תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
קשב וריכוז- מערכת תיאום תורים אצל המומחים המובילים בישראל

מרכז יהבים – אבחון MOXO

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

מרכז יהבים – אבחון MOXO

מרכז יהבים הוא מרכז לימודי שנוסד בשנת 2008. המרכז ממוקם בגדרה, ופועל תחת המוטו “מרכז יהבים- ללמוד אחרת”. בהתאם למוטו זה במרכז יהבים ניתנות מגוון אפשרויות לחיזוק לימודי, וכן תמיכה וליווי מול קשיים בתחום הלימודי והאישי, ושירותי אבחון שונים בתחומים הנוגעים להיבטים השונים של הלמידה. כמו כן, במרכז יהבים מתקיימים לימודים אקסטרניים לתלמידי תיכון, חיילים משוחררים ובוגרים, ובכך המרכז מספק אלטרנטיבה למעוניינים בלימודים לבחינות הבגרות מחוץ למערכת החינוך הרגילה.
במרכז תפיסת העולם של מרכז יהבים נמצא דגש על התאמה לתלמיד וצרכיו. קבוצות הלמידה במרכז הן קטנות, ובכך אנו מבטיחים שתלמידינו לא “ייבלעו” וילכו לאיבוד כמו שעלול לקרות (למרבה הצער) בקבוצות התלמידים הגדולות של מערכת החינוך. בנוסף, צוות המרכז מביא בחשבון גם את הפן הרגשי של הלימודים, ולכל אורך הדרך התלמידים במרכז זוכים למירב ההעצמה אישית עבורם ועבור הוריהם, ומתקיימת חשיבה משותפת עם צוות המרכז לגבי הדרכים המתאימות לחזק את התלמיד, לסייע לו בתחום החברתי ולשפר את ביטחונו העצמי, להגיע להבנה מלאה של קשייו ולתת להם את המענה ההולם ביותר.

מנהלת המרכז היא ורד יהב, והיא גם זו שייסדה אותו יחד עם בעלה אמיר. ורד היא בוגרת תואר ראשון בפסיכולוגיה ותואר שני בייעוץ חינוכי, והיא בעלת ניסיון עתיר כיועצת חינוכית. בנוסף ניהלה במשך ארבע שנים את יחידת שיקום נכים ומשפחות שכולות של משרד הביטחון בניו יורק.
הפרעת קשב וריכוז (ADHD)
תפקודי הקשב והריכוז הם קבוצה של יכולות שמאפשרות לאדם להתנהל באופן יעיל בסביבה שלו, לא להיות “מופגז” יתר על המידה במידע וגירויים ולעשות שימוש נכון במידע שהוא מקבל ובחשיבה שלו על מנת לפתור בעיות או להשיג מטרות. בין יכולות אלה ניתן למנות את היכולת להימנע מהיסח דעת, היכולת להתמקד במשימה לאורך זמן, מעבר יעיל בין מטלות או ביצוע מספר מטלות במקביל (מולטי- טסקינג) וכיוב’. הפרעת קשב וריכוז (ADHD) היא הפרעה התפתחותית הפוגעת ברכיבים השונים של הקשב והריכוז. בנוסף לקשיים ביכולות שהוזכרו, הפרעת קשב וריכוז מלווה לעתים קרובות בהתנהגות אימפולסיבית ובהיפראקטיביות.

אבחון הפרעת קשב וריכוז
עד לאחרונה, הכלי העיקרי לאבחון הפרעת קשב וריכוז היה מבחנים ממוחשבים (דוגמת מבחן TOVA). כלים מסורתיים אלה טמנו בחובם בעייתיות לא קטנה: מידת הדיוק שלהם הייתה שנויה במחלוקת (הם יכולים “לפספס” ילדים עם הפרעת קשב באחוזים ניכרים), ובנוסף הם סיפרו מענה לשאלת קיומה של הפרעת קשב (כן או לא), אבל לא סיפרו דבר על התמונה התפקודית של המאובחן- באילו היבטים של קשב הוא מתקשה?
כמענה לחסרונות של הכלים המסורתיים, פותח מבחן MOXO. מוקסו הוא מבדק ממוחשב חדשני בעל התוקף הטוב ביותר בשוק האבחון כיום- 90% ודאות בזיהוי הפרעת קשב וריכוז. המבדק מדמה את הסביבה הטבעית שהמאובחן פוגש בחיי היומיום שלו, ומשלב אתגרים בדמות מסיחים ויזואליים ושמיעתיים. בנוסף, התוצאות המתקבלות מציירות “פרופיל קשבי”- כלומר, לא רק אבחנה של קיום או אי קיום ההפרעה, אלא פירוק המסקנות לארבעה רכיבים: קשב, אימפולסיביות, היפראקטיביות ותזמון. הפרופיל הקשבי מאפשר תכנון טוב יותר של אסטרטגיות למידה וטיפול בהתאם לקשיים הספציפיים שהמאובחן מפגין.
במרכז יהבים אנו עושים שימוש במבדק MOXO על מנת להעניק לפונים אלינו את האבחון הכי מקצועי ועדכני שניתן כיום, ולעשות בו שימוש על מנת לתכנן את הטיפול המיטבי והמותאם ביותר.

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה