תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

ד”ר רותי דקל – המרכז הישראלי לאסטרטגיות למידה

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

לקות למידה היא תסמונת, כלומר:  אוסף של תסמינים שקיומם מקשה על רכישת מיומנויות  היסוד (שפה: קריאה וכתיבה, וחשבון). מקורה של הלקות נירולוגי. לקות למידה היא מולדת, לרב תורשתית ואינה עוברת עם השנים. בין לקויות הלמידה נמצא את הדיסלקסיה, הדיסגרפיה, הדיסקלקוליה ולקות למידה בלתי מילולית. יש המחשיבים את הפרעת הקשב והריכוז (הידועה בשמה ADHD ), כסוג של לקות למידה ויש המתייחסים אליה כתסמונת בפני עצמה. הפרעת קשב וריכוז, גם היא תסמונת מולדת וגנטית הפוגעת בתיפקוד. 

לקות למידה ו- ADHD, הן תסמונות השכיחות בכל קבוצות האוכלוסיה ללא קשר לארצות המוצא,  למעמד הסוציו-אקונומי ולרמת האינטליגנציה. ללקות הלמידה ול- ADHD  מייחסים את הכישלונות בלימודים, בעוד שהשפעתם על האנשים רחבה הרבה יותר: תסמונות אלה באות לידי ביטויי כמעט בכל תחום בתיפקוד היומיומי.

על כן, ישנה משמעות גדולה לאיתור הבעיה בגיל צעיר ולהתחיל טיפול בהתאם. על הטיפול להיות מלווה באנשי מקצוע, דבר היסייע בשיפור התפקודים בצורה משמעותית ויאפשר חיים מאלים, אף על פי הלקות.

בימינו, מיגוון המקצועות במוסדות ההשכלה הגבוהה ומגוון מתפקדי המפתח במשק פתוחים בפני צעירים בעלי לקויות למידה שטופל בהתאם.

“המרכז הישראלי לאסטרטגיות למידה” אשר הוקם בשרון ע”י ד”ר רותי דקל, מתמחה באבחון, ייעוץ וטיפול בלקויות למידה ובהפרעות קשב וריכוז. המרכז הוא מהמובילים בארץ, שכן הוא מתמחה במתן כלים ובהקניית אסטרטגיות למידה המותאמות אישית לכל מטופל (בהתאם לגילו ובהתאם לנקודות החוזק והחולשה שלו).

המרכז נותן מענה למיגוון גילאים רחב: תלמידי בתיה”ס היסודי, תלמידי חטיבות הביניים, תלמידי תיכון וסטודנטים. במרכז מתקיימים שיעורים פרטניים וסדנאות לקבוצות קטנות. כמו כן, עומדות להיפתח פעילויות באמצעות האינטרנט בכדי לתת מענה לאלה הנמצאים באזורים רחוקים יותר ומעוניינים בשירותים ש”למרכז הישראלי לאסטרטגיות למידה” יש להציע.

 

בצוות המרכז, תוכלו למצוא מגוון רחב של מטפלים, יועצים, אנשי חינוך, מאמנים אישיים, מטפלים בשיטות מיוחדות, מורות ומחנכות, אנשי הוראה מתקנת וחינוך מיוחד ועוד.

מלבד העבודה עם תלמידים וסטודנטים, “המרכז הישראלי לאסטרטגיות למידה” נותן שירות ייעוץ והדרכה להורים ולמורים. לא קל להיות הורה לילד בתקופה בה אנו חיים, ולא קל ללמד בכיתות ההטרוגניות והצפופות השכיחות בבתי הספר שלנו. על אחת כמה וכמה כשמדובר בילדים עם הפרעת קשב וריכוז ו/או לקות למידה. מתוך הבנת הקשיים מחד, וההכרה כי ההורים והמורים הם דמויות מפתח להצלחת הילדים, “המרכז הישראלי לאסטרטגיות למידה” מקיים סדנאות הדרכה להורים במיגוון נושאים וקורסי השתלמות למורים מכל המיגזרים.

אתם מוזמנים להיכנס לאתר “המרכז הישראלי לאסטרטגיות למידה” israelicenterforlearningstrategies.com לקריאה נוספת על מיגוון השירותים בהם נוכל לסייע לכם.

לקות למידה בלתי מילולית היא אחת הלקויות הקשות שאינה באה לידי ביטויי בהישגים בלימודים אלא ביכולת הבנת המציאות, ביצירת קשרים חברתיים ובמיגוון בעיות בחיי היומיום הנובעות מכך.

 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה