תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

אלונה שטיינברג – לזוז אני חייבת

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

הורות לצד הפרעת קשב וריכוז

עם קבלת האבחנה, ההתמודדות עם הפרעת קשב וריכוז היא לעולם אינה של הילד או הילדה בלבד. עבור ההורים נדרשים תהליכים של קבלת הילד והבנה של משמעות הקשיים. עבור משפחות רבות קבלת האבחנה מאפשרת מעבר חיובי מחוויה של שיפוט וביקורת לחוויה של אמפתיה והכלה, מילד “מפריע”, “פרא אדם”, “ילד עם קוצים בטוסיק”- אפשר סופסוף להתחיל ולהבין מעט מהחוויה של הילד. יש לה שם והגדרה והיא אינה אשמתו ואינה נובעת מרצון שלו להציק או לעצבן. אלא שגם בתהליך חשוב זה, הורים וילדים רבים חשים לא פעם בדידות או תסכול, וצורך במודלים חיוביים להזדהות עמם ולשאוב הם השראה.

לזוזזזזזזזזזזזזזז אני חייבת!

כאמור, את הספר “לזוזזזזזזזזזזז אני חייבת!” כתבה אלונה שטיינברג על ביתה שהינה עם הפרעת קשב וריכוז ובשביל אותם ילדים (וגם בשביל הוריהם). הספר כתוב במשפטים קצרים ובחרוזים, ומלווה באיורים צבעוניים וקלילים- כל אלה נועדו על מנת להתאים את הספר ככל האפשר לאוכלוסיית הילדים מתמודדים עם הפרעת קשב וריכוז. אלונה מספרת כי תחילה הגתה את הרעיון של ספר דיגיטלי, אך החליטה ללכת בסופו של דבר על ספר קלאסי, עם כריכה ודפים, על מנת שהספר יאפשר להורה ולילד לקחת עבור פסק זמן משותף, של קריאה ביחד, תוך קרבה פיסית וחיבוק, ובכך לקרב בין ההורה לבין הילד, להביא את שניהם למצב של שיח פתוח על הקשיים המועלים בספר וליצור הזדמנות לדבר על הדברים ולמצוא פתרונות (“מה לדעתך יעזור לך בפעם הבאה ש…”).
מטרתו העיקרית של הספר היא לקרב בן ההורה והילד ולהוות פתח לשיח בנוגע לקשיים היומיומיים שהם חווים בהתמודדות עם קשיי הקשב והריכוז. אלונה משתפת מחווייתה האישית עם ביתה: “מנסיוני עם בתי שכבר בעיצומה של גיל ההתבגרות, קל מאוד להיגרר למצב של שעות בהם היא עם חברותיה בווטס אפ או בטלפון וכך יכול להיווצר ריחוק ונתק בינה- הילדה לביננו- הוריה…ואני מרגישה שאם מאז שהיתה קטנה יותר לא היינו עוברים תהליך של פתיחות ומודעות לדבר על דברים (תהליך עליו אני מדברת בספר)- למצוא פתרונות, להביא לתודעה קשיים שלנו כהורים ושלה כילדה המרחק ביננו היה גדל והיא לא היתה משתפת ומספרת לנו הכל ברמה שהיא משתפת כיום. עקב כך היא רואה בנו מקור לתמיכה, הבנה והכלה…”
עבור כלל הילדים, הספר מאפשר להם התבוננות אחרת באותם ילדים (שיש כמעט בכל כיתה או גן) שהם פעלתניים יותר, פחות יושבים במפגש או בשיעור ואולי קשה יותר להבינם ולהכירם ולקבל את השונה והאחר ממני.

נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה