תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

סוזן גל – אבחון דידקטי

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

אבחון דידקטי

סוזן גל, מאבחנת דידקטית בעברית ובאנגלית למעלה מ-20 שנה, מורה להוראה מתקנת באנגלית מעל 30 שנה, מרצה בכירה ומדריכת מורים והורים, בעלת תואר ראשון בעבודה סוציאלית ותואר שני בהוראת אנגלית כשפה זרה וכן תעודות תחומים נוספים: אינטליגנציות מרובות, הוראה אינטגראלית, עבודה עם הורים לילדים בעלי לקויות למידה/הפרעת קשב וריכוז. גילאי המאובחנים הנם מכיתה ו’ – מבוגרים, כולל אבחונים למבחן פסיכומטרי ולמוסדות להשכלה גבוהה.
בגישתה האישית והמקצועית, המאובחן הוא קודם כל אדם, השואף לטוב ולאיזון. ייתכן כי יש לו קשיים בלמידה במידה זו או אחרת, ויש צורך לעמוד על טיבם ולהמליץ על דרכים לטפל בהם, אך כל אלה הנם חלק ממכלול שלם של אפיוניו. הוא ראוי הן לאבחנה מקצועית מדויקת והן לחיזוק וטיפוח הדימוי העצמי שלו באופן כללי. הניסיון מלמד כי בשיתוף פעולה בין המאבחן, ההורים וביה”ס, מושגות התוצאות הטובות ביותר עבור התלמיד לשם כך, כל מאובחן זוכה למלוא היחס האישי והמקצועי…

להלן, שלבי תהליך האבחון:

כרטיס הביקור של המאובחן- תהליך האבחון מתחיל באיסוף מדוקדק של פרטים על המאובחן מפיו ומפי ההורים, כדי לעמוד עד כמה שניתן על כל המערכות המשפיעות על המאובחן ועל דעותיו ותחושותיו הרלוונטיות. בשלב זה, נוצר הקשר הראשוני החם והמכיל אשר בונה את תחושת האמון של המאובחן, שלב חשוב ביותר לעבודה יעילה ומדויקת.

הפרדת הצבעים בשלב זה, המאובחן מקבל מטלות הבודקות כישורי למידה מתחומים שונים. כל מיומנות זוכה לתשומת לב ספציפית, תוך שמתגלה הצבע והגוון שלה בתמונה הכללית. לכל דבר יש מקום: יכולות, קשיים, התלבטויות, שכן כל אלה קיימים בכל אחד מאתנו.

הרכבת הפאזל- בשלב זה, נעשית אינטגרציה של כל הנתונים שנאספו עד כה, עד ליצירת התמונה של המאובחן בכללותו, עם דגש על החיוב והכוחות, אשר יובילו את המשך התהליך.

טיפוח דימוי העצמי- בסיכום מפגש עם המאבחנת, המאובחן יוצא עם ראייה רחבה יותר על עצמו, עם דגש על כוחותיו, עם הסתכלות קדימה.

שיחת סיכום- בשלב זה, ההורים והמאובחן מקבלים את הדו”ח, מבינים את הכתוב ואת משמעותו וכן מקבלים הדרכה להמשך התהליך היישומי.

קשר עם ביה”ס/מורים פרטיים- לפי בקשת המשפחה ולפי הצורך, מתקיים קשר עם הגורמים הרלוונטיים לשם הבנת הדו”ח ויישום ההמלצות.

קו פתוח לאחר האבחון, אף לאחר שנים, שאלות ועדכונים מתקבלים בשמחה!

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה