תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

נוירוקליניק – טיפול על בסיס השיטה הרפואית “נוירופידבק” – היפראקטיביות

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז.

המוח האנושי הוא איבר בעל יכולות מרשימות. מוח האדם מסוגל לבצע משימות, תהליכי חשיבה וחישובים מסוימים באיכות גבוהה ואשר לעיתים האדם אינו מודע לרמתם. זה מאות שנים שהמדע הרפואי מתמקד בחקר המוח, כחלק מההבנה שהוא מרכז העצבים המרכזי והחשוב ביותר של האדם. בעזרת אבחון מתקדם וטיפול מתאים, ניתן למזער תהליכים שליליים שקורים במוח ולשפר את איכות חייו של האדם.

המרכז הרפואי המתקדם “נוירוקליניק” הוקם ע”י ד”ר דורון תודר. המרכז מבצע טיפול על בסיס השיטה הרפואית “נוירופידבק”. בשיטה זו, ניתן לאבחן פעילויות שונות במוח, על ידי בדיקת גלי המוח. כיום, הטכנולוגיה המתקדמת מאפשרת למומחים לפתח שיטות טיפול יצירתיות, מהנות ואיכותיות, בניגוד לעבר, אז הטיפול היה יעיל רק בחלקו.

קהל המטופלים אשר מגיע למרכז נוירוקליניק נמנה על מגוון רחב של גילאים. המרכז שונה משאר מכוני הטיפול, כיוון שהוא מתאים את שיטת הטיפול שלו לבעיה הקיימת. חשוב להדגיש, כי חלק גדול מלקויות הלמידה, הפרעות קשב וריכוז, הפרעות התנהגות, קשיים חברתיים, קשיי בריאותיים פיזיים, קשיים בריאותיים נפשיים ועוד – שייכים כולם למקור בעיה אחד – מוח האדם. לכן דרך אבחון הפעילות המוחית ניתן להגיע להישגים ותוצאות מרשימות במהלך הטיפול.

אחת ההפרעות השכיחות ביותר אצל ילדים ותלמידים היא הפרעת קשב וריכוז (ADD). הפרעה זו בעלו השפעה גדולה על הלוקים בה. המושג הפרעות קשב וריכוז הוא שם לקבוצת הפרעות ספציפיות, אשר נוצרות עקב קשיי תגובה, ריכוז וקשב של האדם ביחס לסביבה.

הסימפטומים העיקריים של הפרעה זו הם אימפולסיביות, היפראקטיביות וקשיי קשב וריכוז בסביבה שבה גירויים כללים. ילדים רבים מאובחנים בגילאים צעירים כלוקים בהפרעה, עם תחילת הלימודים במערכות החינוך. ישנה חשיבות רבה לאבחון וטיפול בהפרעה בגיל צעיר עד כמה שניתן, על מנת לסגל מסגרת חיים נכונה ולהצליח למרות (או ביחד) עם ההפרעה.

במרכז נוירוקליניק מבוצע טיפול מתקדם בתחום קבוצת הפרעות מסוג זה. הטיפול מבוסס על שיטה יצירתית ומהנה: המטופל רואה סרט לפי בחירתו. מחשב מתקדם מודד את גלי המוח של המטופל. בתהליך זה מבוצע עיקרון ההתניה- במידה והמוח מתפקד בצורה תקינה – הסרט יראה ברור וחד. במידה והמוח אינו מתפקד בצורה תקינה וסדירה – הסרט נראה בצורה מטושטשת ולא ברורה. כך, בדרך מודעת ובלתי מודעת – המוח לומד כיצד נכון לתפקד ולהגיב והאדם מתחיל לבצע שינוי חיובי בתגובה.

טיפולים מסוג זה אשר נחקרו והוכחו מחקרית, מתועדים במגוון מאמרים רפואיים ובספרות המקצועית. התלמידים לומדים כיצד לווסת את פעילות המוח שלהם, בהתאם לתוכנית טיפול אישית. כל טיפול מותאם לסוג מסוים של הפרעת קשב וריכוז (אשר ניתנת לראות בגלי מוח שונים) ולכן אחוזי ההצלחה בטיפול גבוהים משמעותית ביחס לשיטות אחרות.

לאחר סדרת מפגשים בעלת 10 עד 20 מפגשים, ניתן לראות ולהרגיש שינוי משמעותי בכישורי למידה, התנהגות כללית, יכולות תגובה, איזון נפשי-פיזי ועוד. הסימפטומים השונים פוחתים בהדרגה, עד כדי מצב שבו חלק מהם אף נעלם. אין כל התערבות תרופתית בטיפול זה והוא אינו פולשני.

מחקרים רבים הראו כי ישנו הבדל בזמן ההשפעה הארוך משמעותית של הטיפול, לעומת טיפולים אחרים. חלקם מראה על השפעה של שנה, שנתיים או אפילו עשר שנים. השפעה ארוכת טווח זו, אינה קיימת בסוגים אחרים של טיפולים כדוגמת טיפול תרופתי אשר בו יש תלות בתרופת “ריטלין”.

מרכז נוירוקליניק מנוהל על ידי ד”ר דורון תודר. ד”ר תודר סיים את לימודי הרפואה בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת בן גוריון בנגב. לאחר מכן הוא התמחה במרכז לבריאות הנפש בבאר שבע.

ד”ר תודר מבצע טיפולים במרכז, יחד עם צוות מטפלים בעלי ניסיון רב. המרכז מפעיל שני סניפים- סניף ברמת גן וסניף בבאר שבע.

הנכם מוזמנים להגיע למרכז נוירוקליניק, להכיר את צוות המטפלים, להתחיל טיפול איכותי ואפילו מהנה – ובעיקר לשפר יכולות אישיות, לרמה הגבוהה ביותר שתביא להצלחה אישית.

נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז.

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה