תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

אבחון לקויות למידה והפרעות קשב וריכוז

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

אבחון לקויות למידה, הינו דבר המיועד לסייע ולהעניק כלים לאנשים עם הפרעות וקשיי למידה.
איתורן של הפרעות קשב וריכוז באמצעות אבחון לקויות למידה וכלים אחרים

 אנשים הלוקים בהפרעות קשב וריכוז לא תמיד מודעים לבעיה ומכיוון שאין הם מודעים לבעיה , סביבתם אף היא אינה יודעת כי הם אכן סובלים מקשיים כאלה או אחרים – לשם כך נכנס תפקידו של האבחון, אבחון לקויות למידה מאתר בין היתר גם הפרעות קשב וריכוז, לפני ביצוע האיבחון ידרוש המאבחן את כל הנתונים האפשריים על סביבתו של הנבחן ועל מצבו הנוכחי ועל פי הנתונים שהתקבלו יבצע את המבחן, לאחר המבחן ועל פי אותם נתונים יבנה תכנית שמטרתה לסייע לאותו אדם בעל לקויות למידה או הפרעות קשב וריכוז להשתלב הן במסגרת תעסוקתית והן בחיים האישיים בצורה טובה יותר.

 אבחון דידקטי ותפקידו באיתור לקויות למידה

 אבחון דידקטי הינו בעצם אבחון לקויות למידה לכל דבר או חלק ממנו, מטרת אבחון דידקטי לאתר את ליקויי הלמידה ולתת מענה לסיבת היותם. האבחון יעניק מענה שיתן אור על ליקויים או קשיים לרבות השלכות על מקצועות לימוד אחרים, לבדוק את התלמיד ולתת הערכה לקשיי הלמידה שלו, אבחון לקויות למידה גם מתייחס בסופו של דבר לתכנית שתינתן לאדם בעל לקויות למידה, תכנית זו תסייע לו להתמודד עם הקשיים הקיימים שנמצאו על פי המבדק. כמו כן, בהתאם לכך יסופקו המלצות על התנאים בהם ייבחן התלמיד בעקבות הקשיים הקיימים אצלו.

למי מיועד אבחון לקויות למידה ?

אבחון לקויות למידה כפי שנאמר, קיים על מנת להקל על קשיים קיימים בתחום הלמידה אצל אנשים עם לקויות למידה או אצל אנשים שאינם מודעים כלל וכלל לבעיה הקיימת, את הבדיקה במסגרת אבחון דידקטי למשל יעברו ילדים או בני נוער מעל גיל 6, ילדים בשלב של עלייה לכיתה א’ יבצעו מבחן של מוכנות ובשלות על מנת לתת הערכה נכונה האם אכן הם מוכנים נפשית ופיזית לבצע את המטלות שידרשו מהם במסגרת הלימודים, גם בוגרי מכללות או סטודנטים לפני לימודים אקדמאיים יגשו לבצע אבחון לקויות למידה ובעקבות אבחון זה תינתן חוות דעת מתאימה עם המלצות להמשך טיפול במסגרת מבדק לקויות למידה.

 חשיבותה של בדיקת אבחון לקויות למידה

חשוב לציין כי אבחון לקויות למידה ואיתור הבעיה חשובים ביותר על מנת להקל על חייו של אדם הסובל מלקויות למידה מבחינה סביבתית והן מבחינה חברתית ואף לימודית, המודעות בנושא ליקויי למידה בקרב החברה אינה מספקת ולא פעם גורמת נזקים לאדם המנסה בכל כוחו להשתלב ולהדביק פערים בינו לבין חבריו או אנשים אחרים המשתייכים לסביבה החיצונית שלו.

בהתאם לבעיה או חשש לבעיה ינתנו המלצות טיפול הקשורות בתחומי למידה בהתאם לרמת הקושי הקיימת אצל ילד עם לקויות למידה במסגרת אבחון לקויות הלמידה .תנתן לו תכנית ממגוון שיטות הטיפול הקיימות כולל המלצה להוראה מתקנת מה שלא תמיד נכון לעשות מכיוון שליקוי הוא ליקוי והוא אינו קשור בלמידת הדברים מחדש. במקביל תנתן גם הערכה פסיכולוגית מתאימה ואף בדיקה נוירולגית על פי מידת הצורך.

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה