תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

מרכז נדב דורון פתרון לימודי אחה”צ

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

מרכז נדב דורון – תנו לילד שלכם את ההזדמנות להצליח

כל ילד יכול ללמוד ולהצליח אם מלמדים אותו נכון –

תפיסה זו היא הבסיס לשיטת הלימוד המאפיינת את מרכז נדב דורון. במרכז אנו מעמידים לרשותכם, הורים וילדים, צוות מקצועי בעל ניסיון רב וגישה פדגוגית מתקדמת השמה דגש על פיתוח כישורי הילד, מתוך מטרה להפוך אותו ללומד עצמאי ובטוח בעצמו.

מרכז נדב דורון הוקם במטרה לתת מענה לקשיים הלימודיים בתחומי הקריאה, הכתיבה, החשבון והאנגלית בקרב ילדים עם  לקויות למידה, קשיי למידה והפרעות קשב וריכוז. תוכנית הלימודים במרכז היא ייחודית ומותאמת לכל תלמיד ותלמיד, כאשר תהליך הלמידה מתקדם ומתפתח לפי צרכי הילד ומצבו הלימודי.

בניית תוכנית הלימודים האישית

המאפיין העיקרי של תוכנית הלימודים הוא התאמה ספציפית לילד הלומד. מאפיין זה ניתן למימוש בזכות גישת ההוראה הישירה הנהוגה במרכז. גישה זו מאפשרת בניה של תוכנית למידה פרטנית ויעדים מדויקים לדוגמא קריאה שוטפת או שליטה מלאה בלוח הכפל.

כמו כן, קיימים מאפיינים נוספים שהופכים את שיטת ההוראה במרכז לייחודית ובעלת תוצאות מוכחות:

  • אבחון דידקטי –

בניית תוכנית הלימודים מתבססת על האבחון הדידקטי איתו מגיע הילד למרכז.על פי האבחון ממפים את תחומי הקושי של הילד. כמו כן, נערכים במרכז אבחונים נוספים המסייעים לצוות לפתח תכנית לימודים אופטימאלית עבור כל תלמיד.

  • צרכי הילד –

בחודש הראשון להגעתו צוות המרכז לומד את צרכי הילד ומקנה לו את הרגלי הלמידה הנהוגים במרכז, כך שהנחיתה היא רכה וללא לחץ.

  • קבוצות למידה קטנות –

לאחר היכרות עם כל ילד וצרכיו מתגבשות קבוצות למידה בעלות מטרות וצרכים דומים. קבוצות הלמידה הינן קבוצות קטנות שמבוססות על חשיפת להצלחות ומזמנות לילד סביבה שאינה שיפוטית. כך מתחזק בטחונו העצמי של הילד, והקבוצה הופכת למעגל תמיכה ומסגרת חברתית.

  • תחושת הצלחה –

תוכנית הלימודים שמה דגש על תחושת ההצלחה המקנה לילד הלומד ביטחון עצמי ומוטיבציה ללמידה, ומביאה לשיתוף פעולה מלא מצדו.

  • תגמול על הצלחות –

בכל שיעור הילדים צוברים נקודות על השגת המטרה שהוצבה עבורם. הנקודות מומרות לפרסים, שאותם מקבל הילד מיידית כתגמול על הצלחתו בשיעור.

  • לימוד ממוקד וחזרות –

בהוראה ישירה מלמדים מדי שיעור רק נושא אחד חדש, בהיקף של 10% מזמן השיעור. רוב השיעור כולל חזרה על נושאים שנלמדו בשיעורים קודמים. כך מובטח שכלהילדים ישלטו בחומר ויתקדמו ביחד.

מרכז נדב דורון – חלק מהמעגל המשפחתי

המטרה שלנו, במרכז נדב דורון, הוא להוות סביבה מכילה המעודדת את הילד ומחזקת את הביטחון העצמי שלו במגוון יכולותיו. זאת הסיבה שמהר מאד קבוצות הלמידה וצוות ההוראה וההדרכה הופכים להיות חלק אינטגראלי ממעגל החיים של הילד בפרט ומהמעגל המשפחתי בכלל.

פעילות הילד במרכז:

  • כל ילד מגיע למרכז שלוש פעמים בשבוע, לשעתיים בכל פעם.
  • בכל מפגש משולבות הפסקות להפוגה ולמשחקים בין חברי הקבוצה.
  • הלימודים מתקיימים כל השנה, כולל בחופשות.
  • הקשר עם ההורים

חשוב לנו שאתם ההורים תהיו מעודכנים בהתקדמות של ילדכם. לכן, לאחר כל שיעור ממלא המורה, עבור כל תלמיד, דוח ביצוע יומי. דוח זה מאפשר למקד את הלימודים לשיעור הבא ומאפשר לכם, ההורים, להתעדכן בקצב ההתקדמות של ילדיכם. הדוח יענה על כל מגוון שאלות –

  1. מהו החומר הנלמד?
  2. כמה זמן נדרש ללמוד שלב מסוים?
  3. כיצד בודקים אם הילד אכן הטמיע את החומר? ועוד.
כמו כן, במרכז נדב דורון מספקים, במקבילת לתהליך הלימוד, גם תמיכה טיפולית:
  • במהלך השנה מתקיימות 6 פגישות של ההורים עם מנתח התנהגות, שמנחה אותם כיצד לנהוג עם הילד בבית.
  • מפגשים המתקיימים אחת לשלושה חודשים מפגישים את ההורים עם המורה ומנהל המרכז, שמציגים בפניהם את התקדמות הילד מול המטרות שנוסחו בתחילת התהליך.
  • במהלך השנה המרכז מזמין את ההורים להרצאות בנושאים שונים כגון לקויות למידה, הפרעות קשב על מנת להקנות להם מידע לגבי דרכי התמודדות עם האתגרים השונים המלווים אותם ואת ילדם.
מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה