תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

מרפאות מרחב – נוירופידבק

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

עולם הנוירולוגיה הינו עולם עשיר ומרתק, אשר מאפשר לרופא המטפל, לחקור, לבחון ולטפל במגוון הפרעה וקשיים שמקורם בנוירולוגיה. הנוירולוגיה הינו מדע העוסק במוח האדם, פעילות העצבית והתהליכים השונים שקורים במוח.

ד”ר אלי ורטמן הינו מומחה בנוירולוגיה. ד”ר ורטמן הינו בוגר המחלקה לנוירולוגיה בבית החולים “הדסה” והאוניברסיטה העברית בירושלים. ד”ר ורטמן עבר מגוון קורסי התמחויות והכשרות, אשר ביניהן התמחות בנוירולוגיה- התנהגותית.

נוירופידבק הוא תחום מרתק, אשר בעזרת מחקר של שנים רבות, הפך לאחד מהכלים האיכותיים לטיפול בהפרעות שונות, אשר ביניהן הפרעת קשב וריכוז, הפרעות זיכרון, הפרעות תפקוד כללי ועוד.

“מרפאת מרחב” מתמחה בייעוץ, אבחון וטיפול במגוון הפרעות מתחום הנוירופידבק, אשר מתייחסות לאוכלוסיות הגיל השלישי, אוכלוסיות המבוגרים. המחקר אודות דרך תפקודו של המוח, מאפשר לזהות תהליכים ספציפיים, מערכות תפקוד שונות במוח, תהליכי כימיים-פיזיקליים במוח, תגובות עצביות ועוד. ישנה טענה כי השריר החזק ביותר בגוף האדם הוא המוח ויש מן הצדק בטענה זו.

המחקר ושיטות הטיפול בתחום הנוירופידבק לאוכלוסיית הגיל השלישי הם יעילים ואיכותיים. הפרעות קוגניטיביות שונות, כגון בעיות זיכרון, מציאת מילים, תכנון וניהול עצמי, לצד הפרעות התנהגותיות שונות כגון חרדה, דיכאון, אי שקט נפשי ועוד, מתפתחות כתוצאה משינויים נוירולוגיים במוח. השינויים יכולים לבוא כחלק מהתהליך “הטבעי” של הזדקנות, או כחלק ממחלה או כחלק משילוב של שניהם. ישנן תופעות רבות אשר מאופיינות לגילאים מתקדמים ובחלק לא קטן מהן, ניתן לטפל בצורה איכותית ומשנה חיים.

הפרעות נוירולוגיות יכולות להתבטא בסימפטומים רבים וביניהם: בעיות זיכרון ושכחנות, קושי בניהול זמן וארגון עצמי, הפרעות מוטוריות ותנועתיות, ירידה חדה ביעילות קוגניטיבית, דיכאון, חרדה ומתח, בלבול וחוסר בהירות, קשיים תפקודיים שמקורם לא ברור, קשיים התנהגותיים ודימוי עצמי נמוך ועוד.

ההפרעות משפיעות על הלוקים בהן בכל תחומי החיים, החל מתפקוד משפחתי, יחסי עבודה, יחסים אישיים, יחסי חברה ודרכי התנהגות, התנהלות בתוך מסגרת, התבטאות ודרכי ביטוי אישיות ועוד.

הטיפול בתחום הנוירופידבק הוא יעיל מאוד לאוכלוסיות המבוגרים. רבים מהמבוגרים לא אובחנו בילדותם בהפרעות או בקשיים כלשהם. מרביתם לא אובחנו כתוצאה מחוסר ידע רפואי, חוסר במחקרים רפואיים ארוכים, כיוון שלא נמצאו המקורות או התרופות להפרעות או כתוצאה מחוסר בשלות של המערכת הרפואית בתחום זה. מרבית אנשי הגיל השלישי, אשר גדלו במאה העשרים, העבירו את חייהם והתרגלו להפרעות ולקשיים, כאשר באותו הזמן, המדע הרפואי מצא את הקשרים, המקורות והתרופות להפרעות.

כיוון שאנשי הגיל השלישי התרגלו להפרעות ולקשיים, תהליך האבחון הוא לא פשוט וצורך כלים מיוחדים לטיפול בהפרעות בגילאים אלו. חלקם אינם מודעים כלל לקיומן של ההפרעות. במידה והם אכן מודעים, לרוב הם אינם יודעים להגדיר או למקד את ההפרעה לתחום ספציפי, להסביר מה הם מרגישים או כיצד היא באה לידי ביטוי. תהליך האבחון בתחום הנוירופידבק הוא משמעותי והוא כבר מחצית הדרך לפתרון. לאחר האבחון, הרופא המטפל במרכז “מרפאות מרחב”, בונה תכנית טיפול אישית, אשר תענה בצורה איכותית על הצרכים האישיים של המטופל.

האבחון הינו חלק מורכב אשר מבוצע על מנת להגיע לכדי חוות דעת מקצועית ואיכותית. האבחון כולל בתוכו בדיקה גופנית ובדיקה נוירו-פסיכולוגית, שיחות אישיות, שאלון מיוחד, התייעצות ושיחות עם הסביבה החברתית של המטופל כגון בן זוג, משפחה, ילדים, נכדים, עמיתים לעבודה, חברים ומכרים ועוד.

ד”ר אלי ורטמן הינו מומחה בתחום הנוירולוגיה אשר מאפשר למטופלים, בכל הגילאים ובעיקר המבוגרים, להגיע למרכז הרפואי “מרחב” ולהתחיל מסע מרתק. בסיום המסע, התוצאות הן נפלאות ולפעמים אף נאמר כי “הזקנים” הם עתה “צעירים ברוחם”. בכל רגע בחיים ניתן לבצע שינוי, גם בגיל מאוחר וגם לבעיות המורכבות ביותר.

 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה