תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

אבחון דידקטי

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

חשיבותו של אבחון דידקטי

כאנשי טיפול, אנשים פונים אלינו על מנת שנסייע להם במציאת פתרונות אינדיבידואלים . לכן חשוב ביותר לערוך את האבחון הנכון על מנת לקבל מקסימום סיוע והתאמות במערכת החינוך. את האבחון הדידקטי מתאימים עפ”י גילו של המאובחן ( תקף לגילאי ביה”ס יסודי, חטיבת ביניים, תיכון ומוסדות אקדמאיים). האבחון ייתן מענה והתאמות אשר יעזרו למאובחן להתמודד עם קשיים ספציפיים עיקריים כגון: הבנת הנקרא, חשבון, שפה ואנגלית. כמו כן, נבדקות היכולות הבסיסיות שמרכיבות יחד את תפקודי הלמידה של האדם. מתוך מגוון הכישורים והפונקציות הקוגניטיביות שכולנו משתמשים בהן ביום יום, מתקבלת תמונה מורכבת של כל יכולת, בין אם היא מהווה נקודת חולשה או נקודת חוזק. עפ”י תוצאות האבחון ,המוסד החינוכי יעניק את הסיוע המרבי עפ”י המלצות המאבחנים.
האבחון מאפשר לנו לקבל מיפוי של תפקודי הנבדק.
האבחון בוחן מגוון רחב של יכולות על מנת לקבל תמונה מדויקת ומקיפה ככל האפשר של התפקוד ולשלול או לאשש השערות לגבי מקור הקושי. יכולות אלה כוללות:
תפקודי קשב וריכוז (על כל היבטיו: פיצול קשב, מיקוד קשב, משך הזמן המקסימלי שהאדם יכול להתרכז ונטייה להסחת דעת), תפקודי הזיכרון (לטווח קצר או ארוך), תפיסה חזותית, תפיסה שמיעתית, תפיסה מרחבית, יכולות ויזו-מוטוריות וגרפו-מוטוריות (תיאום עין-יד, שרטוט והעתקה) ויכולות שפתיות. בנוסף האבחון מאפשר לראות את דרכי העבודה של האדם (קצב העבודה, יכולת התארגנות, מודעות ובקרה).
ב”עיגולים של שמחה” אנו מעניקים סביבה אבחונית מקבלת ולא שופטת המאפשרת לכל מאובחן לבטא את יכולותיו האמיתיות. אבחון מקצועי וממוקד מביא לגילוי היכולות האובייקטיביות של המאובחן הנסמך גם על עדויות ההורים והצוות המקצועי המתארות את הסיטואציה הקיימת.
אנו מאמינים כי אבחון מדויק של הקשיים הדידקטיים ויצירת תכנית למידה מותאמת תאפשר העצמה של נקודות החוזק הקיימות שיהוו עוגן ליכולותיו של הילד לצד הארת נקודות החולשה ומתן עצות להתמודדות ולשיפור יכולות אלו.
בתום האבחון מתקיימת שיחת סיכום עם המאובחן והוריו. בשיחה זו מפורט היכולות והקשיים וכיצד אלו משפיעים על מיומנויות הלמידה ולעיתים על המיומנויות היומיומיות. בשיחה ניתנים כלים להתמודדות עם הסיטואציות השונות עמן מתמודדת אוכלוסייה זו ומשפחתה.
אנו מאמינים שמענה נכון, חייב להתקיים ממקום של קבלה, ללא תיוג ובאופן שמכיר באדם כמכלול מעבר לקשיים ולחולשות אתם הוא מציג. האדם הפונה לאבחון כבר מתמודד עם קושי, ובנוסף הוא גם מתמודד עם הקשיים הנלווים- ביקורת של הסביבה, פגיעה בדימוי העצמי והיסטוריה (קצרה או ארוכה) של אכזבות וכישלון.
ב”עיגולים של שמחה” אנו מאמינים כל אדם זקוק לפחות לאדם אחד שיאמין בו”.
המרכז מציע גם אבחון פסיכו דידקטי מקיף הנערך ע”י פסיכולוג חינוכי אשר מטרתו לתת אינדיקציה על מצבו הרגשי – פסיכולוגי של המאובחן בנוסף ליכולותיו הקוגניטיביות – דידקטיות.
אבחונים אלו מוכרים ע”י משרד החינוך ונערכים ע”י אנשי מקצוע מוסמכים .

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה