תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

מרכז תמר – אבחון פסיכודידקטי

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

תחומי התמחות של מרכז תמר

מרכז תמר בתל אביב מספק את כל השירותים הדרושים עבור התמודדות יעילה עם כל בעיה פסיכולוגית המתעוררת בקרב ילדים, בני נוער ומשפחות. במקום ניתן למצוא את כל האבחונים הרלוונטיים, יחד עם האישורים הדרושים ממשרד החינוך והבריאות, על מנת שתוצאות אבחונים אלה יהיו קבילים בכל המוסדות. לאחר האבחון, כל ילד מקבל מכלול של טיפולים שישרתו אותו בצורה הטובה ביותר, ויעזרו לו להתמודד עם הבעיות שלו באופן יעיל ואיכותי.

בין המטפלים השונים של מרכז תמר ניתן למצוא פסיכולוגים, פסיכיאטרים, מטפלים באמנות, תנועה וספורט, מומחים בתחומי ההוראה המתקנת, מרצים ומנחים עבור הורים ואנשי חינוך, ועוד. כך מכסה מרכז תמר את כל הצרכים של הצדדים המעורבים בחיי הילדים, על מנת להביא כל בעיה פסיכולוגית או תפקודית לפתרון, כאשר כל הצדדים נרתמים להגברת יעילות הטיפול. מרכז מר מלווה את הילדים ומשפחותיהם לכל אורך הדרך, מספק להם כתף תומכת ויד מנחה.

המאפיינים של אבחון פסיכודידקטי

אבחון פסיכודידקטי זה אחת הדרכים הנפוצות ביותר לאבחון לקויות למידה. אבחון פסיכודידקטי מאופיין בהתעמקות גדולה יותר באישיותו של הילד, זאת לעומת האבחון הדידקטי הרגיל. בנוסף, לעומת האבחון הדידקטי, המבוצע על ידי איש או אשת חינוך שעברו הכשרה לאבחונים, האבחון הפסיכודידקטי מבוצע על ידי פסיכיאטר ילדים, והסיכום שהוא מגיש עם תום חמש-שש הפגישות הדרושות לשם האבחון, כולל הרבה תובנות על האינטליגנציה של הילד, ועצות כלליות להורים ולמורים להתנהגות נכונה ופורייה ליד הילד.

אבחונים פסיכודידקטיים הפכו ליותר מקובלים ופופולאריים בשנים האחרונות, משום שהם מרחיבים את גבולות האבחונים הרגילים, ומעניקים את האפשרות לקחת בחשבון את האישיות של התלמיד באופן כוללני יותר, ולא רק את יכולותיו הלימודיות. בטווח הארוך, אבחון שכזה מאפשר למנוע “תיוג” של התלמיד בתור לא יוצלח או אף “מפגר”, מה שעלול ליצור תסביכים, ביטחון עצמי נמוך, ושאר תוצאות אפשריות של חוסר התחשבות ברגשותיו של אדם צעיר ומתפתח. אבחונים פסיכודידקטיים מקצועיים מתבצעים במרכזי למידה שונים, שבהם ניתן למצוא את המגוון הרחב ביותר של אבחונים שונים. מרכז תמר מהווה דוגמא מצוינת למרכז שכזה.

ביצוע אבחון פסיכודידקטי במרכז תמר

מרכז תמר הינו בעל כל האישורים הדרושים על מנת לבצע אבחונים פסיכודידקטיים ברמה הגבוהה והמקצועית ביותר. המאבחנים הינם חלק בלתי נפרד מצוות המרכז, והם משתתפים בצורה פעילה בהתפתחותו. בנוסף, מרכז תמר מספק לא רק את האבחונים האיכותיים ביותר, אלא גם את האווירה הטובה והנעימה ביותר לביצועם. מרכז תמר, הנמצא באזור נוח בתל אביב, אליו אפשר להגיע בקלות מכל גוש דן, מהווה חממה לילדים ומשפחות, מה שמתבטא גם בטיב האבחונים, וגם באווירה השוררת במקום. המרכז כולל פינת המתנה נעימה עבור ההורים ופינת משחקייה לילדים בגילאים שונים. המאבחנים במרכז תמר מיומנים באבחון תלמידים מכל הגילאים, מגיל שבע ועד גיל שבע עשרה.

אבחון פסיכודידקטי במרכז תמר מהווה התחלה טובה לשיפור תפקודו של התלמיד גם בלימודים, גם בחיי החברה הבית-ספריים, וגם ביומיום בבית, זאת בזכות המקצועיות הגבוהה והאבחון העמוק שנעשה במהלך האבחון הפסיכודידקטי במרכז תמר.

נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז

 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה