תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

מרכז פוטנציאל – הפרעות קשב וריכוז

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

מאמר:

“פוטנציאל” הוא שמו של מרכז ייחודי, אשר מתמחה בטיפול בהפרעות קשב וריכוז ולקויות למידה.  המרכז מעניק שירותי ייעוץ והכוונה להורים ומשפחות, לצוות החינוכי ובעיקר לתלמידים וילדים.

הפרעות קשב וריכוז הן שם כולל למשפחה של הפרעות תפקוד של האדם הלוקה בהפרעה. הפרעות אלו מקשות על האדם למיין ולסווג את המידע הכללי שהוא אוסף מהסביבה. כתוצאה מכך, האדם אינו מסוגל להתמודד עם מגוון הגירויים שמסיחים את הריכוז בפעם אחת. כתוצאה מכך נפגעות היכולות להתמיד בביצוע פעולה או מספר פעולות מורכבות לאורך זמן.

הסימפטומים העיקריים של הפרעות קשב וריכוז הם אימפולסיביות, היפראקטיביות וקשיים עם משימות שדורשות קשב וריכוז מיוחד. מקורן של הפרעות קשב וריכוז הוא בשינוי עצבי-נוירולוגי במוח. כתוצאה משינוי בתהליכים מורכבים אלו, המוח אינו מגיב בצורה “נורמלית” למגוון הגירויים והאתגרים שניצבים לפניו. מלבד הסימפטומים העיקריים, ניתן לראות תופעות כגון קושי בארגון וניהול זמן, שכחנות יתר, הסתגרות חברתית, התפרצות לדברי אחרים, דימוי עצמי נמוך מאוד, מתח נפשי ופיזי, גמישות, איזון רגשי ועוד.

לרוב, האדם הלוקה בהפרעה נולד עם ההפרעה והיא אף מועברות בתורשה מדור ההורים לילדים. הפרעה זו מלווה את האדם לאורך כל חייו ואיננה חולפת לחלוטין. על כן, ישנה חשיבות בטיפול בגיל צעיר ובאיכות גבוהה בהפרעה, לשם צמצום השפעותיה על החיים ועל היכולות.

כיום, אנשים רבים חיים את חייהם בשלום עם ההפרעה ומתקדמים כמו שאר הפרטים בחברה.

מרכז “פוטנציאל” מכיל את אחת המילים החשובות ביותר בעולם זה- פוטנציאל. מילה זו כל כך חשובה לילדים ותלמידים רבים. עקב ההפרעות השונות, ילדים רבים אינם מצליחים להגיע לכדי מימוש נכון ויעיל של הידע והיכולות שלה. לרוב, נאמר המשפט, שהוא כל כך קשה להורים, מפי המורים והוא כי “התלמיד אינו מממש את הפוטנציאל האישי, למרות שאני יודעת שהוא יכול והוא חכם”. משפט זה נאמר בניסוחים נוספים ואין הבדל במידת האכזבה שההורים חשים בכל פעם. הורים, משפחות, מורים, יועצים ובעיקר התלמידים- מחפשים אחר אנשי המקצוע המנוסים שיודעים לאבחן, לטפל ולייעץ בעולם ההפרעות. את אנשי המקצוע המנוסים תוכלו למצוא במרכז פוטנציאל.

המרכז הוקם על ידי שתי נשים יוזמות ובעלות ותק רב:

ד”ר יהודית לנדו- אשת חינוך ותיקה ויועצת חינוך, אשר מתמחה בייעוץ וטיפול באוכלוסיות ילדים ונוער במצוקה ומשבר, הדרכת הורים, ליווי וייעוץ למערכות חינוכיות. מלבד זאת, ד”ר לנדו ניהלה מסלולי הכשרה למורים ואנשי חינוך, ליווי סטודנטים ואנשי הוראה ועוד. כיום היא מובילה את מסלול לימודי התעודה למורים מטפלים בילדים בעלי סיכון במכללת “אורנים”. ד”ר לנדו בעלת תואר בפסיכולוגיה חינוכית. ד”ר לנדו מגדירה את עבודתה כשליחות, הידע והרצון משתלבים לכדי הענקת ידע מוכח כמשנה את חייהם של רבים לאיכות הטובה ביותר.

אסתי בורגן- אשת חינוך ותיקה, מאבחנת דידקטית, מעריכת תפקודי למידה-מערכתית ומורה מוסמכת מטעם משרד החינוך. אסתי היא מדריכה בתחום לקויי למידה במחוז מרכז של משרד החינוך, מלווה מורים וצוותי חינוך בתחום לקויות הלמידה, מעבירה סדנאות והשתלמויות למורים ברחבי הארץ, מומחית באסטרטגיות למידה, מורה ותיקה בהוראה מתקנת במגוון תחומים, מורה המגישה תלמידי לקויות למידה לבגרויות בהצלחה ועוד.

אסתי בעלת תואר ראשון בחינוך ומסיימת לימודי תואר שני במכללת “אורנים”.

במרכז פוטנציאל תוכלו לבצע אבחונים מתקדמים כגון מבחן “MOXO”– אשר הוא המבחן החדיש ביותר מבין סדרת האבחונים. אבחון זה בנוי כמבחן ממוחשב מתקדם אשר מעניק בסופו, פרופיל מפורט, מעמיקה ואיכותי של המטופל.  בהתאם לחוות דעת זו, ניתן להתאים טיפול איכותי ואישי לכל מטופל ולהגיע לתוצאות איכותיות.

מלבד אבחונים מתקדמים, לצד טיפולים איכותיים לבעלי ההפרעות, מרכז פוטנציאל מעניק שירות ייעוץ והכוונה להורים, למשפחה, לצוות החינוכי ולסביבה. הדרכה זו היא לעיתים חשובה מאוד ותורמת משמעותית להטעמת הטיפול ותוצאותיו. המטופלים מתחילים להרגיש את המסגרת הנכונה אותה הם כל כך חיפשו, מתחילים לחוות את העזרה שכל כך חיפשו ובעיקר נהנים מההצלחה שבשיפור בלימודים ובחיים.

המרכז מטפל בתלמידים, ילדים, מתבגרים או בוגרים כאחד ומעניק אבחון וטיפול איכותי לכל בעלי ההפרעות, מכל גיל ומכל מגזר. המרכז שוכן בכפר חב”ד בפינה פסטורלית ונעימה.

כתובת אתר האינטרנט שלנו: www.potenzial.co.il

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה