תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

נחום שטראוס – טיפול רגשי

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

נחום שטראוס
נחום שטראוס הוא מאמן אישי וחבר לשכת המאמנים בישראל. לנחום נסיון עתיר ורב- שנים בתחומי האימון, הניהול וההדרכה מול אוכלוסיות ממגוון רקעים וגילאים. בין השאר, עבד נחום כמאמן במסגרות צבאיות, עם אוכלוסיות קשות של חיילים (חיילי מקא”מ- מרכז קידום אוכלוסיות מיוחדות), והוא אף המקים של סניף קריית ביאליק של האגודה למען החייל. בנוסף לעבודתו מול חיילי צה”ל, במשך שש שנים עמד נחום בראש הנהגת מחוז הצפון של תנועת הצופים בישראל. דרך עבודתו עם האוכלוסיות המגוונות והמפגשים עם האנשים המרכיבים אותן, הבין נחום הוא רואה את ייעודו להקדיש מעצמו לסייע ולקדם באמצעות אימון. נחום דוגל ברעיון כי לאדם יש יכולת לקדם את עצמו ולהתקדם בחייו באמצעות השקעת מאמצים מודעים. לפי השקפתו של נחום, אימון הוא תהליך של למידה מודרכת. למידה כזו נועדה לאפשר לכל אדם שיחפוץ בה גישה והיכרות עם היכולות והפוטנציאל הגלומים בו, חשיבה והבנה מהם יעדיו ומטרותיו וכיצד יוכל לחתור להגשמתן.
נחום הוא בעל תואר במינהל עסקים, ובנוסף הוא מוסמך בתחום הגישור. את ההכשרה כמאמן עבר בבית הספר לאימון במכללת “יוזמות”. בעבודתו של נחום משתלבים מגוון שיטות ותחומים משדה האימון, כגון אימון בגישת NLP (שינוי מחשבה תחילה), אימון באמצעות קלפים, אימון קשב וריכוז, מאמן כמורה דרך לזוגיות ועוד.

טיפול רגשי ואימון אישי
אורח החיים המודרני מציב בפנינו שלל אתגרים. למרות שההתפתחויות הטכנולוגיות והשכלול המתמיד שאנו חווים פותחים בפנינו מגוון עצום של אפשרויות ומקלים על ביצוע מהיר של פעולות שבעבר נחשבו איטיות ומסובכות, נראה שעם ריבוי האפשרויות הולכים ורבים הקשיים, סימני השאלה, ההתלבטויות והספקות. כיצד מקבלים החלטות בעולם של אינספור אפשרויות? מדוע אני מרגיש שמשהו חסר למרות שכביכול יש לי הכל? מה הדבר שאני זקוק לו על מנת להרגיש שלם, מסופק ומאושר? כיצד משלבים כראוי את ההשק’עה במשפחה, בזוגיות, בעבודה ובחברים? שאלות אלה ואחרות שבות ועולות אצל רבים מאיתנו. חלקנו עשויים להרגיש כי אין באפשרותנו לענות עליהן בכוחות עצמנו. אנו עשויים להרגיש שאם נמשיך לזרום בקצב החיים ללא מענה עליהן, נחמיץ חלק חשוב מהחוויה, ונחיה תמיד בתחושה שהיה יכול להיות יותר קל, או יותר רגוע או יותר שלם. הקושי להתמודד עם האתגרים שנקרים בדרכנו עשוי להיות מקור לדיכאון, חרדה ותסכול. בנוסף, הצורך לבקש סיוע והכוונה עלול להביא לבושה עמוקה ובכך הוא מציב בפנינו משימה לא פשוטה- להודות שקשה, ולבקש סיוע.
בתהליך של אימון אישי, ניתן להקל באופן משמעותי על הקשיים הנגזרים מההתמודדות היומיומית. אימון אישי מאפשר להעניק לבעיות המטרידות אותנו שם או כותרת, למקד אותן ולהפוך אותן מתחושה אמורפית של “משהו לא בסדר” לסוגיה מוגדרת ומשמעותית שניתן לשאול לגביה “כיצד נפתור בעיה זו?”. באימון אישי מסוג זה, יש משקל רב לתמיכה ולליווי של המאמן, בעוד המתאמן מבצע בחינה ובדיקה של הסוגיות המרכזיות המשפיעות על חייו בשלב זה, ומתווה עבורו דרך מובנית להגיע לפתרונן. ההסתכלות על חייו באותה נקודה ממעוף הציפור, כתמונה שלמה ומורכבת של שיקולים, רצונות ושאיפות- קשה להשיגה ללא ליווי של אדם נוסף, שמוכוון להקשיב, ללמד ולכוון בדרך הפתלתלה של תהליך זה. וזו, על פי נחום, היא אחת המתנות הגדולות שהמתאמן יכול ו צריך לקחת עמו.

נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה