תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

על לקויות למידה ובני נוער

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

לקויות למידה, בני נוער והדרכה הורית

מי מאתנו לא זוכר את הנעורים שלו? כאשר היינו בני נוער הרגשנו הכול בעוצמה וייצרנו את הזיכרונות הכי יפים של החיים שלנו. גם היום בני

נוער חיים את החיים שלהם בעוצמה רבה וברגישות. בני נוער רבים חווים בנוסף ליופי הנעורים גם קשיים בעקבות לקויות למידה שיש להם. מה זה לקויות למידה? לקויות למידה הן קושי לקרוא, לכתוב, לפתור תרגילי חשבון, קושי בהבנה והפנמה של חומר ובקיצור קושי אל לקות שמפריעים בביצוע תהליכי למידה. בני נוער שיש להם לקויות למידה מתקשים לסיים את בחינות הבגרות בהצלחה ולצד הכיף והיופי שיש בנעורים הם גם סובלים מאוד מחרדה ותסכול. ע”י פניה לייעוץ הורים או למומחה מהתחם ניתן לצמצם את התופעות השליליות המתפתחות מתופעת לקות הלימדה ואף יותר מזה, להפוך אותם ליתרון.

איך בני נוער יכולים להתמודד עם לקויות למידה?

 

יש הרבה דרכים להתמודדות עם לקויות למידה. חשוב לחלק את דרכי ההתמודדות עם לקויות למידה לשתי סוגים: התמודדות רגשית והתמודדות מבחינה לימודית או קוגניטיבית- מעשית. מבחינה רגשית בני נוער שיש להם לקויות למידה חווים קושי רגשי מאוד גדול של ביטחון עצמי נמוך, חרדה, כעס ותסכול. פגישות עם יועץ או עם פסיכולוג ואפילו עם קבוצת תמיכה יכולים לעזור להם להתמודד עם הקושי הרגשי שמתלווה ללקות. מבחינה מעשית ניתן להתמודד עם לקויות הלמידה בעזרת למידה של אסטרטגיות למידה ושיעורים פרטניים.

למה התמיכה של ההורים חשובה בהתמודדות עם לקויות למידה?

אחד הדברים הכי חשובים לבני נוער שסובלים מלקויות למידה הוא התמיכה שהם מקבלים בבית מההורים. כאשר אנחנו תומכים בילדים שלנו בהתמודדות שלהם עם לקויות הלמידה אנחנו מראים להם שאנחנו מאמינים שהם מסוגלים ויכולים להתמודד עם הקושי ואף להתגבר עליו. כהורים אנחנו יכולים לספק לילדים שלנו תמיכה רגשית והבנה. אנחנו יכולים להעניק להם גם תמיכה כלכלית – לממן להם שיעורים פרטיים וטיפולים כמו הוראה מתקנת ופגישות עם פסיכולוג.

לסיכום, ניתן לומר שלקויות למידה הן קושי גדול מאוד. בני נוער שסובלים מלקויות למידה הם אמיצים מאוד וחזקים. על ידי מתן תמיכה נאותה ועידוד אנחנו יכולים לסייע לילדים שלנו להתמודד עם הלקות שלהם. בני נוער רבים סובלים מלקויות למידה ובזכות התמיכה שהם מקבלים בבית ובבית הספר הם מצליחים לסיים תעודת בגרות בציונים גבוהים מאוד. ההישגים של בני נוער אלו הם הצלחה רגשית של מאמץ רב וגדלות רוח. על ידי כך שנתמוך בילדים שלנו ונבין אותם נוכל לסייע להם להתמודד עם הקושי האישי שלהם ולהתגבר עליו כאילו לא היה.

מחפש מומחה לקשב וריכוז?

שלח בקשה לאיתור מומחה: מאבחן / מטפל / מייעץ

הפרעות קשב וריכוז - חיפוש מומחה פרטניאיתור מומחה אוטומטי

[contact-form-7 id=”52807″ title=”מחפשים מומחה אוטומטית”]

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה