תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

מרכז תמר – טיפול בהפרעות קשב וריכוז

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

רקע כללי על מרכז תמר

מרכז תמר, הנמצא במקום נוח במרכז תל אביב, המספק שירותי אבחון, ייעוץ וטיפול בילד, במתבגר ובמשפחה. המרכז נועד לשרת את המשפחות בזמנים העדינים ביותר – בזמן הילדות ובמהלך גיל ההתבגרות של ילדיהם. ידוע שתקופות אלה מהוות השפעה מכרעת על עתידם של הילדים. במרכז תמר תוכלו למצוא תחת קורת גג את כל השירותים הנחוצים על מנת לספק לילדים נוחות נפשית מקסימאלית, ולהעניק להם תמיכה מלאה במהלך התקופות הקשות במהלך חיי היומיום שלהם. קשיים אלה יכולים להתבטא בתופעות המשפיעות על הלימודים, כגון לקויות למידה, או תופעות הפוגעות בכל התפקוד, כגון הפרעות קשב וריכוז. בנוסף, המרכז מעניק סיוע פסיכולוגי לילד ולמשפחה במצבים של טראומה או כל פגיעה אחרת שמשפיעה על הפסיכולוגיה העדינה של גיל זה.

הפרעות קשב וריכוז והשפעותיהן על חיי היומיום

הפרעות קשב וריכוז זהו שם כולל למכלול של תופעות המשפיעות בצורה הרסנית על היכולות הלימודיות בפרט והתפקודיות בפרט. השפעה זו ניכרת בכל הגילאים, למרות שבדרך כלל, הסימנים הראשונים של הפרעות קשב וריכוז מופיעים בגיל הילדות ובשנות בית הספר הראשונות. יתר על כן, כיום קיימים גם אבחונים עבור ילדי הגן, על מנת שבמידה וקיימות בעיות קשב וריכוז, ניתן להתחיל לטפל בהן מבעוד מועד, ולא להגיע למצבים קשים בבית הספר.

הפרעות קשב וריכוז נחלקות לארבעה מרכיבים, שלמרות שהם דומים מאוד זה לזה, יש בניהם הבדלים מהותיים, והבעייתיות של כל אחד מהם מטופלת בצורות שונות. המרכיבים האלה הם: קשב, ריכוז, היפראקטיביות ואימפולסיביות. כל אחד ממרכיבים אלה משפיעים על ההתנהגות היומיומית של הילד או המבוגר, אך לחלקם יש השפעה פנימית יותר (בעיות קשב וריכוז המזיקות לביצוע משימות יומיומיות), בעוד לאחרים – על ניהול יחסים בינאישיים (אפילו האנשים הקרובים ביותר לא תמיד מצליחים להתמודד עם תופעת האימפולסיביות וההיפראקטיביות).

אחת הדרכים המקובלות ביותר להתמודדות עם הפרעות קשב וריכוז כיום, זה טיפול פסיכולוגי מגוון, אימון קשב וריכוז, ובאופן כללי – התרכזות בקשר הפנימי של האדם בין הגוף לנפש. מרכזים מקצועיים כגון מרכז תמר מספקים את השירותים הדרושים עבור טיפולים מוצלחים אלה.

התרומה של מרכז תמר להתמודדות עם הפרעות קשב וריכוז

מרכז תמר מלווה את מטופליו לכל אורך הדרך, דרך מכלול איכותי ורחב של אבחונים שונים, התאמת הטיפול התורם ביותר, וביצוע הטיפול עצמו. בין הטיפולים השונים המסופקים על ידי המומחים המועסקים במרכז תמר ניתן למצוא: ייעוץ וטיפול פסיכיאטרי לצד טיפול פסיכולוגי פרטני לטווח קצר וארוך כאחד, טיפול קבוצתי ומשפחתי, ייעוץ והדרכת הורים להתנהלות נכונה בבית, טיפול באומנויות, ספורט ותנועה, וגם  טיפול מערכתי למוסדות חינוכיים ומסגרות חינוך שונות. במרכז תמר ניתן למצוא גם אווירה נעימה ותומכת, שכבר מהרגע הראשון משרה ביטחון ורוגע, כולל פינת המתנה נעימה להורים ומשחקייה המאפשרת לילדים להוציא קיטור בין התהליכים השונים. הצוות המקצועי של מרכז תמר יעניק את מלוא תשומת הלב בכל שלב – אבחון הפרעות קשב וריכוז או במהלך הטיפול בהן, כך שניתן להיות בטוחים שהטיפול במרכז תמר יעניק תועלת ויעילות עבור ההתפתחות העתידית של הילד.

 נכתב ע”י: פורטל “קשב וריכוז”

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה