תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

לימודי קלינאות תקשורת ולמי הם מתאימים?

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

לימודי קלינאות תקשורת ולמי הם מתאימים?
לימודי קלינאות תקשורת הינם לימודים מרתקים ומעניינים במיוחד, ומיועדים לאנשים אשר רוצים לסייע לאחרים, הן למבוגרים אבל במיוחד לילדים. על מנת להתקבל ללימודים תצטרכו להציג תעודת בגרות מלאה עם ממוצע ציונים גבוה במיוחד, כמו גם ציון פסיכומטרי גבוה. כמו כן, נדרשת רמת אנגלית גבוהה, ולפני הלימודים תעברו ראיון אישי עם גורמים העובדים בתחום, במוסד להשכלה גבוהה. הלימודים אורכים כארבע שנים וכוללים גם התנסות קלינית.

היכן עובדים בוגרי קלינאות תקשורת?
לימודי קלינאות תקשורת כוללים כמה וכמה נושאים עיקריים: אנגלית, פיסיולוגיה, אנטומיה, התפתחות השפה, בעיות תקשורת, הפרעות בשפה, הפרעות קול ועוד. בוגרי קלינאות תקשורת יכולים לעבוד בבתי חולים, במרפאות ציבוריות ופרטיות, במוסדות חינוך לחינוך מיוחד, בגנים טיפוליים, במרפאות להתפתחות הילד ואף בקליניקות פרטיות כעובדים עצמאיים. מדובר על עבודה עם בני כל הגילאים, הן ילדים והן מבוגרים, המצריכה הרבה סבלנות, אמפטיה וחמלה ורצון לסייע לזולת. העבודה גם מצריכה יכולות תקשורתיות גבוהות מאוד. מי שרוצה לעסוק במקצוע, חייב לצבור ניסיון של שנה בתחום, על מנת להמשיך הלאה ולטפל באנשים. לאחר צבירת ניסיון בשנה זו, יקבלו תעודת הסמכה קלינית ויוכלו להתחיל מייד לטפל במטופלים.

מה לומדים?
לימודי קלינאות תקשורת כוללים נושאי לימודים רבים. אתם תלמדו לאבחן ולטפל בילדים, לטפל בהפרעות תקשורת והפרעות שפה, לטפל במי שסובלים מהבנת השפה המדוברת, לטפל במי שאוצר המילים שלו דל, לטפל בסובלים מגמגום, לטפל בסובלים מבעיות תקשורת, לטפל בילדים, נוער ומבוגרים הסובלים מבעיות הגייה, מבליעת מילים ועוד בעיות שונות. הפרעות בדיבור יכולות לנבוע משלל בעיות שונות, למשל מבעיות פסיכולוגיות, בעיות נוירולוגיות, מבעיות קואורדינציה, בעיות פיזיות, בעיות קוגניטיביות, מחרדות, מאפזיה, מפיגור שכלי ועוד. כל קלינאי תקשורת יבנה למטופל תוכנית טיפול המתאימה לצרכיו האישיים, תוך כדי צבירת כמה שיותר מידע עליו, באמצעות בני משפחה, גננות או מורות. רק לאחר האבחון ובדיקה השוללת בעיות שמיעה, ניתן לבנות תוכנית טיפול אופטימאלית.

מהי מטרת הלימודים?
לימודי קלינאות תקשורת יש להם מטרה ברורה: לטפל בסובלים מבעיות שפה ובעיות תקשורת. הלימודים הפכו להיות יותר ויותר פופולאריים ונפוצים עם השנים, בשל מודעות גוברת לבעיות שפה ותקשורת מהן סובלים ילדים ומבוגרים, ואפילו תינוקות. בני האדם, אינם יכולים לשרוד ללא תקשורת, ולכן יש לסייע לאנשים מוקדם ככל האפשר. המטרה היא להכשיר אנשי מקצוע על מנת שידעו לאבחן, לטפל, לייעץ, לאתר בעיות, לעסוק במחקר, למנוע בעיות שפה, לחקור ליקויים בדיבור, בבליעה ובשמיעה. הסטודנטים יקבלו ידע תיאורטי רב וגם ידע קליני על מנת שיוכלו להעניק מענה אופטימאלי למטופלים.
התלמידים ילמדו פיזיולוגיה, נוירולוגיה, פסיכולוגיה ולימודי חברה. המקצוע מצריך סבלנות וסובלנות רבה, לעיתים כה רבות הוא מסתכל, אבל באותה המידה הוא גם מתגמל. קלינאי התקשורת חשים סיפוק רב עקב הצלחות אותן הם נוחלים בעבודה עם ילדים ומבוגרים, בדומה לכל שאר המקצועות הפארא רפואיים, מדובר על שליחות לכל דבר ועניין. ברגע שהמטפלים הצליחו ולו במקצת לשפר את יכולות השפה, הדיבור והתקשורת של המטופלים, הם חשים סיפוק רב. למעשה הם מצליחים לשנות חיים של אנשים, ולכן גם המשפחות הסובלות סבל רב, משפחות החוות לחצים רבים, חרדות וחששות, הן בסוף הטיפול מוקירות תודה למטפלים.

היכן לומדים?
מומלץ לגלוש באינטרנט לאתרי מכללות ולימודים גבוהים. שם תוכלו לצבור ידע ואינפורמציה מורחבת על מגוון מסלולי לימודים גבוהים בהם לימודי קלינאות. תוכלו באותה הזדמנות להשאיר פרטים אישיים ונציגים טלפוניים יחזרו אליכם בהקדם עם מידע רב על הלימודים, על היתרונות, על מסלול הלימודים, על המרצים וכמובן, על עלות הלימודים.

יש לכם שאלות בתחום? כנסו לפורום הפרעות קשב וריכוז  

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה