תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

ניצנית – מרכז טיפולי חינוכי

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

המרכז הטיפולי חינוכי ניצנית, נמצא בקיבוץ הסוללים, בסביבה שלווה וירוקה. מטרת המרכז היא להעניק לילדים בכל הגילאים כלים שיסייעו להם בתפקוד היומיומי. בניצנית יש צוות טיפולי חינוכי מיומן, עם ניסיון רב. אמצעי הטיפול רבים. הם מותאמים לסוגים שונים של ילדים ולמגוון רחב של בעיות וקשיים. צוות המטפלים בניצנית הוא מדיסציפלינות שונות. הצוות מלווה את הילדים וההורים ברגישות ובנחישות, תוך התאמת הטיפול לצרכים, לגיל ולשלב ההתפתחותי של הילד.

בניצנית נערכים אבחונים לילדים בכל התחומים; אבחון התפתחותי, הערכה כוללת, הערכה פסיכיאטרית, אבחון פסיכולוגי, אבחון דידקטי, אבחון משולב, אבחון פסיכודידקטי, אבחון ליקוי בוויסות החושי ועוד. למרבית האבחונים והטיפולים ניתן לקבל השתתפות מקופות חולים.

טווח הטיפולים רחב והוא מקיף טיפול פסיכותראפי, ריפוי בעיסוק, הוראה מתקנת, נטורופתיה, פיזיותראפיה, קינסיולוגיה חינוכית ואימון להפרעות קשב וריכוז. במרכז מתבצע גם טווח רחב של טיפולים באמצעות דרמה, אומנות ותנועה וכן טיפולים ייחודיים. למשל, טיפול דיאדי,  המתמקד בקשר בין ההורים לילד. מטרת הטיפול היא חיזוק הקשר וחיזוק ההורות. עבודת המטפל מתרכזת ביצירת קשר רגשי עם הדיאדה (הורה וילד). במהלך העבודה נוצרים היכרות עמוקה עם הילד וההורה. המטפל עובד על חיזוק היכולת ההורית להבין טוב יותר את צורכי הילד, פיתוח הבנה טובה יותר של הצרכים ההתפתחותיים של הילד, פיתוח מודעות לקשיים המשפחתיים ועוד.

דוגמה נוספת לייחודיות של ניצנית הוא קלינאית תקשורת שיושבת במרכז ומעניקה תמיכה והדרכה לילדים שסובלים מבעיות שונות בתחום התקשורת, השפה, השמיעה, הבליעה והדיבור. הפרעות בתקשורת יכולות להיות מולדות או נרכשות ולהופיע בכל גיל.

אחד הנושאים שבהם מתמקד מרכז ניצנית הוא למידה מתקנת. לאחר שלב האבחון נבנית למטופל תוכנית עבודה. אם הילד סובל, למשל, מלקויות למידה, מוקנים לו כלים ושיטות להתמודדות עם הבעיה. בין היתר מוקנות לו אסטרטגיות למידה, כמו כיצד לסכם חומר, כיצד לנהל את שיעורי הבית, איך ללמוד למבחנים, כיצד לנהל את הזמן, טכניקות לשיפור הזיכרון ועוד. לכל ילד נבנית תוכנית ייחודית. בסיום התהליך המטרה היא להפוך אותו ללומד עצמאי. במהלך העבודה עם הילד משולבים כלים מתחום האימון האישי.

טווח הטיפולים הרחב בניצנית מאפשר לשלב בין השיטות השונות ולהתאים לכל ילד את מה שהוא זקוק לו ביותר. כך, למשל, ריפוי בעיסוק, המסייע לטיפול לילד עם הפרעה בתפקוד בסביבתו הטבעית, להסתגל ולחיות חיים עצמאיים ובעלי משמעות. הטיפול מקיף את כל טווח היכולות של המטופל לפי גילו ההתפתחותי ולפי יכולתו הפיסית, קוגניטיבית והרגשית. גישות הטיפול בריפוי בעיסוק הן רבות, כל מטפל בוחר לפי ההערכה והאבחון, באיזו גישה לטפל. לעתים הטיפול מתבצע בכמה גישות.

בניצנית מועברים גם קורסים לקהל הרחב. למשל, בשעות הערב נערכים במרכז מפגשים וסדנאות בנושאים שונים, כמו סדנאות להורים לילדים עם צרכים מיוחדים, קבוצת תמיכה למשפחות חד הוריות, סדנאות אימון, סדנאות תזונה נכונה וגוף-נפש ועוד.

 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה