תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

מרכז נדב דורון – אבחון וטיפול בהפרעת דיסלקציה

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

מרכז “נדב דורון” הינו מרכז ייחודי לאבחון וטיפול בהפרעת דיסלקציה, כחלק מעולם לקויות הלמידה. המרכז מתמחה בטיפול על בסיס שיטת ניתוח התנהגות, אשר פותחה והוכחה מחקרית בארצות הברית. מקים ומנהל המרכז הוא נדב דורון- מנתח התנהגות מומחה, מרצה אורח באוניברסיטאות ומכללות.

דיסלקציה היא לקות למידה מיוחדת, אשר הוגדרה כהפרעה מולדת ובאה לידי ביטוי בדרכי חשיבה וזיכרון- תהליכים קוגניטיביים. תהליכים אלו, של עיבוד מידע, ארגון וניתוח המידע, משפיעים על יכולתו של האדם להתבטא בשפה, בקריאה, כתיבה, זיכרון לימודי ועוד.

לקות הדיסלקציה היא מבין השכיחות ביותר בקרב תלמידים בעלי לקויות למידה. מחקרים שונים הגדירו רמות שונות לחומרת, היא מופיעה בכל הגילאים ובאה לידי ביטוי ברמות שונות לפי הגיל.

לקות למידה משפיעה רבות על תלמידים במערכת הישראלית. לקות זו משפיעה על אדם בכך שהיא מקשה עליו לקרוא פחות טוב ולהבין פחות טוב, בהתאם לאנשים “רגילים” מאותו הגיל, מנת משכל והשכלה. הפרעה זו משפיעה על האדם ונמדדת ביחס לאותו בני כיתה, גיל ומנת משכל, כאשר הלוקה בהפרעה נמצא בפער משמעותי וגדול ביכולתו- ביחס לשאר בני גילו.

תלמידים בעלי דיסלקציה מתקשים בקריאה גם בתנאי לימוד אופטימאליים, יחד עם שיטת חינוך והוראה נכונה, כיתה שקטה, חברה מתאימה, מורה טובה ועזרה מצד ההוראה המתקנת.

בהתאם להשפעות אלו, ישנה חשיבות מכרעת באבחון, טיפול וייעוץ בגיל צעיר, ככל שהתלמיד קרוב יותר לראשית דרכו. כך יוכל התלמיד לפתח לעצמו שיטות לימוד אישיות ויעילות, ביטחון אישי לימודי ולעמוד בקצב הלימוד. יש לציין שהלקות איננה חולפת עם הגיל ומלווה את האדם לאורך כל חייו. למרות שלקות זו פוגעת ביכולת חשובה מאוד לתהליך למידה- קריאה, ישנן היום טכניקות מתקדמות, אשר מצמצמות את השפעתה ומאפשרת לבעלי הלקות להתקדם ולהצליח, כמעט בכל תחום וכמעט כמו האדם הרגיל.

ישנן שיטות רבות לטיפול בלקות זו ובמאמר זו נתמקד בשיטה מתקדמת, אשר בה מטפלים במרכז נדב דורון.

צוות המרכז מתמחה בניתוח ההתנהגות של המטופל. צוות המרכז מוביל את התלמיד לכדי הבנה של הלקות, השפעותיה, דרכי ההתמודדות עמה ומהי הדרך האישית והנכונה ללמידה של התלמיד. במקום לנסות ולעקוף את הלקות, כפי ששיטות אחרות עושות, השיטה מאפשרת לתלמיד להתמודד בצורה ישירה עם הלקות. צוות המרכז מעניק לתלמיד את המסגרת הנכונה, הקצב הנכון, השיטה הנכונה, דרך ההתייחסות הנכונה ובעיקר- הגישה הנכונה להתמודדות עם הלקות ולהצליח בלימודים.

נדב דורון הינו מנתח התנהגות מומחה, מרצה אורח באוניברסיטאות ובמכללות, איש מחקר בכנסים והשתלמויות בין-לאומיים, מדריך ומייעץ בתחום למגוון סטודנטים, מטפלים ויועצים, מחבר סדרת הספרים “הוראה ישירה”, בעל ותק של למעלה מ-15 שנה בטיפול ויעוץ בתחום.

המרכז מאפשר לתלמידים, ילדים, מתבגרים, בוגרים לקבל טיפול איכותי ולהתמודד בשיטה יעילה עם הלקות. המרכז מתמחה בעבודה עם ילדים ותלמידים, אשר הם הקהל “הקלאסי” אשר נפגע מהלקות, בזמן ראשוני. כיוון שתהליך הלמידה בזמן הבגרות היא תהליך עיקרי ומעצב, ישנה חשיבות מכרעת, לה מודעים אנשי הצוות, בטיפול איכותי בלקות. התלמידים מסתכלים ללקות “בעיניים” מסגלים לעצמם תחושת מסוגלות, ביטחון עצמי, דימוי עצמי טוב ופרופורציה להצלחה נכונה בלימודים.

מרכז נדב דורון שוכן במרכז תל אביב, באזור בעלת נגישות טובה ונוח לתהליכי טיפולים.

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה