תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

עדנה לייבוביץ’ – אבחון דידקטי ואיתור לקויות למידה

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

עדנה לייבוביץ’ הינה אשת חינוך ותיקה, מאבחנת דידקטית ומטפלת בלקויות למידה. לעדנה ניסיון מקצועי רב, והיא עבדה עם ילדים ותלמידים רבים במהלך השנים.

במערכת החינוך הישראלית, תלמידים רבים חווים קשיים שונים. ללא קשר ליכולות אישיות ונתונים של התלמיד, ישנן הפרעות ולקויות למידה שמתפתחות במהלך תקופת הלימודים. בניגוד לעבר, אז התלמידים היו נבחנים ולומדים כשאר התלמידים, ואם נכשלו, מה שאכן קרה – היו נשארים כיתה, היום מטפלים מוסמכים יכולים להביא לשיפור משמעותי אצל התלמידים.

לקויות למידה הן לקויות אשר מתפתחות כתוצאה מגורמים שונים, חלקן בשליטת הסביבה והחברה וחלקן מולדות. הלקויות הן דיסגרפיה, דיסלקציה דיסקלקוליה ועוד. לקויות אלו הן תוצר של בעיות אורגניות, אך חלקן גם עלולות להופיע  כתוצאה מהרגלי חיים לא נכונים, שיטת הוראה לא נכונה, התאמות מיוחדות שהתלמיד צריך ולא ניתנות לו, הרגלי משמעת וקריאת ספרים, בעיות פסיכולוגיות וסוציולוגיות שונות, קשיים אחרים שאינם מטופלים בזמן ומשפיעים גם על לקויות למידה, קשיי למידה שונים שאינם מטופלים על ידי המורה או ההורה ועוד.

במקרים רבים, נאמרים משפטים שונים על ידי המורה או ההורה, אשר משקפים בצורה ישירה את הבעיה. משפטים כגון “לילד יש פוטנציאל גדול מאוד אבל הוא לא מנצל זאת”…”הוא מאוד רוצה אבל לא יודע איך”…”הוא ילד חכם מאוד אבל נראה שמשהו מפריע ואנו לא יודעים מה”…”יש לו מוטיבציה מעולה אבל ישנה בעיה בבסיס”.

משפטים אלו ודומיהם מייצגים את האפשרות שהילד סובל מלקות למידה. יש להפריד בין המוטיבציה של התלמידים ללמוד ולהצליח לבין התוצאות שבשטח. כל הילדים רוצים ללמוד, להצליח, להתקדם ולהשתפר. על כך אין שום ויכוח. לקויות למידה אינן קשורות למוטיבציה אלא לבעיות התנהגות, קשיים פסיכולוגיים או קוגניטיביים, התאמות לדרכי הלמידה או השפעות סביבה. ברגע שניתן הטיפול הנכון, אז “האנרגיה” שהילד משקיע בלימודים, זו שאינה מביאה תוצאות, מתועלת למקום הנכון, בזמן הנכון ובעיקר בדרך הנכונה.

עדנה לייבוביץ’ מבצעת אבחון מעמיק ואיכותי, אשר בסופו ניתן לעמוד על המקורות לבעיות אותן ניתן לשפר ולתקן. התלמיד, ההורה והמורה מקבלים חוות דעת על מצבו של התלמיד, חוות דעת מקצועית, אשר לפעמים מביאה לכך שהסביבה לומדת דברים חדשים על אישיותו של התלמיד. על ידי אבחון דידקטי איכותי, ניתן לבנות “ארגז כלים” אישי לתלמיד. “ארגז כלים” שכזה, הוא שמביא את “השדרוג” ביכולות, מביא לידי ביטוי את היכולות, מביא לשיפור בציונים ובמבחנים ומעניק אור חדש לחיי התלמיד. הדרך הנכונה היא למצוא את ערוץ התקשורת הנכון לתלמיד, לבנות תכנית טיפול אישית, יעילה ויישומית ולהתחיל לעבוד.

עדנה לייבוביץ משלבת בעבודתה אבחון דידקטי, יחד עם אבחון פסיכודידקטי, אשר נערך יחד עם ד”ר ארז מילר – פסיכולוג חינוכי ותיק ומומחה.

האבחון מעניק למורה, להורה, ובעיקר לתלמיד, מספר כלים משמעותיים, מהימנים ואיכותיים, אשר מביאים לשיפור בלימודים ובחיים האישיים. הטיפול כולל מספר מפגשים אישיים, ביניהם מפגש אישי של המטפל עם התלמיד, מפגש נפרד עם ההורים, מפגש עם פסיכולוג חינוכי, מפגש עם הצוות החינוכי בבית הספר ועוד. תכנית הטיפול הינה אישית, מקצועית, איכותית ובעיקר מקיפה את כל חייו של התלמיד. עדנה מכוונת לכך שהשינוי והשיפור לא יהיו זמניים אלא ארוכים ואיכותיים לטווח ארוך.

הנכם מוזמנים לפנות לעדנה לייבוביץ’ ולהתחיל את השינוי הרצוי שיביא לכם שלווה ולילדכם הצלחה בחיים.

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה