תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

ניר ישינובסקי – אבחון וטיפול בהיפראקטיביות

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

מרכז נ.י. בניהול ניר – טיפול והתמודדות עם היפראקטיביות

ניר הוא מומחה להוראת מתמטיקה ואנגלית. כמורה, ניר מלמד תלמידים בגילאי 6-18 בשלושה בתי ספר (יסודי, חטיבת ביניים ותיכון) באזור השרון. בנוסף ניר עובד עם סטודנטים לקויי למידה בתחום האנגלית, עבודה המתבססת על הוראה מתקנת ורכישת אסטרטגיות למידה, וכן הוא מרצה במכללה למינהל. בעבודתו ניר מגיע לבתי התלמידים והמטופלים.
ניר הוא בעל ניסיון רב בעבודה עם בני נוער בהכנה לבגרות במתמטיקה ואנגלית, והוא מביא בחשבון את העובדה שללמידה בגילאים אלו מתלווים קשיים וסוגיות נוספות, הנגזרות באופן טבעי מגיל ההתבגרות (שינויים הורמונליים, טרדות חברתיות ותנודות רגשיות- כל אלה משפיעים על יכולות הלמידה ומשאבי הריכוז של המתבגר). לכן, שיטות ההוראה של ניר משלבות אסטרטגיות למידה המותאמות למתבגרים, שלא תמיד מצליחים לגייס משאבים ללמידה באותה קלות כמו מבוגרים. ראיית התלמיד וקשייו באופן כולל ולא רק בהקשר של המקצוע הנלמד היא בעצם הייחודיות והמגע האישי שמרכז נ.י. מביא לחוויית הלמידה. הלימודים במרכז נ.י. מתקיימים באופן פרטני, וניתן גם לקיים למידה קבוצתית.

היפראקטיביות
מרכז נ.י. מלווה תלמידים הסובלים מהיפראקטיביות. היפראקטיביות פירושה פעלתנות יתר, שעשויה להתפתח כבר בשנות החיים הראשונות, ומאופיינת במספר היבטים: קושי בעיכוב תגובה (אינהיביציה), כלומר חוסר יכולת לחדול או להמנע מהתנהגות מסוימת, דיבור מתמיד ומוגזם, אי-שקט פסיכומוטורי, או במלים אחרות “קוצים בטוסיק”, תנועתיות- יתר גם בישיבה, קושי לעסוק בפעילות אחת לאורך זמן ונטייה לעסוק ביותר מפעילות אחת בו זמנית. התנהגות היפראקטיבית מהווה מכשול משמעותי בחיי היומיום, ובמיוחד בתחום הלימוד וההתנהלות בבית הספר. ישיבה בשיעור הופכת לאתגר של ממש עבור התלמיד ההיפראקטיבי, ועל אחת כמה וכמה שינון, זכירה והפנמה של חומר (בין אם מדובר בפריטי מידע או במיומנויות שונות), הכנת שיעורים ולמידה למבחן בשעות אחר הצהריים ושימוש בחומר הנלמד בזמן הבחינה. ההתנהגות ההיפראקטיבית עשויה להציב קשיים גם בתחום החברתי, הן ביחסים עם החברים והם מול ההורים והמורים. בגיל ההתבגרות, שבו מתרחשים תהליכים חשובים של צמיחה וגיבוש בכל תחומי החיים, היפראקטיביות הופכת לגורם מפריע במיוחד.

אימון אישי לסובלים מהיפראקטיביות
כאמור, ילדים ובני נוער היפראקטיביים נוטים לסבול מצוקות וקשיים הן במישור הלימודי והן במישור החברתיבין אם מול בני גילם ובין אם מול הוריהם ומוריהם. ניר מסביר כי ילדים כאלה מאופיינים כבלגניסטים, ומתקשים להתארגן ולהתאים עצמם לדרישות הלמידה. חשוב להבין שזו לא כל התמונה: הכאוס שנדמה שהם מייצרים סביבם בעצם משקף את הבלגאן השורר בעולמם הפנימי. אימון אישי הוא תהליך שבו האדם מציב לעצמו מטרות או חזון לשאוף אליו, ובליווי איש מקצוע חותר למימושו והגשמתו, כאשר לכל אורך התהליך הוא זוכה לתמיכה והבנייה מצד המאמן, על מנת לוודא שהחתירה למטרה לא תופרע על ידי קשיים, ייאוש או חרדה. מרכז ניר ישנובסקי מעניק אימון אישי לתלמידים הסובלים מהיפראקטיביות. השליטה וההתמודדות עם ההיפראקטיביות היא המטרה של האימון, וכל התהליך נעשה תוך שימת דגש על סדר וארגון. שיפור יכולות ההתארגנות אצל ילדים אלה ישפיע לא רק על התחום הלימודי אלא גם על התחום ההתנהגותי, רגשי וחברתי, בכך שיאפשר להם לנהל את עולמם ולהתנהל בו בלי להיות “כפופים” לדחפים ההיפראקטיביים. ניר הוא בעל הכשרה מקיפה בתחום האימון בקרב אנשים המתמודדים עם קשיים הנובעים מהיפראקטיביות, קשיי קשב וריכוז או לקויות למידה. הוא משלב אלמנטים מתחום האימון גם בשיטות ההוראה השונות שהוא מיישם בקרב תלמידיו.

נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה