תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

מרכז נדב דורון – לקויות למידה

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

לקויות למידה

לקויות למידה הן שם כולל לקשיים והפרעות לימודיות. לקויות אלו משנות את דפוסי הלמידה והחשיבה של הילדים ומשפיעות על התמודדותם עם אתגרי הלימוד המאפיינים את התקופה בה אנו חיים – קצב מהיר, מגוון רחב של נושאים ודרישה להצגת יכולות לימודיות גבוהות. כתוצאה תלמידים רבים מפתחים לקויות למידה, הגורמות פעמים רבות לתחושות של אכזבה, קושי, חוסר ביטחון, דימוי עצמי נמוך, מתח פיזי ונפשי, קשיים חברתיים ועוד.
הלקויות העיקריות שבאות לידי ביטוי במערכת החינוך הן דיסלקציה, דיסגרפיה ודיסקלקוליה. לקויות אלו פוגעות בכישורים בסייסים כגון קריאה וכתיבה, הבנת הנקרא, זיכרון לימודי או חזותי, קושי בחישוב פעולות מתמטיות בסיסיות ועוד. מלבד לקויות אלו, ישנן לקויות למידה בלתי מילוליות אשר הוגדרו כלקויות על ידי מערכות החינוך והפסיכולוגיה.

הגורמים ללקויות למידה

לקויות למידה הן לרוב ביטוי של מספר גורמים המשתלבים יחד כגון שינויים נוירולוגיים-עצביים, פערי לימוד מהעבר שלא טופלו בזמן או בדרך הנכונה, קשיים חברתיים שהובילו לקשיים לימודיים, חוסר התאמה בין צורך התלמיד לבין השיטה הנלמדת בכיתה, לחצים חברתיים-פסיכולוגיים שונים, לחץ משמעותי מצד ההורים, המשפחה או החברים, קושי במתן פתרונות מתאימים על ידי מערכת החינוך הישראלית, כישורים אישיים שאינם באים לידי ביטוי ועוד.

מרכז נדב דורון, מטפלים בשורש הבעיה

מרכז נדב דורון הינו מרכז לימודי ייחודי, שהוקם על ידי נדב דורון, מנתח התנהגות מוסמך למעלה מ- 15 שנה. נדב מרצה וחוקר את התחום, ומשתתף בכנסים בינלאומיים בצורה קבועה.
ייחודו של המרכז הוא בגישה החדשנית אותה הוא מביא לישראל – לעומת הוראה מתקנת ודרכי טיפול אחרות, שיטת הלימוד של המרכז אינה מטפלת רק בקשיים הנראים על פני השטח, אלא חותרת לשורש הבעיה, במטרה לפתור אותה, ולספק לתלמיד כלים אפקטיביים שילוו אותו במהלך חייו.

שיטת הלימוד של המרכז שמה דגש על מגוון אלמנטים – שילוב של מספר דיסציפלינות ביניהן הוראה ישירה ולימוד ודיוק שטף וקריאה, דינאמיות בתהליך ההוראה, מעקב שוטף אחר התלמיד ושימוש בכלים שהאפקטיביות שלהם הוכחה בצורה מדעית. אך יותר מכל, במרכז נדב דורון שמים דגש על חווית למידה חיובית ומהנה, מתוך גישה הרואה בתחושת ההצלחה של התלמיד מנוע לצמיחה ואמונה ביכולותיו.

כל תלמיד יכול ללמוד

הבסיס לעשייה הלימודית במרכז נדב דורון היא הידיעה כי כל הילדים הם בעלי רצון ויכולת ללמוד. התאמה של דרך ההוראה והתייחסות אישית לכל תלמיד, בשילוב שיטות לימוד מוכחות, יפתחו בפני כל ילד פתח אל עולם חוויתי ומסקרן שיהפוך אותו מתלמיד מתוסכל לילד בעל ביטחון עצמי שרעב ללמוד, לגלות את העולם ולהצליח.

אתם מוזמנים להגיע לשיחת היכרות ללא התחייבות במרכז נדב דורון, השוכן במרכז תל-אביב (חניה צמודה לבאי המרכז), ולהכיר את הצוות שיעניק לילד שלכם (ולכם) חוויות של הצלחה.

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה