תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

מרכז פלדמן – הוראה מתקנת

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

ניב פלדמן

ניב פלדמן הוא מורה לחינוך מיוחד. לניב ניסיון עשיר בתחומי ההוראה המתקנת והוראת אסטרטגיות למידה. במהלך שנות עבודתו עבד ניב במסגרות של חינוך מיוחד בהן פגש אוכלוסייה מגוונת: לקויי למידה, בעלי פיגור שכלי, בעלי לקויות תקשורתיות (הספקטרום האוטיסטי) והפרעות נפשיות. בנוסף לעבודתו כמורה הוא עסק בהדרכת קורסי מוכנות לכיתה א’ והכין תלמידים לבגרויות בכל מקצועות הלימוד. ניב הוא בוגר תואר ראשון בחינוך מיוחד ממכללת לוינסקי, ותואר שני במינהל חינוכי. במקביל לעבודתו כמנהל מרכז פלדמן, הוא משלים בימים אלה דוקטורט במינהל ומנהיגות חינוכית באוניברסיטת בר אילן.

מרכז פלדמן
מרכז פלדמן הוא מרכז לקידום הלמידה וההצלחה, הממוקם בתל אביב. מרכז פלדמן שם לעצמו למטרה להיות חדר כושר למוח. שיפור מיומנויות החשיבה והלמידה באמצעות הקניית הרגלי למידה נכונים, אימון ותרגול הם קריטיים להצלחה בדיוק כשם שאימון גופני בחדר הכושר הוא קריטי להצלחה בתחום הספורט ופיתוח הגוף. במרכז פלדמן מכשירים את התלמיד כיצד ללמוד. צוות המורים במרכז שם דגש על שיפור חווית הלמידה והטמעת יחס חיובי ללימודים, תוך הבאה בחשבון של האתגרים הניצבים בפני התלמידים הלומדים בכיתות הטרוגניות ובאווירה תחרותית שמקיימת דחיפה מתמדת להצטיינות והצלחה.
על מנת להשיג את כל אלה, במרכז פלדמן מתחייבים להתאים את המורה לצרכי התלמיד, לגרות את הלומד לחפש וצרוך ידע בעצמו (עם תיווך מתאים), להתייחס לכל תלמיד בהתאם לקשייו ויכולותיו ולהימנע מתיוג סטריאוטיפי ולראות בכל תלמיד כבעל פוטנציאל אמיתי לשיפור והצלחה.

הוראה מתקנת
במרכז פלדמן מציעים לפונים הזקוקים לכך הוראה מתקנת. הוראה מתקנת, כשמה כן היא, היא תהליך שנועד לתיקון דרכי הלמידה ואסטרטגיות ההתמודדות עם אתגרי הלמידה, באופן שישפר את התמודדותו של הלומד עם קשיים ומכשולים. מהוראה מתקנת יכולים להפיק תועלת תלמידים המגלים פערים מול יתר תלמידי הכיתה. תלמידים אלה עשויים, בנוסף לקושי הלימודי והפערים בחומר, גם לסבול מתסכול ותחושת נחיתות עקב חוסר ההצלחה וההתקדמות שלהם בלימודים. בנוסף, הם עלולים לפתח התנגדות עזה לכל למידה באשר היא, ולסרב לגשת מלכתחילה למשימות לימודיות, או לאבד את המוטיבציה שלהם להתקדמות ולוותר מראש על הניסיון להצליח במטלה לימודית כלשהי.
תלמידים שמפגינים קשיים לימודיים כאלה מופנים לעתים קרובות לאבחון דידקטי (או פסיכו-דידקטי, במידה ויש חשד שבקושי הלימודי מעורבים גם קשיים רגשיים). האבחון מבצע איתור ומיפוי של נקודות החולשה והחוזק של התלמיד, לא רק מבחינת החומר הנלמד אלא מבחינת מיומנויות היסוד התומכות בלמידה ומאפשרות אותה (תפקודי קשב וריכוז, תפיסה חזותית או תפסיה שמיעתית, יכולת גרפו-מוטורית, זיכרון, שפה, חשיבה חשבונית וכיוב’). לאחר שמתקבלת תמונה לגבי מצב יכולותיו וקשייו של תלמיד מסוים, נבנית עבורו תכנית להוראה מתקנת, שמותאמת לצרכיו כפי שעלו מהאבחון. במסגרת תכנית זו ילמד התלמיד דרכי עבודה יעילות ומותאמות שיאפשרו לו לשפר ולייעל את התמודדותו עם החומר.
הוראה מתקנת המותאמת לצרכי התלמיד יכולה לייצר עבור חלק גדול מהפונים חוויה של הצלחה, שהיא חשובה במיוחד לשיפור המוטיבציה וההתגייסות של התלמיד לנסות להשתפר בלמידה. חלק חשוב בשיפור הלימודי נוגע, מעבר לחומר הנלמד, גם לשיפור בדימוי העצמי של התלמיד המתקשה ושיפור ההתייחסות שלו ללמידה. לכן במרכז פלדמן אנו שמים דגש על יצירת אקלים מיטבי. אקלים כזה כולל יחס אישי לכל תלמיד וסיוע תוך עידוד עצמאות והעצמת תחושת היכולת והמסוגלות של התלמיד.

נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז

 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה