תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

הדרכת משפחות וקידום תפקודים בילדים ונוער

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

ילד חברותי זה לא ילד שיש לו הרבה חברים-

היכולת לתקשר היטב עם אחרים היא חיונית לחיים. הנה איך לעודדך את הילד להיות חברותי  בצורה בריאה יותר.  

שמתם לב שתינוקות אוהבים אינטראקציה עם מבוגרים כאשר הוא פותח חיוך גדוללל לחיזורים שלנו “אנחנו מין חברותי על ידי הטבע”, מסבירה פרופ ‘, לפקולטה בפסיכולוגיה,לרפואה של ריביראו פרט, עדנה מריה Marturano. חברותיות היא הנטייה לחפש את הדומה והיכולת לתקשר איתו. ילד חברותי זה ילד שמסוגל לעשות ולשמור על חברויות, להביע ולהבין רגשות ודעות, כופה את עצמו בעת צורך, ללא השפעלת אחרים. כישורים אלה חשובים לא רק בבית הספר אלא בכל חיים.

אבל אם כולנו חברותיים, מדוע אנשים מסוימים יותר מופנמים או מוחצן יותר? “לאנשים יש נטיה, ואינטראקציה עם אנשים שיעודדו את החברותיות או לא”, משיב פרופ ‘לפסיכולוגיה קלינית והתפתחותית בUNESP (אוניברסיטת מדינה . סאו פאולו) “בעיות התנהגות וכישורים חברתיים של ילדים מצאו, כי ילדים שמצליחים מבחינה חברתית נוטים להתגבר על קשיי למידה, ועל פני זמן יש פחות סיכון לפתח בעיות רגשיות (חרדה, עצב, פחד) והתנהגות (תוקפנות, אימפולסיביות, מרד). זה בגלל שיש להם את הכלים הדרושים כדי לפתח ולהתאים את עמצם טוב יותר למציאות. לכן כמה שיותר מוקדם מתחילים לתרום להתפתחותם החברתית של ילדיכם, במידה הנכונה הסיכויים יהיו יותר גבוהים.
למשל: “הגנת יתר או הזנחה שלא מקבל גיוון, יכולה להוביל את הילד להיות מרוכז בעצמו, ” אומרת פסיכולוג ילדים
Marta Santos אוליביירה.

טיפים כדי לעזור לילד שלך להיות יותר חברותי :

.1 להתערבב ולדבר עם הילד שלך

אולי נראה מובן מאליו, אבל הורים רבים אין להם זמן באמת לחיות עם ילדיהם. סוציאליזציה היא תהליך שמתחיל בלידה. לשוחח עם ילדים הוא הכרח, אם אין אינטראקציה, לא יהיו מספיק הזדמנויות לאינטראקציה בין הילד עם בני משפחה וללמוד להתייחס לאחרים. תיצרו זמן להקשיב לילד שלך ותמיד תיצור במידה מצבים לשיחות כנים בהקשבה מלאה ולהראות עניין אמיתי בתשובותיו שלו.

2 להיות דוגמא טובה

דוגמא אישית היא אחד מהעקרונות החשובים ביותר בחינוך. ילדים ואנשים צעירים צריכים ללמוד דרך הדגמים שיש להם, במיוחד בבית. איך אתה מתנהג מול הילד שלך? אם אתה מביע את דעתכם באופן ברור, האם אתה מברך אנשים או פועל בצורה נעימה כלפי אחר?, הילד שלך יהיה כנראה בעקבותך, ילדים לומדים להתנהג על ידי התבוננות של הורים במצבים יומיומיים, כגון תנועות, תורים בסופרמרקט.

 

3 גבולות וכללים ללא רגשות אשם

התוצאה של חינוך ללא גבולות, הופך את הילד למבוגר אנוכי, הוא לא יצליח לתפוס את צרכים של אחרים. הורים רבים חוששים למנוע משברים מחשש לטראומה בקרב הילדיהם  , אחרי הכל , הם ילדים עדיין, עם זאת, זה בריא והכרחי כדי ללמוד לשלוט ברגשות ודחפים מוקדמים.  אומר לא הוא דרך להראות שאתה לא יכול לקבל כל מה שאתה רוצה בזמן שאתה רוצה. הילד לומד להתמודדת עם תסכול, תיקון מחדש.אבל הדבר החשוב הוא איך אתה מדבר עם ילדיכם. אומרים שהורים צריכים להסביר את הסיבות ללא. אם הילד רוצה לאכול קינוח לפני ארוחת ערב למשל, הורים צריכים לומר שזה עלול לקלקל את התיאבון ולגרום לילד להבין את החשיבות לחיים בריאים, והוסיף כי, אחרי ארוחת ערב, היא יכולה לאכול קינוח . עם הדרכה זו, הוא אפתח אוטונומיה, יכולת לקבל החלטות על פי הכללים לא בגלל שהורים דרשו, אלא מפני שהוא מבין את החשיבות של הכללים ומסכים איתם.

4 לטפח הערכה עצמית וביטחון עצמי

הערכה עצמית היא ההערכה של מי שהוא, המובילה לביטחון עצמ. את היכולת להרגיש בטוח ומסוגל להתמודד עם המצבים המגוונים ביותר. להורים יש תפקיד מרכזי בבניית ההערכה העצמית של הילד. למשל:כאשר הם לוקחים עניין בלימודים שלהם, המלווים את שיעורי הבית, שואלים על היום שלו ואת מה שלמדת, הילד מבין שהורה אכפת לו וחושב: “אני חשוב ואהוב.” הרחבת הדיאלוג והחיבה גם לתורמים לפיתוח הערכה עצמית.  

5 לספק הזדמנויות לאינטראקציה חברתית

היזהר מהגנת יתר! למנוע מהילד שלך ליצור קשרים חברתיים לטוב ולרע עם ילדים אחרים לוקח את ההזדמנות שלו לפתח חברותיות בריאה. המחזה הוא טבעי וחשוב להתפתחותו. זאת הזדמנות יחודית ללמוד להתמודד עם קונפליקט, לפתור בעיות ולרכוש קודים וכללים חברתיים וגבולות.

6 לקבל ולכבד את אישיותו של הילד שלך

למרות שזה אפשרי לפתח חברותיות, הורים לא צריכים להתייאש אם הילד הוא קצת ביישן. ביישנות היא הופכת למורכבת רק אם זה פוגע בחייו אישיים ובבית הספר. חשוב לקבל ולקדם את הילד כפי שהוא. “זה נראה פרדוקס, אבל בלי לכוון, מבוגרים מפעילים לחץ על הילדים, במקום לעודד וזה מייצר תוצאה רצויה הפוכה. עם זאת, אם הילד באמת סובל ,הדרך הטובה ביותר הוא לבקש עזרה מקצועית.

7 אל תשווה עם אחרים

הורים רבים רוצים שהילדים שלהם יהיו הכי טובים בכל דבר, שיהיה להם יותר הזדמנויות, יותר הישגים ויותר חברים. גביית יתר זו יכולה לגרום לחרדה ומתח בילדים. אל תדאגו אם הילד שלך הוא לא הילד הפופולרי ביותר בכיתה. הדבר החשוב הוא שלא צריך הרבה חברים, אבל חברים טובים. אהדה היא לא מילה נרדפת לחברותיות. מספר לא משנה, אבל את האיכות של מערכות יחסים.   

לסיום

כאשר הדגש הוא רק על הניצחון, התוצאה היא, שבמקום ללמוד מהתהליך, הילד מופעל על ידי לחץ אשר בסופו של דבר יכול להיות מזיק. הצלחה יש לראות כסופו של תהליך שיכול אכן לכלול: טעויות וכישלונו.

לעודד את ילדכם ללמוד, לחפש תשובות, לטפח סקרנות, מודה בטעויות, הצלחות, ניסויים ובניית  ידע זה הניצחון האמיתי.

הורות היא למידה לכן,עוד הרבה נושאים ניתן ללמוד בכדי לתת לילדנו כלים להתפתח ולגדול כאדם עצמאי, המכבד את האחר ומעריך את עצמו.

תרגם פניה זהר אתר / Educar para cresçer

פניה זהר

הדרכת משפחות וקידום תפקודים בילדים ונוער

0542236623

מחפש מומחה לקשב וריכוז?

שלח בקשה לאיתור מומחה: מאבחן / מטפל / מייעץ

הפרעות קשב וריכוז - חיפוש מומחה פרטניאיתור מומחה אוטומטי

[contact-form-7 id=”52807″ title=”מחפשים מומחה אוטומטית”]

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה