תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

אהובה אהרוני – אבחון וטיפול – היפראקטיביות

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

אהובה אהרוני אבחון וטיפול בהיפראקטיביות /פורטל קשב וריכוז

רקע כללי אודות אהובה אהרוני
אהובה אהרוני הינה מתמחה באבחון אימון וטיפול אישי בכל הקשור בלקויות למידה, הפרעות קשב וריכוז והיפראקטיביות לכל הגילאים החל משלב הילדות וכלה באנשים בוגרים. הניסיון וההשכלה של אהובה מעניקים לה, כמאבחנת דידקטית מוסמכת, וכמי שעבדה כמורה במשך שנים רבות במסגרת החינוך המיוחד, את היכולת לסייע ולתמוך, בשיטות הייחודיות לה, החל משלב גילוי הלקות ועד לשלב הסופי בו המטופל רכש את הכלים לעקוף את מגבלותיו, ומאמין ביכולתו לממש בכוחות עצמו את מלוא הפוטנציאל הגלום בו, על אף המכשולים הטמונים בלקותו. בניגוד למרכזים הגדולים לטיפול בהפקעות הקשב, הריכוז וההיפראקטיביות, בהם הטיפול היא בשיטת הסרט הנע, והמטופל הוא בסך הכול לקוח, אהובה מעניקה ליווי אישי וצמוד, המעניק למטופל את התחושה הכול כך נחוצה שהוא אינו בודד במערכה, ויש לו כתף תומכת ואוזן קשבת, אשר מסוגל לא רק להקשיב, אלא גם להעניק לו, למטופל, את הכלים להתמודד עם הבעיות היומיומיות בזמן אמת. אהובה משלבת ביחד עם הגישות המסורתיות לטיפול בלקויות הלמידה וההיפראקטיביות, גם את הגישה ההוליסטית הרואה בגוף והנפש כמקשה אחת שלמה, ובאמצעות אימון גופני ושילוב המערכת החושית, אהובה מסייעת למטופל להגדיל את טווח התנועה המנטאלית שלו, יצירת גירויים עצביים חדשים, והשגת תפקוד דידקטי ומנטאלי מרביים.

היפראקטיביות:
ההיפראקטיביות, או כפי שהיא מכונה באנגלית ADHDהינה הפרעה הכלולה בקבוצת הפרעות הקשב, הריכוז וההיפראקטיביות. בעבר נהוג היה לסווג את ההפרעות הללו לשתי קטגוריות שונות, כאשר האחת מאופיינת בהפרעות קשב וריכוז בלבד, ה-ADD והאחרת, הכוללת בתוכה גם את ההיפראקטיביות,
ה-ADHD. כיום נוטים לסווג את ההיפראקטיביות כתת קבוצה בקטגורית הפרעות הקשב והריכוז. זוהי הפרעה מולדת הנובעת מכשל נוירולוגי פתולוגי, וככזו היא אינה חולפת גם בחיים הבוגרים. תסמיניה הם קשיים בהשגה ושמירה לאורך זמן על קשב וריכוז, אימפולסיביות והיפראקטיביות, כאשר לעיתים התסמינים הם חלקיים בלבד. שכיחות התופעה נעה בין חמישה אחוזים לעשרה מקרב האוכלוסייה בדרגות חומרה שונות, ולרוב היא מתגלה בגיל הילדות, ואולם קיימים מצבים בהם הלקות נחשפת בשלבים מאוחרים יותר אם בכלל. התופעה עשויה לפגוע בתפקוד האקדמי וביתר ההיבטים של החיים, בעיקר אם מופיעות השפעות משניות הנובעות מגורמים סביבתיים פסיכולוגיים וחברתיים. היפראקטיביות הינה פעלתנות יתר ובאה לידי ביטוי באופנים שונים כמו אי היכולת לדחות סיפוקים, אי היכולת לדכא תגובות, אי יכולת של וויסות קוגניטיבי, אי היכולת להתמקד בפעילות בודדת בלבד, אי שקט פסיכו מוטורי וכדומה. ההיפראקטיביות פוגעת באינטראקציה עם הסביבה, החל מהמסגרת המשפחתית, דרך המסגרת האקדמית וכלה בקשרים החברתיים של הלוקה בהפרעה, על כן התחלואה הרגשית הנלווית עשויה להיות משמעותית. ככל שההפרעה תתגלה בשלבים מוקדמים יותר, ותטופל בידי אנשי מקצוע, כך עולה הסיכוי להתמודדות יעילה וטובה יותר עם ההיפראקטיביות.

היפראקטיביות: אבחון וטיפול באמצעות אהובה אהרוני
על מנת לאבחן את ההיפראקטיביות באופן מוחלט ישנו הצורך באבחון הדידקטי של הלוקה בהפרעה. תהליך האבחון מורכב ממספר פגישות אשר במהלכן נבדקות יכולותיו של הילד והמקור ממנו נובע הקושי. המבדק הדידקטי הוא הכרחי על מנת למפות את הקשיים לכדי תמונה כוללת וברורה, על מנת שניתן יהיה לבנות תוכנית טיפולית המותאמת בדיוק לצרכי הילד. בנוסף, חשוב להדגיש כי המבדק מהווה תנאי להכרה של משרד החינוך בהפרעה, במידה והיא אכן קיימת, לצרכי מתן הקלות המכונות “התאמות”, בהתאם לאופי הלקות וחומרתה. אהובה אהרוני הינה מאבחנת דידקטית מוסמכת ומומחית בטיפול בכל סוגי לקויות הלמידה, ובעלת וותק וניסיון רב בשנים כמורה בחינוך המיוחד. במידה ובתום המבדק תאותר לקות, אהובה מסייעת לילד ולמשפחתו בתהליך הקבלה של הידיעה. השלב הבא הוא בניית תוכנית טיפול על מנת לסייע לילד לרכוש כלים אסטרטגיים להתמודדות עם הלקות הן בהיבט הדידקטי והן בהיבטים הפסיכולוגיים רגשיים. אחד האמצעים המוכרים הוא ההוראה המתקנת שמטרתה לקדם את הילד ולצמצם את הפערים האקדמיים אשר נוצרו בעקבות הלקות, ובמקביל להעניק לו את הכלים לעקוף את מגבלתו עד למימוש אופטימאלי של הפוטנציאל הגלום בו. מעבר לשיטות המסורתיות בהן משתמשת אהובה, היא מסתייעת גם בשיטה חדשנית, הקינסיולוגיה, גישה ברפואה האלטרנטיבית הרואה את הגוף והנפש כמקשה אחת בלתי ניתנת להפרדה. הקינסיולוגיה הינה סדרה של תרגילים גופניים, אשר באמצעות שילוב החושים, הם מעודדים את הגירוי המוחי באמצעות הגדלת טווח התנועה המנטאלית, ויצירת מעגלים עצביים חדשים. הייחודיות בדרך הטיפול של אהובה נעוץ לא רק בשיטות הייחודיות לטיפול בהפרעות הקשב, הריכוז וההיפראקטיביות, אלא גם בליווי של המטופל באופן אישי לאורך כל הדרך, כולל במסגרת הלימודית, תוך מתן כתף תומכת וסיוע בפתרונות לבעיות היומיומית בהן הילד נתקל בשל לקותו, כאשר לאורך כל הדרך, חש המטופל כי הוא אינו בודד במערכה.
נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה