תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

קלינאית תקשורת ובעיות גמגום

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

קלינאית תקשורת ובעיות גמגום
קלינאית תקשורת היא מומחית עם הכשרה באבחון וטיפול במגוון רב של בעיות דיבור, היא מטפלת הן בילדים צעירים מאוד והן במבוגרים. מדובר על בעיות תקשורת שונות, בעיות דיבור, בעיות שפה, לקויות שמיעה, עיכוב התפתחותי. כאשר מדובר על מבוגרים, יכולים להיות אלה אנשים אשר חוו חבלת ראש, אירוע, מוחי, שבץ מוחי, תאונת דרכים ועוד.

קלינאית תקשורת והפרעת גמגום
קלינאית תקשורת מטפלת במגוון רב של בעיות דיבור, קול ושפה, הפרעות מהן סובלים אנשים רבים, שאינם מסוגלים להפיק צליל לדיבור או לא יכולים לדבר באופן ברור. קלינאית תקשורת עובדת גם עם אנשים מגמגמים. יש להם בעיות שטף וקצב בדיבור, הגייה לא ברורה, בעיות קול ובעיות באיכות הדיבור. הפרעת הדיבור הנפוצה והבולטת ביותר היא הפרעת הגמגום, לעיתים קרובות היא עלולה להיגרם על ידי חרדה, ומכאן ניתן להסיק שקלינאיות תקשורת מטפלות גם באנשים הסובלים מבעיות רגשיות. הקלינאית מגדירה את תוכנית הטיפול על מנת להפחית את רמת הנכות, ואם יש צורך, היא מגייסת בסיוע של פסיכולוג או פסיכיאטר.

עוד בעיות מהן סובלים מטופלים
הפרעות אחרות יכולות לנבוע מאיבוד שמיעה, שבץ מוחי, שיתוק מוחין, פיגור שכלי, או כל פגיעה מוחית אחרת. קלינאית תקשורת תנהל רישום מדוקדק ומוקפד של התקדמות המטופלים בכל עת בה היא מעניקה להם טיפולים. הטיפולים עצמם יכולים לארוך חצי שיעה, שעה, ואף שעה וחצי. הטיפולים ניתנים אחת לשבוע, אחת לשבועיים ואפילו אחת לחודש, כל מקרה לגופו. קלינאית תבנה לכל מטופל תוכנית טיפול משלו על פי הבעיות מהן הוא סובל, על פי מצבו הבריאותי ועל פי צרכיו האישיים. הטיפול הוא אינדיווידואלי ולעיתים קרובות הקלינאית תיעזר בדוחות של רופאים, פסיכולוגים, פסיכיאטרים, עובדות רווחה ושאר מטפלים המכירים את הילד ואת בעיותיו.

למה קשורות הפרעות דיבור?
הפרעות דיבור קשורות למצבים נוירולוגים, פסיכולוגים ופיסיים, הקלינאים חייבים לדעת לעבוד כצוות אשר עשוי לכלול מגוון מומחים אחרים בתחום הבריאות כגון נוירולוג ופסיכיאטר. חלק חשוב מהעבודה של קלינאיות הוא הייעוץ ותמיכה במשפחות של המטופלים הסובלים מהפרעות תקשורת ודיבור, הקלינאית חייבת לקיים עימם אינטראקציה צמודה, על מנת להעניק את המענה ההולם ביותר למטופלים. הקלינאית ושאר אנשי המקצוע, יסבירו לבני המשפחה והקרובים כיצד להתמודד טוב יותר עם הבעיות השונות. כיצד להתמודד עם הלחץ הכרוך בבעיות. מטפלים עובדים גם עם משפחות בטכניקות טיפול המתבצעות בבית, על מנת לשנות התנהגות אשר פוגעת בתקשורת.

למרות שהעבודה של הקלינאית איננה עבודה גופנית תובענית, העבודה דורשת הרבה מאוד סבלנות, סובלנות, אמפטיה וחמלה למטופלים. העוסקים בקלינאות תקשורת חייבים להיות אנשים עם יכולות טיפוליות, אנשים אשר רוצים לסייע לאחרים. הסבלנות נדרשת מכיוון שהעבודה עשויה להיות איטית מאוד וכך גם התקדמות המטופלים. ריפוי בדיבור עשוי להיות תהליך מייגע מאוד, אבל הוא גם יכול להיות מתגמל כמו שהוא מתסכל. הקלינאית חייבת להקדיש תשומת לב רבה לפרטים הקטנים ביותר ולהתמקד בהערכת התקדמותו של המטופל. בסך הכל, קלינאים חייבים להיות מסוגלים להבין ולהזדהות עם המטופלים השונים והרב גוניים, ולהיות ערים לבעיותיהם הרגשיות. קלינאים כמו אנשי מקצוע אחרים בתחום הרפואה, חייבים לאבחן בעיות במשנה זהירות.

היכן הם עובדים?
קלינאים עובדים בקופות חולים, בתי חולים, מכונים להתפתחות הילד, מוסדות חינוך ובקליניקות פרטיות. אם אתם לא מכירים קרובים, מכרים או אנשי מקצוע מתחומים אחרים אשר יוכלו להמליץ לכם על קלינאים מנוסים, מיומנים, מקצועיים ונאמנים לעבודתם, תוכלו למצוא אותם ברשת האינטרנט. הכי חשוב – להתחיל בטיפול מוקדם ככל האפשר על מנת לצמצם נזקים עתידיים.

יש לכם שאלות בתחום? כנסו לפורום הפרעות קשב וריכוז  

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה