תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

תפקיד המאמן במסגרת אימון אישי להפרעות קשב וריכוז

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

תפקיד המאמן  במסגרת אימון אישי להפרעות קשב וריכוז

הפרעות קשב וריכוז מוגדרות על ידי אנשי מקצוע רבים כבעיה התקשורתית המרכזית ביותר בחיים המודרניים. דווקא בעידן בו היכולות הטכנולוגיות מאפשרות לנו רמת התקשרות ויכולות תקשורות רב ערוציות, עולה במקביל אחוז הסובלים מסך כלל האוכלוסייה מהפרעות קשב וריכוז.

כיום, כ-10% מקרב האוכלוסייה הבוגרת בעולם, וכ-15% מקרב ילדי העולם בגילאי 6-12, מאובחנים כסובלים מהפרעות קשב וריכוז, ורבים מהם פונים למסגרות טיפול שונות. אימון קשב וריכוז, הינה מסגרת טיפולית המאפשרת לסובלים מהבעיה להגיע לרמת מודעות גבוהה יותר באמצעים השונים המאפשרים להם להתמודד עימה בחיי היומיום.

אימון קשב וריכוז הינו הליך מקצועי המחייב את העוסק בו (המאמן) להיות בעל מקצוע ובעל הסמכה בתחום הפרעות הקשב והריכוז. תפקידו של המאמן המלווה את הילד או את האדם הבוגר הסובל מהבעיה (ובחלק מהמקרים, גם את הסביבה התומכת שלו), הינו משמעותי ורב עוצמה, ובין יתר תפקידיו תמצאו:

·        זיהוי הרגלים בקרב מטפול ופיתוח אסטרטגיות טיפול התואמות את האבחון המקצועי

·        ליווי אישי ומקצועי של הליך הטיפול במסגרת אימון קשב וריכוז

·        הקניית מיומנויות חברתיות וחיזוק החוסן המנטאלי של המטופל

·        תכנון מבוקר של הליך האימון ומעקב ביקורתי אחר כל תהליכי היישום במהלך האימון

בנוסף, מאמן אישי המלווה מטופלים במסגרת אימון קשב וריכוז, חייב להיות בעל מעורבות גבוהה בסביבתו הקרובה של המטופל, וזאת על מנת לבחון את אפקטיביות האימון לאורך זמן (גם מחוץ למסגרת תיחום תקופת האימון האישי).

אימון אישי לקשב וריכוז, כמו כל אימון אישי אחר, מתמקד במספר פרמטרים ובדרכי הטיפול והמיקוד בהם, על הצד הטוב ביותר. הצלחת האימון כרוכה בפיתוח מערכת יחסים המבוססת על אמון הדדי, מעורבות גבוהה של הצדדיים ופיתוח הרגלי תקשורת בין הצדדים.

מאמן אישי להפרעות קשב וריכוז, מסייע מצד אחד לזהות את הבעיה הנקודתית בקרב כל מטופל ומטופל, ומד שני, להעניק לו כלים התואמים את אורחות חייו, סביבתו הקרובה וכדומה. המטרה של כל הליך אימון אישי היא להעניק למטופל יכולת מיקוד וכלים בסיסיים שיעזרו לו לפתח יכולות תפקוד חיוניות גם ברגעים קשים, מורכבים ומלחיצים במיוחד.

אימון קשב וריכוז הפך בשנים האחרונות לשיטת טיפול אפקטיבית ופופולארית בקרב רבים הסובלים מהפרעות הקשב,ומחקרים שונים הנערכים בתחום זה, מצביעים על כך ששיטות האימון האישי אכן מוכיחות את עצמם לאורך זמן (גם לטווח הקרוב וגם לטווח הרחוק).

האימון האישי איננו מהווה תחליף לטיפול רפואי בתחום, אלא מעניק לכם אספקט נוסף ורב ערך של דרכי טיפול והתמודדות. ברוב המקרים, מטרת האימון האישי היא לשפר באופן מתמיד את איכות החיים של המטופל, וכל זאת על ידי הגברת המודעות לנושא ולבעיה, פיתוח הרגלים חיוביים ברמות החיים השונות, ביסוס מערכת שיקולי דעת העוזרת להתמודד עם סדרי עדיפויות, הסחות דעת וכדומה.

 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה