תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

נוירו פידבק – כל הנקודות החשובות

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

נוירו פידבק – כל הנקודות החשובות

כיום ניתן ללמוד לשלוט בפעילות המוחית שלנו וזאת על ידי נוירו פידבק. אם בעבר, מומחים סברו כי אין שום דרך לשלוט בפעילות החשמלית של המוח ולגרום לשינויים בתפקודו של האדם, כיום רוב המומחים מודים כי הם טעו וזאת משום שיטה אשר פותחה בנאס”א במטרה לשפר את הריכוז של טייסי החללית והוכיחה את עצמה כיעילה גם במקרים של הפרעות קשב וריכוז, אפילפסיה ועוד.

נוירו פידבק- כיצד הדבר אפשרי?

אם אתם תוהים האם אפשרי ללמד אדם לשלוט על הפעילות החשמלית של מוחו וזאת טרם המדענים גילו את כל שיש לגלות על המוח, התשובה היא חיובית. כל שצריך הוא מחשב אשר מחובר אל מכונת EEG שתפקידה למדוד את הפעילות/ הגלים החשמליים של המוח. שיטה זו קיימת יותר מארבעים שנה והיא הוכחה כיעילה למצבים של הפרעות קשב וריכוז, אפילפסיה ועוד. אם מדובר על ילדים אשר סובלים מהפרעות קשב וריכוז הגלים החשמליים של הצד הקדמי של המוח הם דרך כלל גלים איטיים, דבר המעיד על תפקוד לקוי או תפקוד איטי ביותר של חלק זה במוח. במקרים אלו הילד יכול לאמן את האזורים הללו ועל ידי כך לשפר את התפקוד שלו. שיטת הנוירופידבק אינה פולשנית או כואבת. בנוסף, המטופלים אינם סובלים מתופעות לוואי לאחר סיום האימון.

בעיות קשב וריכוז- כיצד הדבר נעשה?

אם למשל מדובר על בעיות קשב וריכוז אצל ילדים, הילד יחובר לאלקטרודות מצד אחד ומצד שני למכשיר וידיאו. מכונת QEEG היא זו שתגדיר מראש מהם האזורים האיטיים- בעייתיים של המטופל ואלו אשר דורשים תרגול וה- EEG עצמו יאתר את כל הפעילויות החשמליות של מוחו של הילד כאשר הוא משחק. הדגש תמיד יהיה על האזורים הבעייתיים וזאת על מנת שהמטפל יוכל לראות האם האימון על אזורים אלו משפיעים לטובה.

נוירו פידבק- יעילות השיטה

מומחים בתחום מעידים כי לשיטה יש שיעורי הצלחה של כשמונים אחוזים. אך יש לזכור כי שיטה זו אינה מוגדרת “כשיטה מן המניין” באסכולה הרפואית ושיטת הטיפול העיקרית של הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות היא עדיין ריטלין, אשר “משקיט” את התופעות ולא פותר את הבעיה. למרות כל זאת יש אפשרות לבחור בשיטה זו (חשוב לברר מהי העלות שלה שכן יש לקחת בחשבון כי מדובר על סבסוד פרטי וכן חשוב מאוד לקחת בחשבון כי מדובר על מינימום של 20 מפגשים על מנת לראות תוצאות יעילות של השיטה). מספר נקודות חשובות אותן יש לקחת בחשבון:

• תדירות- בדרך כלל האימון נערך פעמיים בשבוע.
• זמן- כל אימון נערך בין חצי שעה לארבעים דקות.
• מספר מפגשים- ממוצע המפגשים לילדים אשר סובלים מהפרעת קשב וריכוז הוא כארבעים מפגשים.
• גילאים- ניתן להתחיל להתאמן בשיטה זו כבר מגיל שבע.
• סבירות- קרוב לוודאי שילדים אשר מושפעים בקלות מריטלין יושפעו גם מהר יותר משיטה זו.
• חלופה- רוב הרופאים בישראל אינם תומכים בשיטה זו כחלופה לריטלין.
• עלויות- יש לקחת בחשבון כי על מנת שהשיטה תוכיח את עצמה קרוב לוודאי שתצטרכו להוציא מינימום של עשרת אלפים שקלים מכיסכם הפרטי.

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה