תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

מרכז נדב דורון – הפרעות קשב וריכוז בילדים

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

מרכז נדב דורון הינו מרכז מוביל ופורץ דרך בתחום הקשב והריכוז, אשר מטפל בעזרת שיטות טיפול מתקדמות, שפותחו בארצות הברית והוכחו בצורה מדעית כיעילות.

הפרעות קשב וריכוז הינן משפחה של הפרעות תפקודיות-התנהגותיות, אשר נוצרות עקב שינוי נוירולוגי-עצבי במוח. לרוב, הלוקים בהפרעות אלו נולדים עמן. בנוסף, ההפרעות מועברות בדרך תורשתית מהורים לילדים ומלוות את הלוקים בהן בכל אורך חייהם. כיוון שההפרעות אינן חולפות ובעלות השפעות קריטיות על חיי האדם, ישנה חשיבות מכרעת לאבחון וטיפול בגיל צעיר, בעזרת אנשי המקצוע הטובים ביותר.

ההשערה המדעית העדכנית ביותר בתחום ההפרעות, מעריכה כי אחוז הלוקים בהפרעות מקרב האוכלוסייה הכללית עומד על כ-10%. בעבר, בתי הספר ומערכות החינוך לא הכירו בקיום הפרעות אלו והסבירו את הקשיים והכשלים בלימודים כחלק מבעיות רצון, קושי התנהגותי או בגרותי ועוד. כפי שנאמר במרכז נדב דורון: “אין ילד שלא יכול ללמוד, יש ילד שלא מלמדים אותו נכון”.

הסימפטומים העיקריים של הפרעה זו הם אימפולסיביות, היפראקטיביות ומתח נפשי. הקשיים של הלוקים בהפרעה מתבטאים בדרכים רבות כגון קושי בארגון זמן, שכחנות יתר, מתח פיזי לצד מתח נפשי, קשיים חברתיים, התפרצות לדברי אחרים, דימוי עצמי נמוך מאוד, חרדה ודיכאון עקב אתגרים ומשימות, שמירה על רמת ריכוז לאורך זמן, ביצוע מספר פעולות במקביל, קושי בנתינת תשומת לב לפרטים, קשיים פסיכולוגיים-חברתיים כאשר נמצאים בסביבה מרובת גירויים ופעילות ועוד.

כמו שנאמר, הפרעות קשב וריכוז מלוות את האדם בכל חייו ויחד עם זאת, באות לידי ביטוי כמעט בכל תחומי החיים: לימודים, חברה, התנהגות, עבודה, זוגיות ויחסים, מערכות ומסגרות חברתיות, התנהלות וארגון אישי ועוד. עקב סיבה זו, בנוסף לחשיבות הטיפול בגיל צעיר, חשובה גם שיטת האבחון והטיפול. יש חשיבות לכך ששיטת הטיפול תהיו מותאמת במיוחד למטופל ולצרכיו ותוודא שהטיפול אכן משיג את מטרותיו.

מרכז נדב דורון מתמחה בטיפול בהפרעות קשב וריכוז, תוך שימוש בטכניקות מיוחדות. המרכז מלמד את הילדים כיצד יש להתמודד עם ההפרעה, ללמוד את מקצועות הבסיס, להגיב לשוני וקשיים מול שאר החברה ואפילו כיצד להפוך הפרעה זו מחסרון ליתרון.

האבחון במרכז מתבצעת על סמך סימפטומים התנהגותיים בלבד.

צוות המרכז מסביר כי ההפרעה אינה דווקא חייבת להיות חסרון, אלא יכולה להיות גם יתרון. במרכז, לומדים הילדים כיצד ניתן להתמודד באופן ישיר עם ההפרעות. הילדים לומדים על ההתנהגויות השונות שנגרמות עקב ההפרעה ומשם בונים את הבסיס האישי שלהם לכדי הצלחה. הם בונים ומחזקים כישורים אקדמאיים בסיסיים, לומדים להציב מטרות וגבולות באופן עצמאי, להקשיב, לשים לב לפרטים, ללמוד בצורה עצמאית, להתמודד עם לחץ זמן ולהיות ממוקדים.

תכניות הלימוד במרכז כוללות מתאימות לילדים בעלי הפרעות קשב וריכוז, לקויות למידה או שתיהן יחד.  צוות המרכז משתמש במספר טכניקות טיפול במקביל, על מנת להפוך את הטיפול ליעיל, איכותי, נעים, ללא מלחמות ומאבקים ובעיקר חוויה טובה לילדים.

המרכז הוקם ומנוהל על ידי נדב דורון. נדב הוא מנתח התנהגות מוסמך מטעם הלשכה העולמית למנתחי התנהגות. נדב בעל תואר ראשון בפסיכולוגיה. בהיותו איש מחקר וטיפול מוביל בתחום, הוא למד בתוכנית להסמכת מנתחי התנהגות בכירים, משמש מרצה אורח באוניברסיטאות ומכללות ומשתתף בכנסים בין-לאומיים.

נדב בעל ניסיון עשיר של למעלה מ-15 שנים בטיפול. יחד עם נדב וצוות מוביל, מרכז נדב דורון מזמין ילדים, תלמידים, הורים ומורים להכיר שיטות טיפול איכותיות ומתקדמות, אשר מבטיחות שינוי המצב הקיים, יצירת מסגרת הלימוד האישית והאיכותית ביותר וחזרה לקצב ההצלחה בלימודים, הנאה בחיים וקצת חיוך לפנים.

המרכז שוכן בתל אביב ובעל נגישות גבוהה.

 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה