תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

הוראה מתקנת מהי?

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

הוראה מתקנת

הוראה מתקנת הינה שיטת הוראה המותאמת לצרכים האישיים של כל תלמיד המתקשה לממש את היכולות שלו ולא מצליח לתפקד כמו כל תלמיד אחד במישור הלימודי, מה שמשפיע גם על המישור החברתי של אותו תלמיד.ההוראה המתקנת מסייעת לתלמיד המתקשה להתגבר על הקשיים אותם הוא חווה במהלך הדרך ולהצליח לחוות הישגים ולכבוש יעדים שבתחילה היו נראים לו קשים מאוד עד בלתי אפשריים לכיבוש.  התקדמותו של התלמיד כרוכה בכך שההוראה המתקנת מקנה לו שיטות עבודה מיוחדות ומיומנויות למידה שונות עד שיצליח לבצע את כל המטלות בצורה הטובה ביותר.

במה מטפלת ההוראה המתקנת?

ההוראה המתקנת מטפלת בתלמידים החווים מגוון קשים שחוסמים אותם ומפריעים להם להתפתח וללמוד כמו:

  • הפרעות קשב וריכוז – ההוראה המתקנת מסייעת לילדים בעלי בעיות קשב וריכוז בכך שהיא מסייעת להם להתמקד בנושא המרכזי וללמוד בשיטות נכונות עבורם.
  • קשיי שפה – ההוראה המתקנת מסייעת לילדים בעלי קשיי שפה, קשיים הכוללים קושי בכתיבה, בדיבור, בקריאה, בהבעה, בניסוח נכון ובשחזור של טקסט.
  • טיפול ועזרה לתלמידים בעלי קושי במתמטיקה וחוסר קואורדינציה.
  • עזרה לתלמידים בעלי קשיים בארגון ובסדר וקשיים בהשלמה של משימות שהוטלו עליהם.
  • עזרה לתלמידים אימפולסיביים – תלמידים שלא מחכים לתורם אלא מתפרצים ולעיתים מאבדים את ההקשבה ואת הסבלנות של הסובבים.

אלו הן רק מספר דוגמאות אך ההוראה המתקנת מסייעת בנושאים נוספים כמו קושי בקבלת גבולות, פיזור דעת, בעיות זיכרון ועוד בעיות רבות בהן נתקלים תלמידים רבים במהלך לימודיהם.

המטרות של ההוראה המתקנת

בכדי לטפל בבעיות שצוינו מעלה בצורה טובה, ההוראה המתקנת שמה לעצמה מטרות נעלות שאליהם היא נגיעה בכדי לסייע לכל תלמיד ותלמיד להתמודדות עם הקשיים שלו. ההוראה המתקנת מקנה לתלמידים חווית למידה מיוחדת ובמקום להכניס אותם ללחץ לימודים כמו בכיתות הרגילות, בהוראה המתקנת הם לומדים באווירה נעימה יותר ומעודדת. בנוסף, ההוראה המתקנת גורמת לפיתוח האינטליגנציה הרגשית של התלמידים ומשפרת באופן ניכר את הדימוי העצמי שלהם, היא מטפחת את נקודות החזקה והחולשה הנמצאות אצל התלמיד, נקודות שלעיתים רבות מפריעות לו במהלך הדרך ומביאות אותו לכישלונות לא ברורים.

בנוסף, בהוראה המתקנת התלמיד מכין את שיעורי הבית מתוך בטחון באופן ממוקד ויעיל, הוא הופך ללומד עצמאי המאמין ביכולות שלו ובכוחות שלו להגיע להצלחה, הוא לומד לנהל את הזמן העומד לרשותו בצורה נכונה כך שיספיק את כל המטלות העומדות לרשותו בצורה מושלמת, הוא לומד כיצד להתכונן לבחינות בצורה טובה ולא להגיע למצב של חרדת בחינות, הוא מעשיר את השפה שלו ובשורה התחתונה, משפר את יכולות הלמידה שלו באופן ניכר ומשמעותי ביותר.

בעזרת ההוראה המתקנת התלמיד מצליח לשפר את ההישגים שלו וכך, תוך הצלחות רבות בתחום הלימודי, הוא מצליח לשפר האופן ניכר את התחום החברתי ומגדיל את מעגל החברים שלו ואת הביטחון שלו לבלתי היכר.

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה