תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

אבחון דידקטי מחיר – פורטל קשב וריכוז

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

אבחון דידקטי מחיר – כיצד ניתן לקבל סיוע ותמיכה לביצוע האבחון

אבחון דידטי מחיר זה לא הכל – אבחונים הם עסק יקר, זה ברור. אך אם עלה הצורך בשל קושי לימודי או רגשי מובהק, אין מנוס מלבצע אבחון דידקטי או פסיכודידקטי. יש דרכים להקל על התשלום. מהו אבחון דידקטי? כיצד ניתן לחסוך בעלויות? אבחון דידקטי מחיר מחושב …  עדיף אבחון דידקטי מאשר בכייה לדורות ונזקים עתידיים.

אבחון דידקטי מחיר שכדאי לשלם על מנת להקל על הליך הלמידה

קשיים בתחום הלימודים הם נחלתם של כל שכבות האוכלוסייה ושכבות הגיל. המחיר של האבחון הדידקטי נחשב יחסית זול בתחום. הוא מתחיל מאלף שלוש מאות שקלים, פחות או יותר, ויכול להמשיך מעלה. החשיבות של האבחון ברורה. ילד המתקשה בתחומים הלימודיים השונים עלול ליצור פער שילווה אותו במשך השנים. פער בתחום הלימודי עלול לגרום לתוצאות לוואי נוספות כגון בעיות רגשיות ובעיות חברתיות.

במקרה זה, הצורך בטיפול תופס תאוצה. כעת עולה הצורך להתמודד עם מצב מורכב ולסייע ברמה הלימודית קוגניטיבית, הרגשית נפשית והחברתית. עדיף לבצע אבחון דידקטי בשלב מוקדם. אבחונים כגון אלה מתרחשים כבר בכיתה א’ כאשר ברור כי הילד אינו עומד בקצב הלימוד של שאר שכבת הגיל. אין מדובר בקושי טבעי המלווה כל תהליך לימוד של חומר חדש. מדובר בקושי משמעותי ברכישת המיומנויות הבסיסיות בקריאה, כתיבה ובהבנת הנקרא.
מטרתו של האבחון הוא לאתר את הלקות הלימודית המלווה את המאובחן. אותה לקות מקשה עליו את ההבנה וההפנמה הסטנדרטית המתרחשת בתהליך הלימודי הרגיל. אבחון דידקטי הוא מסמך המכיר באופן רשמי בלקות הלמידה ומחייב כל מוסד לימודי (יסודי, ביניים, תיכון, מכללות ואוניברסיטאות) להתייחס להמלצות שלו. ההקלות הניתנות למאובחן משמעותיות מאוד.

מדובר בסיוע הנקרא הוראה מתקנת. תחום זה עושה שימוש בחוזקות של המאובחן, כפי שהתגלו במהלך האבחון, כדי לעקוף את הקשיים ולקויות הלמידה שהתגלו (החולשות). הוראה מתקנת מאפשרת לתלמיד ללמוד כיצד ללמוד בהתאם ליכולותיו ולקצב ההפנמה שלו. מעבר לכך נרכשים גם אסטרטגיות למידה משמעותיות המאפשרות לתלמיד להיפרד מאסטרטגיות למידה כושלות שאינן מסייעות לו.

בנוסף להוראה המתקנת האבחון מעניק הקלות בלימודים, במבחנים ובמשימות. כאמור, אלה מוכרות על ידי כל מוסד לימודי. הקלות לדוגמה: תוספת של זמן במבחנים, הקטנת היקף החומר הנדרש ללמידה, שאלות ותשובות בעל פה, בחינות בעל פה, תרגום של שפה זרה ועוד. המערך החינוכי המכיר בלקות הלמידה מאפשר לתלמיד סיוע רחב יותר במהלך השיעורים הפרונטליים והעבודות בקבוצות.
כמו כן, התאמת החומר הלימודי לתלמיד בעל הלקות מסייע לו לעמוד בקצב ההתקדמות של הכיתה ולהיות חלק אינטגרלי מהעשייה בה. סיוע ועבודה קבועה במסגרת מצומצמת של הילד עם מורים להוראה מתקנת במסגרת בית הספר ומחוץ לה מאפשרים לו לבסס ידע לימודי וכלי עבודה משמעותיים להמשך הלימודים.

כיצד ניתן להקל בתשלומי הסיוע ובתשלום אבחון דידקטי?

מומלץ לברר האם קופת החולים מקנה את הזכות לסיוע כספי ומענק עבור אבחון דידקטי או כל אבחון אחר. מעבר לקופת החולים, ניתן לברר גם באגודת ניצן לגבי סיוע כלכלי בתחום. לא אחת מעניקות מועצות מקומיות המתייחסות לצורך בסיוע כלכלי של אוכלוסיות הנזקקות לאבחונים מסוגים שונים, מענק. מומלץ לברר.

מעבר לאפשרויות הללו קיימים מכונים המציעים אבחונים דידקטיים, פסיכודידקטיים ואבחונים נוספים. ייתכן שהם מציעים גם סיוע בשיעורי עזר לאחר שמגיעות תוצאות האבחון. מכיוון שהשיעורים הפרטיים נחשבים הוצאה כספית בלתי מבוטלת, יש לבדוק האם קיימות ‘חבילות’ המאגדות בתוכן אבחון וסיוע במחיר אטרקטיבי יותר. חשוב לציין כי לעתים מעבר למסגרת בית ספרית אחרת המקנה סיוע עתידי מוגבר בתחום, יכול להקל על ההוצאות הכלכליות. אם כי חשוב לקחת בחשבון גם את התופעות הנלוות למעבר ממסגרת לימודית אחת לאחרת בתחום החברתי ועוד.

שאלות? כנסו לפורום הפרעות קשב וריכוז

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה