תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

פניה שפירו – התמודדות עם הפרעות קשב וריכוז

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

פניה שפירו – התמודדות עם הפרעות קשב וריכוז באמצעות תנועה ומגע

הרקע המקצועי והאנושי של פניה שפירו

פניה שפירו העוסקת בתחום הטיפולי הגיעה לעבודת קודש זו לאחר שלבים מגוונים, בהם גם עזרה ותמכה בילדים ובני נוער במצוקה. מאז תחילת הקריירה שלה עסקה פניה שפירו בליווי, סיוע והדרכה עבור ילדים ונוער במסגרת חינוך בלתי רשמי. מכאן, הדרך ליצירת מסגרות עזרה לילדים הסובלים מקשיים חברתיים ואו לימודיים הייתה קצרה. החיבור החזק של פניה שפירו לנושאי הגוף והקשר החזק בין הגוף לנפש יצר בסיס איתן לעבודה פורייה ופרקטית ביותר. על מנת להתחיל בתהליך, פניה שפירו קודם כל קיבלה השכלה על שיטת אלבאום הפופולארית כיום בתור כלי להתמודדות עם קשיים שונים. אך פניה לא עצרה בכך, וגם כיום היא ממשיכה להעשיר את עצמה בכל דרך אפשרית, על ידי אינספור השתלמויות בנושאים שונים. הכל, על מנת להעניק למטופליה את החיזוק הטוב ביותר וכל הביטחון שהם צריכים על מנת לתפקד בצורה הטובה ביותר במסגרות היומיומית שלהם.

ההגבלות הנוצרות עקב הפרעות קשב וריכוז

התופעה המדאיגה של הפרעות קשב וריכוז קיבלה הכרה נרחבת לפני כעשרים שנה בלבד. מאז היא זכתה לתשומת לב רבה ביותר מכל העוסקים בתחום החינוך, הפסיכולוגיה, הסוציולוגיה ותחומים משיקים, משום שקיים צורך אמיתי להתמודדות יעילה עם הבעיה. המאפיין העיקרי של הפרעות קשב וריכוז זה שהילדים והמבוגרים שלוקים בה אינם מסוגלים לתפקד בצורה היומיומית כמו אנשים אחרים. זה לא תמיד בהכרח רע, אך מדובר בגורם שמרחיק מאוד את האנשים האלה מהמסגרות הרגילות בחברה, הופך אותם למנודים, מה שמביא מצדו להחמרה נוספת. הפרעות קשב וריכוז דורשות הכרה של הבעיות, מציאת קשרים בין תגובות כאלו או אחרות (למשל, מה גורם לילד להיות אימפולסיבי ולאבד את עשתונותיו). הפרעות קשב וריכוז מעידות לפעמים על גאוניותו של אדם הרבה יותר, מאשר היותו פחות טוב מהאחרים. אך על מנת ללמוד להביט על מצב זה בצורה כזאת, ולא פחות חשוב – בכדי שגם החברה תראה זאת כך, יש לעבור מסכת ייסורים קשים, ולהגיע לשלב של עצמאות ויכולת להתמודד עם התופעה בצורה עצמאית. 

פניה שפירו – התמודדות עדינה ביותר עם הפרעות קשב וריכוז

פניה שפירו שואפת להעניק לילדים את הכלים הדרושים על מנת להתמודד על הפרעות קשב וריכוז, על מנת ליצור בשבילם את המסגרת שבה הם יוכלו להתחבר לעצמם, ולהכיר את עצמם טוב יותר. המגע ושפת הגוף אלה כלים חזקים ביותר להשגת מטרה זו. כאשר פניה שפירו יוצרת קשר עם אחד ממטופליה, היא דואגת לעשות זאת בצורה העדינה והאנושית ביותר, כך שהילד מרגיש שהטיפול נועד לעזור לו, לשפר את תפקודו, ולהכיר את עצמו טוב יותר. על פי הגישה של פניה שפירו, הגוף שלנו זה למעשה הספר שאוצר בתוכו את כל הסיפור של חיינו. על ידי תנועות נכונות, נינוחות ומשוחררות, ניתן לשחרר הרבה מאוד לחצים שנצברו. הגוף יכול להיות גם דף נקי לציור העתיד שלנו. ניתן ליצור דפוסי התנהגות חדשים, על ידי יצירת דפוסים גופניים. כל העקרונות האלה, הם שהופכים את הטיפול של פניה שפירו לאיכותי, מפרה ומשפר את איכות חייהם של ילדים ומבוגרים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז. 

כתובת: קריית טבעון, אזור עמק יזרעאל, יוקנעם 

נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה