תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

טיפול רגשי ואימון

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

טיפול רגשי ואימון

ילדים, בני נוער ובוגרים חווים קשת רחבה של רגשות ומצבים מנטאליים. מכאן, שרובנו מורגלים בתנודות הרגשיות שמזמנת לנו שגרת היומיום בעולם המודרני, ולרוב אנו עוברים תקופות רגועות וסוערות ומתמודדים עמן בהצלחה. עם זאת, קורה לא פעם שאנו פוגשים מצבים שנדמים לנו כקשים, מעיקים ובלתי אפשריים יותר מהרגיל. מפגש עם מצבים כאלה, בין אם מדובר בחרדה, דיכאון, לחץ כתוצאה ממצבי חיים (למשל בחינות הבגרות, חששות לקראת גיוס, משברים משפחתיים וכיוב’) או התמודדות עם קשיים ולקויות (הדוגמא הכי שכיחה בקרב בני נוער בממקרה זה היא התמודדות עם הפרעת קשב וריכוז או לקויות למידה). מצבים שכאלה יוצרים אצלנו לעתים קרובות תחושה של חוסר אונים. תחושה זו היא סוג של הטעיה: ברוב המכריע של המקרים הכלים להתמודדות עם המשבר נמצאים אצלנו לאורך כל הדרך, אלא שאנו עשויים להזדקק לסיוע חיצוני על מנת לעבור את המשוכה הניצבת בפנינו. ניקח, לדוגמא, את נושא החרדה.

מהי חרדה:

חרדה היא בראש ובראשונה מצב מנטאלי- מופע מרוכז של מתח, אי שקט ופחד, אך יש לה בנוסף רכיבים שהם פיסיולוגיים (דופק מואץ, הזעה, כאבי ראש/בטן/חזה, עלייה בלחץ הדם וכיוב’), ורכיבים שהם פסיכולוגיים (חוסר בטחון, צורך בתלות, פחד מפני העתיד לבוא, מחשבות טורדניות חוזרות ונשנות ועוד). יש כמה שיטות להתמודדות מוצלחת עם חרדה, אלא שבמצבים של חרדה המלווה בתחושת חוסר אונים, ובהרגשה שהדברים לא יכולים להשתפר כלל, יכולתו של הפרט ליזום התמודדות מוצלחת עשויה להיות מוגבלת. בנקודה זו יכולים להיכנס לתמונה סוגים שונים של אימון וטיפול, בהם המאמן מסייע לאדם החרד ליישם כלים שונים להתמודדות עם החרדה המציפה אותו. דרך אחת יכולה להיות אימון בדמיון מודרך, במסגרתו לומד האדם המתמודד עם חרדה טכניקות שונות של הרפיה והירגעות, שמאפשרות לדמיון להשפיע על הגוף והנפש. בשיטה זו המתאמן רוכש מיומנות ויסות היבטים גופניים שונים של חרדה (למשל- הפחתת קצב הלב, הרפיית השרירים וכו’), באמצעות הנחיה והדרכה מתאימות של המאמן, ששומר על המתאמן שלא “יסטה” לפעילות מנטלית אחרת בזמן האימון. שיטה נוספת להפחתת חרדה דרך השפעה על היבטים פיסיולוגיים היא שיטת הביופידבק, שבה באמצעות חיבור למכשירים המנטרים תפקודים גופניים שונים, האדם לומד לשלוט בתפקודים אלה ולהרגיעם. בשני המקרים מדובר בפתרונות שבסופו של דבר המטופל הוא זה שמיישם אותם ומשקיע בהם מאמץ, אך הוא זקוק לליווי, לתמיכה ולהנחיה של המאמן. שיטות כאלה הן רלוונטיות גם להתמודדות עם אי שקט ומאפיינים שונים הנלווים להפרעות קשב וריכוז.
בכל מקרה, ללא קשר לטיב הקושי, טיפול מוצלח בו מאפשר למטופל “לקחת בעלות” על ההצלחה שבהתמודדות, להפחית תחושות של חוסר אונים ולהעצים את תחושת המסוגלות והכוחות שלו.

נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז

מחפש מומחה לקשב וריכוז?

שלח בקשה לאיתור מומחה: מאבחן / מטפל / מייעץ

הפרעות קשב וריכוז - חיפוש מומחה פרטניאיתור מומחה אוטומטי

[contact-form-7 id=”52807″ title=”מחפשים מומחה אוטומטית”]

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה