תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

מש”י- מרכז שיפור יכולות – טיפול בהפרעות קשב וריכוז

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

מש”י-  מרכז שיפור יכולות –

לילדים שלנו מגיע את הטוב ביותר אך הם לא תמיד מקבלים זאת. מדוע? מכיוון שמערכת החינוך שקיימת כיום בארץ אינה מותאמת להכיל תפיסות לימוד מגוונות ויצירתיות. בעולם אוטופי כל ילד משווה קו במסגרת תוך שימת דגש על צרכיו המיוחדים ואסטרטגיות למידה אישיות איתן הוא חש בנוח. מכיוון שאין זה המצב מש”י הוקם על מנת לעזור לתת יד להורים החשים תסכול מול אוזלת ידם לתת הכוונה לילדם שמרגיש שהוא לא עומד בציפיות הוריו ומערכת החינוך בה הוא לומד.

מש”י מאבחן את הכשלים השונים בדרכו של הילד ומשפר את מיומנותיו הלימודיות ואף החברתיות. לכל קושי המתעורר במסגרות החינוך השונות, החל מהגן ועד לבגרויות, יש מענה אלגנטי ומותאם אישית. הגישה של מש”י היא הוליסטית במהותה, כך גם הפרקטיקה המציעה מגוון רחב של שיטות אבחון וטיפול.

הפרעות קשב וריכוז

הפרעות קשב וריכוז היא תופעה שכיחה, המוערכת בכ-5%-10% מהאוכלוסייה. במרבית מן המקרים הפרעות קשב וריכוז מופיעות כבר בגיל ילדות. הפרעות קשב וריכוז עלולות להפריע לתלמיד בלמידה, ומאוחר יותר כבוגר גם בעבודה וביחסים הבין אישיים. רבים מבלבלים בין דיסלקציה, דיסגרפיה ודיסקלקוליה לבין הפרעות קשב וריכוז. הפרעות קשב וריכוז אינן מוגדרות במדריך האבחוני כלקות למידה, אך הפרעות קשב וריכוז בהחלט עלולות להוביל לקשיי למידה. כמו כן, הפרעות קשב וריכוז אינן קשורות לשכבה מסויימת באוכלוסייה או לרמת אינטיליגנציה. פעמים רבות, אדם הלוקה בהפרעות קשב וריכוז לומד לעקוף, או להסתיר את ההפרעה.

הפרעות קשב וריכוז אינן נעלמות מאליהן ודורשות אבחון וטיפול של איש מקצוע. כיום, הולכת וגדלת ההכרה בהפרעות קשב וריכוז כתופעה שיש לשים עליה את הדגש ולקבל את הטיפול הנכון בהתאם. יותר ויותר אנשים הולכים לקבל טיפול בגין ההפרעה ואיכות חייהם משתפרת ללא היכר. הפרעות קשב וריכוז, כשמן כן הן, מדברות על הנמכה של יכולת הריכוז וקשב. ההפרעה מתבטאת בעיקר בקושי להתמקד בגירוי בודד, כאשר גירויים חיצוניים מסיחים את הדעת ונותנים לתלמיד תחושה של היצף במידע. כמו כן, ישנו קושי לבצע מספר משימות במקביל או גם לעבד מספר נתונים בו זמנית.

הפרעות קשב וריכוז  משפיעות על הדימוי העצמי של הילד הלוקה בהן. ההפרעה אינה באה לידי ביטוי רק בהישגים בלימודים אלא מושלכת גם על הפן הרגשי התנהגותי. ילד אשר מקבל משוב שלילי מהגננת או מהמורה מרגיש נחות מחבריו לגן או לכיתה ואינו מסוגל לתרגם את הקושי שלו. הדבר מביא לתסכול הולך ומחריף, בעיקר אם מדובר בילד חולמני ושקט.

טיפול בהפרעות קשב וריכוז

אבחון מוקדם ונכון חיוני לבניית תוכנית טיפול מתאימה ומניעת הסימפטומים העלולים להופיע בהמשך. מש”י מציע מגוון רחב של טיפולים לילדים הסובלים מההפרעה במטרה להקנות להם כלים המותאמים ליכולתיהם. כל ילד הוא עולם בפני עצמו ויש לגשת מעט שונה אל כל אחד. בתחום הדידקטי מציע המכון אבחון מדוייק בעברית ואנגלית, התאמת אסטרטגיות למידה כמו גם הכנה לבגרויות ועזרה בכתיבת עבודות. לטיפול בהפרעות קשב וריכוז תמלוגים רבים בכל תחומי חייו של הילד, החל בשיפור השגיו הלימודיים ועד שיפור יחסיו עם הוריו, אחיו, מוריו וחבריו לספסל הלימודים.

נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה