תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

שירה אדר – אימון אישי ואסטרטגיות למידה לילדים ובוגרים

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

אימון אישי ואסטרטגיות למידה לילדים ובוגרים עם ליקויי למידה והפרעות קשב וריכוז

ילדים ומבוגרים בעלי הפרעות קשב וריכוז מאשימים את עצמם על קשייהם ותופסים את עצמם כ”פגומים”.תפיסה כזאת עלולה לגרום לחוסר אונים, הערכה עצמית נמוכה ומיקוד שליטה חיצוני, דבר שיכול לפגום בסיכויי הצלחה בחיים.
לרבים מביניהם חסרים הכישורים הבאים: דיבור עצמי, שליטה רגשית ויכולת להתמודד עם חרדה, כעס ופחד. חסרה להם היכולת להתחיל במטרה, לשמור על עוררות ולהשלים את המטלה. לאלה החסרים את היכולת לעבד ולזכור חוויות קודמות, יהיו קשיים ביכולת לפתור בעיות מורכבות, לחשוב קדימה ולקבוע סדרי עדיפויות. באימון עובדים אתם על יכולת להבין כמה זמן נחוץ להשלמת פעילות ספציפית וזה עוזר להם לחלק את זמנה באופן אפקטיבי.

אימון אישי

אימון הוא תהליך של העצמה המתמקד בהשגת יעדים. הוא מסייע למתאמן למצות את הפוטנציאל החבוי בתוכו. ראשית, יש להבהיר ולהגדיר את המטרות/ השאיפות של המתאמן, לבנות תכנית פעולה מתאימה וללוות את ביצועה .
המטרה הבאה היא לזהות ולהעצים יכולות ועצמות אישיות ולחזק את תחושת המסוגלות והאמונה של המתאמן בעצמו ובסביבתו. בכך הוא רוחש יכולת חשיבה ולמידה עצמית ללא תלות בגורם חיצוני.
האימון כולל אסטרטגיות לניהול זמן ,סדר וארגון . ישנם כמה סימפטומים הקשורים לחוסר ארגון : או שהם מאבדים דברים, או שהם לא מודעים למושג זמן והזמן פשוט בורח להם מבין האצבעות . ישנם כאלה שנעים ממטלה למטלה , או שקשה להם לעבור ממטלה אחת לבאה אחריה. האימון גם כולל אסטרטגיות להכנת שיעורי בית, הכנה למבחן ובצוע מבחן, והבנת הנקרא.
ניתוח של כשורים חברתיים : בדיקה וניתוח של משגה חברתי נועד לקבוע את הגורמים הסיבתיים למשגה וזאת כדי למנוע את הישנותו.

ישנה חשיבות רבה לכך שהאימון יתבצע תוך עידוד ותמיכה רבים מצד המאמן ומצד בני המשפחה. אני עורכת בקורי בית כדי לעזור לארגן את סביבת העבודה, מדברת עם ההורים ומקיימת קשר טלפוני יומיומי עם המתאמן .

בהצלחה

 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה