תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

מכון שמיים – אבחון BRC

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

מכון שמיים
מכון שמיים הוא מרכז רב תחומי לטיפול בילד ובמשפחה, הממוקם ופועל בראש העין מאז שנת 2002. המכון מאוייש על ידי צוות רב- מקצועי מוסמך, מיומן ובעל ותק וניסיון רב בכל תחומי הייעוץ, הטיפול, האבחון וההדרכה. צוות המכון מעניק שירותים בתחומים מגוונים, ביניהם ריפוי בעיסוק, הפרעות בתקשורת, הפרעות קשב וריכוז, טיפול ואבחון פסיכולוגי, תרפיה בהבעה ויצירה, ספורט טיפולי, “אימוני כושר” למוח ואימון אישי. בנוסף, המרכז הוא בית למגוון קבוצות חברתיות וטיפוליות לילדים, קבוצות הדרכה להורים, וכן סדנאות והשתלמויות מקצועיות לאנשי מקצוע וצוותי חינוך.

המכון מנוהל על ידי עמי פרגר, מרפא בעיסוק. במסגרת ה”אני מאמין” של עמי, המכון מנוהל מתוך ראיה המתייחסת לילד ומשפחתו כלקוחות, ומכיר בהיותם בעלי רצונות, צרכים ודרישות אישיות המכתיבים את היותם שותפים מלאים בבניית תכניות ההתערבות השונות, המביאות בחשבון את כישורי הילד, תחומי העניין שלו, רצון הוריו ומאפייני המסגרות החינוכיות והחברתיות בהן הוא נוטל חלק. בנוסף, צוות המכון רואה במוטיבציה של הילד רכיב קריטי בתהליך, ועל כן מושם במכון שמיים דגש רב על טיפוח חוויה של הצלחה ומסוגלות, על מנת לדרבן ולגייס את הילד לעבודה הטיפולית, ולסייע לו להתגבר על תחושת ייאוש שעשויה להתעורר בעקבות הקשיים שהביאו אותו למכון.

הפרעת קשב וריכוז
הפרעת קשב וריכוז היא הפרעה התפתחותית. פירוש הדבר שהיא מולדת וכרונית (כלומר היא מלווה את האדם לכל אורך חייו, וזאת בניגוד לתפיסה הרווחת לפיה היא רלוונטית רק בתחום הלימודי ובשנות בית הספר והאקדמיה). ההפרעה פוגעת בקבוצת יכולות ותפקודים המרכיבים את מה שאנו נוהגים לכנות “קשב”: היכולת להתמקד לאורך זמן, היכולת לפצל קשב בין מטלות, היכולת להימנע מהסחת דעת וכד’. בנוסף ההפרעה מלווה בד”כ בהתנהגות היפר אקטיבית והאימפולסיבית. מעבר לפגיעה המיידית שההפרעה גורמת בתחום הלימודי, יש לה גם השלכות רגשיות וחברתיות. ילדים הסובלים מהפרעת קשב וריכוז נושאים עמם מטען כבד של כשלונות ואכזבות, ועלולים להיות חשופים לתסכול רב ולפגיעה בדימוי העצמי. לכן, במידה ומתעורר חשד לקיומה, חשוב לאבחן את הילד בהקדם, על מנת לסייע לו בהתאם.

אבחון קוגניטיבי מסוג BRC
BRC הוא שמה של סוללת מבחנים המספקת תמונה אינטגרטיבית של רמת התפקוד והקושי במגוון היבטים של התחום הקוגניטיבי. מדובר במבחן ממוחשב שמוכר בכל העולם כאחד הכלים החדשניים והאיכותיים ביותר לאבחון הפרעת קשב וריכוז וכן לאבחון לקויות למידה. הפלט המופק ממבחני ה-BRC מאפשר השוואה של תפקוד המאובחן לנורמות הסטטיסטיות הנהוגות על פי גילו ומס’ שנות הלימוד שלו.

תחילתו של התהליך במילוי שאלונים הנשלחים אל המאובחן לביתו, בהם הוא מדווח על פרטים התפתחותיים כלליים. לאחר שהשאלונים נשלחים חזרה למכון, נקבעת עבור המאובחן פגישת אבחון. לאחר שיחה קצרה ביום האבחון ניגש המאובחן לבצע את המבדק הממוחשב. BRC מופעל באמצעות מסך מגע, ואורכו כשעה. במהלך השעה המאובחן מבצע מספר מטלות במחשב.
תוצאות המבחנים הממוחשבים עוברים לאחר מכן למרכז brain resources לצורך פענוח סטטיסטי והשוואה לנורמה. תוצאות אלה עוברות לאחר מכן לניתוח של פסיכולוגית קלינית בכירה הכותבת דו”ח מפורט על הפרופיל הקוגניטיבי של הנבדק. דו”ח זה משמש, בין השאר, קביעה האם המאובחן סובל מהפרעת קשב וריכוז, מה חומרת ההפרעה וכן הוא מסייע לתכנן את המלצות להמשך הטיפול והליווי של המאובחן. עם השלמת הדו”ח המאובחן ומשפחתו מוזמנים לשיחה בה מועבר להם הדו”ח וחוות הדעת, ומתקבלות בשיתוף עמם החלטות לגבי המשך הדרך.

נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה