה רוצים להצליח ולהשתלב במסגרת אבל פשוט אינם מצליחים. מכלול הקשיים הנ”ל עלול להוביל לפגיעה בערך העצמי, תסכול ומצוקה.

ADHD במרכז יהבים
מרכז יהבים מציע לתלמידים הסובלים מקשיי קשב וריכוז חוויית למידה המותאמת אליהם ולקשייהם. צוות המרכז רואה, בנוסף לקושי, גם את היתרונות הרבים שבעלי ההפרעה ניחנים בהם לרוב- הומור, יצירתיות, חשיבה מוץ לקופסא ויכולת פתרון בעיות- ומשתדל להראות יתרונות אלה גם לתלמידיו. אנו מזמינים את תלמידינו לחוות את הקושי באופן שונה ומיטיב, ולהפוך אותו לכלי לסלילת נתיב להצלחה.

נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז

 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה