תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

אתר אינטרנט במקום ריטלין

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)
מתילפנידאט היא תרופה מקבוצת התרופות פנתילאמינים אך ידועה בשמה המסחרי ריטלין.
התרופה היא פסיכוטרופית ונועדה לטפל בבעיות קשב, בעיות ריכוז והיפראקטיביות. התרופה פועלת על מערכת העצבים. התרופה מועילה על כ- 75% מהאנשים להם רושמים מרשם. את המרשם חייב לרשום רופא נוירולוג או פסיכיאטר ויש להתאים את המינון שלה לפי בדיקה רפואית (גיל, משקל וכד’) ואבחון פסיכולוגי . עם השנים הפכה תרופת ריטלין לפופולרית ביותר לטיפול בבעיות קשב וריכוז. בשנת 2011 השתנה החוק בישראל וכיום כל רופא משפחתי רשאי לרשום מרשם עבור התרופה למטופלים מעל גיל 18. יש ביקורת רבה לתרופה זו ולתופעות הלוואי שלה אך לפי מחקרים ארוכי טווח שנעשו בשנים האחרונות לא נמצאו הוכחות לקיומן של תופעות לוואי למי שנוטל את התרופה לפרק זמן ארוך. יחד עם זאת ניתן כיום למצוא אלטרנטיבות לתרופה כדוגמת כדורים טבעיים או שיטות כמו דמיון מודרך, NLP ואחרות. אחת השיטות החדשות שיצאו לשוק היא תוכנה מבוססת אינטרנט בה באמצעות אימון מוחי מגיעים לשיפור בכל הגילאים בבעיות קשב וריכוז.

פתרון טבעי לבעיות קשב וריכוז

הורים רבים מחפשים פתרון טבעי ותחליפים לתרופות כמו ריטלין. בעקבות מחקרים מהשנים האחרונות נמצאו מספר תחליפים כאשר אחד מהפתרונות הטבעיים והתחליפיים לתרופה נמצא בתחום שיפור היכולות הקוגניטיביות. כך למשל מטפלים רבים יעדיפו להעניק שיטות כמו דמיון מודרך או טכניקות NKP במקום לנטול כדורים ולהיות תלויים בהם. את הפיתוח החדש פיתחה חברה ישראלית המציעה להורים לילדים ולמבוגרים להתחבר לאתר האינטרנט של החברה ולהשתמש בתוכנה לאימון מוחי הכוללת שיטות לפיתוח ושיפור מערכת הקשב. באמצעות עבודה על שיפור החזקת הקשב לאורך זמן ועבודה על משימות מורכבות  ועל ידי הגברת השליטה העצמית, שיפור האימפולסיביות, שיפור הסבלנות, ניהול זמן ועזרה בפיתוח יכולת קבלת ההחלטות ניתן, לדעת מפתחי תוכנה אלה, לוותר על שירותי התרופה ולהגיע להישגים רבים.

יתרונות התוכנה

עבודה בתוכנה לאימון מוחי משפרת את פעילות גלי המוח החשובים ליכולת המיקוד והריכוז וכן משפרים את רמת הקשב. התוכנה פועלת על האונה הקדמית במוח ובכך משיגים שיפור בתהליך קבלת ההחלטות, שליטה בהתנהגות, שיפור הזיכרון ושיפור משמעותי בתחום תכנון סדר פעילויות. באמצעות התוכנה יכול המשתמש לפתח את המיומנויות הקוגניטיביות כמו בקרת קשב, קשב מתמשך, קשב סלקטיבי ועוד. משתמש התוכנה רוכש מיומנויות נוספות קשב וריכוז במהירות רבה.

זמן הטיפול

זמן הטיפול נע בין שלושה לששה חודשים בהתאם לקצב המטופל ואופיו. לכל אדם קצב התפתחות שונה ומכאן ההבדל העיקרי בין קורס קצר לארוך. התוכנה מתרגלת את המטופל, מתקנת שגיאות ולקויות למידה בנושא קשב וריכוז ומשפרת יכולות ריכוז, מהירות, זיכרון ומחזקת את הדימוי העצמי, הביטחון האישי ואת ההתייעלות האישית. באתר האינטרנט ניתן להתאים אישית את תוכנית הטיפול וכך, במקום נטילת ריטלין יושב הילד ומפתח כישורים, יכולות ומיומנויות שכליות קוגניטיביות חדשות ומגוונות. לאחר כחודשיים רואים את השיפור בילד או במבוגר ועם השלמת הטיפול ניתן לשוב ולחזור לאתר כדי לתרגל.

טבעי וללא מרשם

ההבדל הגדול בין התוכנה לתרופה היא הגישה האלטרנטיבית בה אין צורך לקחת כדורים ולייצר תלות בהם. מדובר על שיטה שאינה גורמת נזק אלא באה ומפתחת את כישוריו של המטופל.

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה