תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

מתי פונים אל קלינאית תקשורת?

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

מתי פונים אל קלינאית תקשורת?
קלינאית תקשורת מטפלת באנשים הסובלים מבעיות שפה ותקשורת, הבעיות הללו יכולות לנבוע מסיבות רבות. למעשה, תינוקות מרגע היוולדם חשופים לתקשורת, קשר עין, דיבור וצלילים ולכן ניתן לאבחן בעיות תקשורת כבר מרגע היוולדם. בני האדם כמו בעלי חיים אחרים הינם חיות תקשורת, ללא תקשורת נאותה, קשה מאוד לשרוד בעולם הזה. בכל רגע בו אתם חושבים שילדכם סובל מאיזו בעיית תקשורת, יש לפנות בהקדם לאיש מקצוע, מוטב תמיד לעשות זאת מוקדם על מנת לצמצם נזקים.


קלינאית תקשורת ואיתור מוקדם של בעיות
מומלץ ביותר לאתר מוקדם בעיות תקשורת ודיבור ולאחר מכן לפנות אל קלינאית תקשורת מיומנת, מנוסה ומקצועית. למה כל כך חשוב לאתר מוקדם? מחקרים רבים הצביעו על כך שהסביבה של הילד היא זו שמעצבת את המוח שלו, ולכן, גירויים הולמים ותמיכה של ההורים והסביבה הקרובה יסייעו רבות להתפתחותו התקינה של התינוק והילד. הילד חייב מגוון רב של התנסויות בהן התנסויות רגשיות והתנסויות פיזיות על מנת לאפשר התפתחות תקינה. כאשר אין התנסויות רגשיות, פיסיות, קוגניטיביות והתנסויות שפתיות, משהו עלול להיפגם בהתפתחותו של הילד.
בשל הסיבות הללו, תינוקות וילדים הסובלים מעזובה רגשית, עלולים לסבול מעיכוב בדיבור. ללא התפתחות שפתית נאותה, הילד לא יהיה מוכן לגן הילדים ולבית הספר, הדבר עלול להשפיע רבות על המשך חייו. אם אנו מדברים על אוצר מילים ויכולות דיבור, אלה יכולים לנבא הצלחה עתידית. רבים מהילדים הסובלים מלקויות למידה שונות בהן, דיסלקציה והפרעות קשב וריכוז, גם הם עלולים לסבול מבעיות שפה ועיכוב התפתחותי כללי. כאשר ישנה התערבות מוקדמת של קלינאית תקשורת, ניתן בהחלט לצמצם נזקים, למנוע בעיות, להפחיתן וכך לאפשר לילד מיומנויות לימודיות ואקדמאיות, על מנת שיגדל להיות מבוגר נורמטיבי מצליח, מתפקד ותורם לחברה.

מתי פונים אל קלינאית?
אל קלינאית תקשורת יש לפנות במקרים הבאים: כאשר התינוק איננו ממלמל, כאשר ישנו עיכוב שפתי, הילד מאחר בדיבור ואינו מפיק צלילים כראוי. כאשר ילדים סובלים מגמגום, כאשר ילדים מפיקים צלילים מועטים ואינם משלבים ביניהם. כאשר הילדים מפשטים מילים, משמיטים צלילים ומחליפים צלילים, וכאשר ישנן בעיות אכילה, בליעה וריור יתר.

קשיי תקשורת
מדובר על לקויות נוירולוגיות אותן ניתן לאבחן עוד לפני גיל שלוש, מדובר על PDD, ובעיות בספקטרום האוטיסטי, הלקויות הללו משפיעות על התפתחות תקינה של הילד. הילדים הסובלים מבעיות תקשורת מתקשים ליצור קשיים חברתיים עם בני גילם ואפילו אינטראקציה עם בני המשפחה הקרובים אליהם. הם מתקשים לשחק, ליצור קשר נורמאלי עם אנשים אחרים, ליצור קשר עין. מדובר על פגיעה במיומנויות חברתיות, במיומנויות תקשורתיות, ובמיומנויות התנהגותיות.
מהם הסימנים המוקדמים לבעיות תקשורת? הנה כמה סימנים: התינוק או הילד איננו מצליח לשמור על קשר עין עם אנשים אחרים, ילדים אינם מתעניינים בתקשורת, הם אינם מגיבים לשפת גוף ואינם מגיבים לשפה. אלה הם ילדים אשר אינם מגיבים לקריאה בשמם, ולמרות זאת, כאשר מבצעים בדיקת שמיעה מגלים שהכל תקין. הילד אינו עושה שימוש בהפקות קוליות על מנת ליצור תקשורת, ישנם תנועות גוף חזרתיות, ועוד. בכל המקרים הללו יש לפנות בהקדם אל קלינאית תקשורת.

היכן מוצאים קלינאיות והיכן הן עובדות?
קלינאיות עובדות במגוון רב של מקומות: מוסדות לחינוך מיוחד, גנים טיפוליים, בתי חולים, מרפאות, בתי אבות, מוסדות שיקומיים, מכונים להתפתחות הילד וקליניקות פרטיות. בכל עת בה צצה בעיה, כדאי מאוד ומומלץ בחום לפנות בהקדם אל קלינאית ואל שאר אנשי מקצוע רלוונטיים ולא להזניח את הבעיה, כל זאת על מנת לצמצם נזקים.

יש לכם שאלות בתחום? כנסו לפורום הפרעות קשב וריכוז  

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה