תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

ריבה אסטרין – הוראה מתקנת ואסטרטגיות למידה במשגב

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

ריבה אסטרין – מורה להוראה מתקנת ומאבחנת כישורי למידה מוסמכת. בעלת ניסיון חינוכי עשיר ומגוון וכן היכרות מעמיקה עם השטח על צורותיו ומסגרותיו השונות. ניסיונה כולל הוראה במסגרות של חינוך מיוחד (תסמונת דאון ופיגור), עבודה כמורה מובילה בכיתות מקדמות מסגרות חינוך רגילות (כיתות המיועדות עבור לקויי למידה רב בעייתיים, בעלי הפרעות התנהגות, לקויות שפתיות ולקויות תקשורתיות), כמורת שילוב והוראה מתקנת עבור תלמידים מתקשים במסגרות רגילות וכן כמורה בכיתה רגילה. לעבודתה מביאה ריבה אסטרין את השקפת עולמה, הגורסת שיש לראות את הילד כמכלול- כלומר, להביא בחשבון לא רק את קשייו ובעיותיו, אלא גם את נקודות החוזק והיכולת שלו, ואת ההיבטים החברתיים והרגשיים של ההתמודדויות השונות שלו, בבית ובכיתה.

לרוב כאשר ילדינו לומדים בכיתה וסביבם 35 ילדים אחרים הקו המנחה את המורה הוא חומר הלימוד ושיטת הלימוד שנקבעה בבית הספר.
כידוע, כל ילד מיוחד במינו. לכל ילד יכולות וקשיים בתחומים אחרים יכולות ההבנה החשיבה והזיכרון שונות. לדוגמא יש ילד שהצד החזק שלו הוא החזותי ואחר לומד טוב יותר באמצעות שמיעה. בשעורי הוראה מתקנת נתאים באופן ממוקד את שיטת הלימוד לילד הספציפי יכולותיו וקשיו. כלומר, הילד הוא המרכז לא החומר ולא השיטה הנבחרת. לדוגמא ברוב בתי הספר שיטת הלימוד המקובלת כיום לקריאה היא השיטה הפונטית אך כידוע לא כל הילדים מצליחים לקרא היטב בשיטה זו. ישנן שיטות רבות אחרות , מקגינס, ציורית גלובלית בשעורי הוראה מתקנת נלמד את ילדך הדרך המתאימה לו ולכישוריו .

פרופיל תלמיד

המטרה העיקרית של הורים השולחים את ילדיהם להוראה מתקנת היא לשפר את ציונם ויכולתם הלימודיות. פעמים רבות פניה זו מגיעה לאחר כישלון במבחן, קבלת תעודה או הערת המורה. כאשר ישנה לילד הבנה עצמית ופנימית לקשיו מצד אחד ולתחומים בהם הוא חזק מאידך, כאשר ילד יודע בעצמו ולא בשל הערות המורה במה הוא צריך להשתפר, ישנה מוטיבציה גדולה יותר לעשות את הצעדים הדרושים. בעבודה שלי אני עוזרת לילדים להבחין ולומר בעצמם מהם ההצלחות גם בתחומים שהם חווים בהם כישלון.

ייצוג עצמי

כאשר אדם יודע לומר בעצמו במה בדיוק קשה לו ולאיזו עזרה התאמה הוא זקוק ע”מ להצליח, קל לו יותר להתקדם. כאשר ילד יודע לומר מהם הכוחות העומדים לרשותו כדי לעקוף או לתקוף את קשיו, רוב המלאכה נעשתה והדרך להצלחה סלולה בפניו. ילד זה ידע לפנות למוריו ולומר “בבקשה תוכל לכותב להכתיב את דבריך אני לא זוכראני מבין פחות רק משמיעה”

אסטרטגיות למידה

אסטרטגיות למידה הן תכנון פעולות המיועדות להשגת מטרות לימודיות בצורה יעילה. כדי שהלומד יוכל ליישם בהצלחה אסטרטגיית למידה מסוימת, עליה להיות מותאמת ליכולותיו. במפגשים אילו התלמיד רוכש כלים המתאימים אישית לו.
ניתן לעזור לכל אדם לגבש את האסטרטגיות היעילות לו בתחומים בהם לא מצא אותן בעצמו כגון אסטרטגיות להכנה ללמידה ולארגון הסביבה הלימודית, לסיכום החומר הנלמד, להכנת שיעורי בית ועבודות, אסטרטגיות לניהול זמן, להכנות לבחינה, להבנת הנקרא, אסטרטגיות להבעה בכתב, להבעה בעל פה.

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה