תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

תרגול תאגיה לשיפור יכולות הקשב והריכוז

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

מהו תרגול תאגיה?

תאגיה היא אמנות תנועה המורכבת מרצפים קצרים של תנועות ונשימות. מטרת השיטה היא להשביח ולבטא את היכולות האישיות והייחודיות שבאדם באופן מקסימאלי, כאשר אחת מההשפעות המידיות של התרגול היא הקלה על הפרעות קשב וריכוז.

את שיטת התאגיה אנשים מתרגלים קודם כל להרגיש טוב עם עצמם. התרגול משפיע בכל הרמות, פיזית ורגשית ומחולל שינוים רבים: התרגול מחזק הביטחון והדימוי העצמי, משפר את תפקודי הגוף, מחדד את החשיבה ומגביר את יכולת הריכוז וההתמדה. כאשר היציבות הפנימית מתגברת קל להימנע מהסחות דעת ותחושת הנוחות עם עצמך גדלה.

בשיטת תאגיה יש מגוון רחב של תרגילים כאשר כל אחד מהם מדגיש איכות אחרת: שקט, ריכוז, התמקדות, הגברת תחושת הנוכחות, איזון רגשי ועוד. היתרון בשיטה הוא ההשפעה המידית על המתרגל: לא צריך לחכות, לא להאמין או להתאמן לאורך זמן, ברגע שמתרגלים חשים את ההשפעה.

תרגול התאגיה מאפשר לאמן את התודעה להיות במצב המבוקש. אם אנו מבקשים שקט או ריכוז, התמקדות או יכולת להתמיד במשימה, אנחנו צריכים לאמן את התודעה להגיע למצב הזה וגם להישאר בו. לאמן את התודעה זה בדיוק כמו לאמן שריר, בכל פעם שאנו מתרגלים את תרגילי התאגיה הרלוונטיים, אנו מאמנים את עצמנו במצב המבוקש שהופך לזמין לנו יותר ויותר ונשאר כך לאורך זמן ארוך, מפעם לפעם.

התרגול עצמו קל ופשוט, כל תרגיל אורך בין 30 שניות לדקה כשהתרגילים קצרים וקליטים. זו הסיבה שקל ללמוד ולהשתמש בתרגילים בכל עת: לפני מבחנים או ישיבות, כשצריך להגביר את הריכוז במשימה, כשמרגישים חוסר שקט פנימי או פיזי, כשצריך ‘כדור הרגעה’ … לכל המצבים האלו תרגול התאגיה מתאים.

למי מיועד התרגול?

התרגול מיועד למבוגרים וגם לילדים, אפשר לתרגל לבד בבית עם אחד מתוך 3 DVD שמיועדים ללימוד ותרגול עצמי, אפשר לתרגל באימון פרטי ואפשר בקבוצת תרגול.

בקבוצת התרגול אנו מתחילים את האימון ברבע שעה של מתיחות והגמשת הגוף – כשהכול פתוח וזורם, קל יותר להניע ולכוון את האנרגיה שלנו כמו שמתאים לנו. לאחר מכן עוברים לתרגול התאגיה, עומדים במעגל גדול ובהנחיה ברורה כל אחד מתרגל עם עצמו, מרחיב את יכולות הנשימה ונהנה מההשפעה המידית של התרגול. על חלק מהתרגילים אנו חוזרים כדי להדגיש את ההשפעה ובכל שיעור גם מגוונים ומוסיפים תרגילים אחרים. כך עוברים להם עוד 45 דקות של חוויה אישית מעצימה במיוחד.

באימון אישי, אנו מגדירים את השינויים המתבקשים, את הדרך למדוד אותם ומתאימים את התרגילים באופן אישי למתרגל. האימון אורך 45 דקות ולומדים בו כל תרגיל ביסודיות כדי שיהיה אפשר לתרגל לבד בבית ולעקוב אחרי ההתקדמות והשיפור.

בנוסף ישנם 3 DVD שמיועדים ללימוד ותרגול עצמי, בכל אחד מהם ישנם 9 תרגילים בנושאים שונים.

תרגילי התאגיה מתאימים לכולם, ישנם תרגילים שמקלים מאוד על הפרעות קשב וריכוז ותרגילים אחרים שמשפיעים ומשפרים איכויות אחרות בנו, המשותף לכל התרגילים בשיטה היא התפישה שקובעת שלכל אדם יש את הזכות להרגיש טוב ולהצליח לממש את היכולות הייחודיות לו ותאגיה היא שיטה ודרך שמיועדת בדיוק לכך. כאן ועכשיו, במהירות וביעילות, שיטה שמתאימה לזמן הנוכחי בו אנו מבקשים תוצאות מדויקות בלי תוספות מיותרות.

כולם מוזמנים להתנסות בתרגול בקבוצת התרגול, באימון אישי או בעזרת הDVD לתרגול עצמי.

פרטים נוספים על השיטה, וידאו ועוד, באתר תאגיה: Tagaya.co.il

© כל הזכויות שמורות לאהד אזולאי 2013

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה