תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

שירותים חדשים במכון “אבחנה אישית”

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שירות אבחוני חדש: מבדק MOXO – ADHD TEST

מבדק ה MOXO הינו מבדק ממוחשב המהווה כלי עזר מדעי המסייע באבחון קשב וריכוז.

יתרונות:
√ המבדק היחיד לאבחון קשב וריכוז שתוקף גם בישראל.
√ רמת מהימנות גבוהה בתוצאות אבחון קשב וריכוז.
√ המבדק היחיד שכולל נורמות ישראליות באבחון קשב וריכוז
√ כולל שלבים המדמים סיטואציות בחיים, המורכבות ממסיחים שונים (גירויים חזותיים, שמיעתיים ומשולבים).

מבחן מוקסו הינו כלי עזר נוסף, חלופי לבדיקת ה TOVA, בדיקת תפקוד קשב מתמשך ממוחשבת, המועברת במכוננו מזה שבע שנים לבחירתכם ולבחירת הפציינט.

כמו כן, במכון מתבצעים אבחונים מקיפים מסוג: דידקטי ופסיכו-דידקטי (בהתאם לדרישות משרד החינוך), אבחון לקויות למידה למבוגרים, אבחון פסיכודיאגנוסטי, אבחון ילדים ומבוגרים על הרצף האוטיסטי, אבחון נוירופסיכולוגי, אבחון תעסוקתי שיקומי.

שירות טיפולי חדש:
טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT) בהפרעות חרדה
• הטיפול המומלץ היום על ידי מרבית הגורמים המקצועיים להתמודדות עם חרדות ודיכאון, הוכח מחקרית כבעל יעילות דומה לטיפול תרופתי.
• קיימת אפשרות לטיפול פרטני וקבוצתי
• דוגמאות להפרעות בהן מומלץ לטפל בדרך הקוגניטיבית התנהגותית:

הפרעת פאניקה – בה האדם חווה חרדה משמעותית, לפעמים ללא כל גורם ברור ולפעמים כתגובה לגורם ספציפי. לרוב מבלבלים את תחושת החרדה הלא נעימה עם הפחד מהתקף לב או הפחד להשתגע. אנשים רבים המתמודדים עם התקפי פאניקה נמנעים ממצבים מסויימים עד כדי הסתגרות בבית. בטיפול לומדים על ההפרעה ומקבלים כלים להתמודד עם השלכותיה.

חרדה חברתית – חרדה המתעוררת בעיקר בגיל ההתבגרות, המתעוררת בהקשרים חברתיים. לרוב יש הערכת יתר לסיכוי להיפגע, רגשית, במצבים חברתיים. הדבר מוביל להימנעות מהימצאות בחברה, אשר ברמה קיצונית עלולה להסתיים בבידוד חברתי כמעט מלא. חרדה זו קשורה להערכה עצמית נמוכה ולפחד מביקורת. מתבטאת בתלונות על הסמקה, רעד בידיים, בחילה או דחיפות במתן שתן, והאדם משוכנע, לפעמים, שאחד מביטויים משניים אלה של חרדה הוא הבעיה העיקרית. הסימפטומים יכולים להתפתח להתקפי אימה (פאניקה). האדם נמנע לעיתים ממצבים חברתיים פומביים כמו מסיבות, הרצאות וכו’ ובמקרים קיצוניים אף ממגע עם הקרובים לו ביותר. במסגרת הטיפול לומדים לזהות את דפוסי החשיבה השגויים ולהתנסות, באופן הדרגתי ומוגן, במצבים חברתיים שונים. בהפרעה זו מומלץ לטפל במסגרת קבוצתית.
חרדת בחינות- בה האדם מגלה סימני חרדה משמעותיים בזמן הבחינה ולעיתים גם לפני הבחינה, עד כדי פגיעה בתפקוד ואף הימנעות מבחינות. תסמינים נפוצים של “בלקאאוט” אשר אינו מאפשר מיצוי הפוטנציאל וביטוי הידע בשעת בחינה. קיים מתאם בין חרדה זו לאנשים המתמודדים עם קשיי קשב ולקויות למידה. גם במקרה זה לומדים לזהות את דפוסי החשיבה השליליים ולשנותם בזמן אמת. כמו כן לומדים טכניקות של הרפיה. הטיפול בחרדה זו במסגרת פרטנית או קבוצתית.

פוביות ספציפיות – כמו פוביה מנהיגה, כלבים, זריקות וכו’.

טיפולי CBT ניתנים במסגרת המערך הטיפולי של המכון, הכולל-
פסיכותיראפיה וטיפול נוירוקוגניטיבי להפרעות קשב וריכוז (Attengo).

רקע על המכון:
המכון מנוהל על ידי ד”ר אילנית אלבז שחורי מזה כשבע שנים. אני פסיכולוגית קלינית בכירה ומדריכה מוסמכת בהכשרתי, עוסקת בתחום האבחון משנת 1996. נסיוני באבחון פסיכודיאגנוסטי של הפרעות נפשיות שונות, אבחון נוירופסיכולוגי, אבחון לקויות למידה והפרעת קשב וריכוז, אבחון הפרעות על הרצף האוטיסטי, אבחון תעסוקתי שיקומי.

צוות המכון מונה מאבחנים בעלי השכלה בתחום הפסיכולוגיה אשר עברו הכשרה מקצועית במכון ופסיכולוגים מומחים בתחום הקליני ובתחום היעוץ התעסוקתי וכן מתקיימות הדרכות שוטפות של הצוות.

למכון הסדרים עם קופות החולים כללית, מכבי ומאוחדת. כן, אנו ספקי שירות למוסדות ביטוח לאומי ומשרד הבטחון.
למכון סניף ראשי בעפולה ושני סניפים נוספים בחדרה ובנצרת עילית, בהם מסופקים חלק מהשירותים.

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה