תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

מרכז פלדמן – התמודדות עם לקויות למידה

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

ניב פלדמן

ניב פלדמן הוא מורה בעל ניסיון רב שנים בחינוך מיוחד. בהשכלתו, ניב בוגר מכללת לוינסקי לחינוך, שם רכש תואר ראשון בתחום החינוך המיוחד. בנוסף למד ניב והשלים תואר שני במינהל חינוכי. כיום ניב הוא דוקטורנט באוניברסיטת בר אילן, שם הוא מסיים דוקטורט במינהל ומנהיגות חינוכית. לניב ניסיון עשיר בתחומי ההוראה המתקנת והוראת אסטרטגיות למידה.
לניב ניסיון עשיר בקרב אוכלוסיות שונות, מיוחדות ומגוונות: הוא עבד עם תלמידים בעלי לקויות למידה, תלמידים הסובלים מפיגור שכלי, בעלי הפרעות בתקשורת (הקשת האוטיסטית) או קשיים נפשיים. מעבר לעבודתו כמורה הדריך ניב במסגרת קורסי מוכנות לכיתה א’, וכן עסק רבות בהכנת תלמידים לבחינות הבגרות בכל מקצועות הלימוד.

מרכז פלדמן
מרכז פלדמן- המכון לחינוך ולכישורי למידה, ממוקם בתל אביב. מרכז פלדמן מציע מגוון תכניות ומענים לתלמידים המפגינים קשיים לימודיים, מכל מיני סיבות. הבסיס לכל הפתרונות והשירותים שמכון פלדמן מספק הוא ההתמקדות בשיפור המיומנויות הנדרשות לחשיבה ולמידה, והקנייה של הרגלי עבודה נכונים לתלמידים הפונים למרכז. כמובן ששני היעדים הללו מלווים תמיד בתרגול ואימונים מתמידים. מרכז פלדמן מעניק לתלמידים הזדמנות ללמוד כיצד לומדים.
עוד דגש מרכזי במרכז פלדמן הוא שיפור חווית הלמידה עבור הלומד, ויצירת התייחסות חיובית אצלו ללימודים. המורים במרכז פלדמן מבינים שהתלמידים המתקשים, שלומדים בכיתות הטרוגניות, באווירת תחרות ודרישה תמידית להצטיינות ניצבים בפני אתגר לא פשוט.

לקויות למידה
לקויות למידה הן לקויות התפתחותיות שהסובלים מהן מראים פגיעה באחד מהתפקודים הלימודיים הבסיסיים (המונח “לקויות למידה” מתייחס בעיקר לקריאה ויכולת חשבונית, אך תיתכן פגיעה בתחומים נוספים). לרוב מדובר בלקות שהיא ספציפית לתחום מסוים, אבל באופן כללי לקויות למידה הן הטרוגניות, ולכל תלמיד יכול להיות קושי בתחום אחד או בכמה תחומים. בגלל שהלקויות הן ספציפיות, אין קשר בין לקות למידה לבין האינטליגנציה הכללית של האדם, ולקוי הלמידה יכול להיות בעל אינטליגנציה גבוהה, נמוכה או ממוצעת. בשל כך, נוצר מצב בו הלקות לא נראית לעין (בניגוד לנכות פיסית, למשל) ומתבטאת רק במסגרת הלימודית, בעוד בשאר הזמן האדם מתפקד באופן תקין לחלוטין. כתוצאה מכך, לקויי הלמידה עלולים להיות מואשמים בעצלנות או זלזול בלמידה. הם לא יזכו ליחס סלחני או תומך וגם לא יוצע להם סיוע מתאים. מצב זה, יחד עם העובדה שבגלל הלקות הם צוברים רשימה ארוכה של כישלונות, חושף אותם לתסכול קשה, לפגיעה בדימוי העצמי ולירידה במוטיבציה להשקעה בלימודים עד כדי הימנעות מוחלטת מלמידה.
תלמידים המאובחנים כלקויי למידה נעזרים בשירותים המוצעים במרכז ניב פלדמן, במסגרתם הם זוכים ללמידה המותאמת לצרכיהם ולסביבה תומכת ומקדמת. מתן סיוע מתאים לתלמיד הסובל מלקויות למידה מאפשר לגשר על פערי למידה ולהקל על ההתמודדות עם התסכול וההשלכות הרגשיות שהלקות מסבה. המורים במרכז פלדמן מאמינים כי בכל תלמיד טמון פוטנציאל להצלחה והתגברות על לקויות למידה, שכל תלמיד זכאי למורה שיתאים עצמו למאפיינים הייחודיים שלו ושיראה את נקודות החוזק שלו- ולא רק את החולשות.
בנוסף, אנו מאמינים ששיפור תחושת המסוגלות והאמון העצמי של התלמיד הוא מרכיב קריטי מהתגברות על המכשולים, ושאלה ייתכנו רק בסביבה שמספקת אקלים מיטבי, מעצים ותומך ללמידה, כמו זה שמרכז פלדמן מבטיח לטפח עבור תלמידיו.

נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז

 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה